handdator

Visa fullständig version : Har du tips på bra övernattningar, sevärdheter, bra matstop och annat Sthlm - Ystad?



JohnnyRocker
2012-07-06, 09:10
Nästa vecka drar jag och "Skuggan" oss ner mot Ystad för att sedan ta färjan över till Bornholm för HD-träffen i helgen, 14-15 juli.

Nu har vi en fråga till alla vänner här på HF, kan du tipsa oss om bra övernattningar, sevärdheter/evenemang, bra matstop och/eller annat roligt som ligger i linje med vår resa? Vi har i princip en vecka på oss att ta oss ner till Ystad så det finns gott om utrymme för avstickare från fågelvägen.

Är det några andra här som planerar samma rutt?

ro;

Skuggan
2012-07-06, 09:31
...och viktigaste av allt, var bor Kurt Wallander?

Skuggan
2012-07-06, 23:09
45 visningar och inga tips Rockarn, verkar som det bara är att bränna av skiten till Danmark haha. Finns det något Danskt forum som man inte förstår som kan tipsa om något?

JohnnyRocker
2012-07-06, 23:57
Haha, så illa kan det väl inte vara, att vi måste bjuda igen med gammel Dansk i 99-land! LM;

Har faktiskt fått ett guld-pm från en riktig söder om söder-broder thx;, fw dig det.

Ride on and ro; on!

Skuggan
2012-07-07, 00:37
Såg det, grymt!

- - - Uppdaterad - - -

Nu när jag läste det igen....

bor ca 8 mil från Ystad i en liten by som heter Åhus där det tillverkas Absolut vodka

....jag lär ju aldrig komma till Bornholm, jag stannar i Åhus! Tjäääna!

slycke
2012-07-07, 06:35
ett av dom obligatoriska stoppen är ju kaffe hos mig :D

ViLa
2012-07-07, 07:54
Finns alltid kaffe och ett gött humör hos mig men inte direkt passande i er färdplan.

tyskjävel
2012-07-07, 08:13
Planerar ni att passera den småländska urskogen skulle man kunna grilla korv innan ni fortsätter de sista 13 mil till Åhus.
Sen kommer ni säkerligen inte längre kan tänkas...br;..!

Json
2012-07-07, 08:56
Resvägs förslag. Åk gamla vägen genom södertälje ner mellan trosa och gnesta ner mot nyköping. Fortsätt gamla E 4 till jönåker. Här snänger du vänster ner mot kvarsebo och tar färjan över bråviken till östra husby. Vidare över vikbolandet till färjan som tar dig över slätbaken till stegeborg. Ut till e22 och kör söder ut vid gamleby svänger du av och kör över blackstad och hallingeberg. Sedan nar mot målilla. Sedan över vimmerby hultsfred och virserum och vidare till växjö. Från växjö håller man sig till väg 23 ner till skåne. Förbi osby och vidare till hurva där väg 23 slutar sväng av mot hörby. I hörby svänger du ut på väg 13 och åker förbi sjöbo och ner mot ystad.........,framme ;-). Är man sedan i ystad några dar finns massor med ställen att åka till. Kåseberga med ale stenar sveriges största skepssättning. Rekomenderar räkbakelse på ahls rökeri i hamnen. Motormuseet i simrishamn. Äpplets hus och kungagraven i kivik. Smygehuk sverigesnsydligaste udde. Skäralid i söderåsens national park också kallat sveriges grand canjon. Skåne är kalas för hojsemester massor med småvägar och asfalt nästan över allt. Ha de så kul

Skuggan
2012-07-07, 10:40
Treeeevligt, kaffe och grillkorv utefter vägen! Gillart.

Götet kanske ligger lite snett denna resa, fast man vet aldrig vart vi hamnar hehe.

JohnnyRocker
2012-07-07, 10:50
Wow folks! thx; för alla schyssta tips och inbjudningar, det här blir en grym repa.

@Slycke - dig hade vi redan "locked&sealed", missar inte ett besök hos dig, det vet du bro, vill ju vara först med scoopet, "Nytt hos Slycke!", Hehe :D

@ViLa - axe kommer inte hjälpa dig, du kan aldrig känna dig säker, hehe!

@Tyskjävel - från asfaltsdjungeln till Småländska urskogen, "John Bauer on a Harley" vi missar inte den inbjudan för allt smör i Småland! Hehe, borde varit korv... har pm:at dig.

@Json - Helt perfekt, tror vi har det mesta klart för oss, underbart!

Har sagt det för men det tåls att upprepas det här måste vara den optimala grejen med HarleyForum.se, all ni underbara Systra och Bröder där ute i vårt avlånga land. vc;

Ride on & ro; on!

Fonve
2012-07-07, 11:23
Kanske kan Vadstena vara ett bra alternativt. Pricka gärna in en onsdag. Stor Nostalgikväll med mängder av hojar och bilar precis vid slottet och vättern.
Om ni ändå ska till Slycke så är ni ju i närheten....

Tyvärr är jag med familjen i Sthlm till och med torsdag så kan inte erbjuda någon korv/kaffe/tak över huvudet mm. :(
Eller ja, innan torsdag vill säga... ;)

ViLa
2012-07-07, 12:28
@ViLa - axe kommer inte hjälpa dig, du kan aldrig känna dig säker, hehe!
Ride on & ro; on!
Nej förlitar mig på min make or break mentalitet ;)

Ride hard ride safe

- - - Uppdaterad - - -


45 visningar och inga tips Rockarn, verkar som det bara är att bränna av skiten till Danmark haha. Finns det något Danskt forum som man inte förstår som kan tipsa om något?
Klart det kommer tips men HF gubbarna måste vakna först :)

JohnnyRocker
2012-07-07, 22:00
@Fonve - Vadstena låter nice men Slycke går först. ;-) tyvärr lämnar vi Stocholm så du får ha en slang med java innestående till nästa besök.

@ ViLa - Du får ursäkta Skuggan han är bara ung och otålig, hehe :-) En sådan här repa kommer dana hans tålamod ... NOT!

Skuggan
2012-07-08, 08:07
Fullständigt älskar när ung och mitt namn finns i samma mening, första biran på trippen står jag för! :)

Fonve
2012-07-08, 10:48
Antog att svaret skulle bli något i den stilen :P

Have fun!

JohnnyRocker
2012-07-08, 12:08
@Fonve- Tack, känns redan som en kanonrepa tackvare alla goa tips och inbjudningar, här å via pm. Tyvärr räcker inte tiden till för allt man vill göra, det är bara så. Hoppas ni får en bra tid i Stockholm och som sagt hör av dig innan nästa besök så får vi bjuda igen.

Skuggan
2012-07-09, 20:22
Efter 36 mil har vi landat i Västervik, nu mat och öl!
Imorgon styr vi inåt landet för att möta upp Tyskjävel, ska bli mycket trevligt!

7957

Pulare
2012-07-09, 20:25
Ser ut som Harrys på Fiskartorget br;

Skuggan
2012-07-09, 21:10
Jajjomen, lite efterrätt också!

http://img.tapatalk.com/5eeaaa5a-2ccf-29e1.jpg

Pulare
2012-07-09, 21:24
tou;

slycke
2012-07-10, 10:03
Faan dricker ni öl hmm jag som trodde ni åkte helnykterhetsrun LM;

Hoppas allt går väl för er ute på vägarna, vi ses!! W;

BambiGBG
2012-07-10, 10:24
Om ni ska åka genom Småland så ta med er cyklop och grodfötter om ni huvudtaget ska komma fram hihihi

- - - Uppdaterad - - -

Tar ni vägen förbi Kinna och Skene har vi en liten stuga på 47 kvadrat som är till uthyrning för en billig peng. :-)

tyskjävel
2012-07-10, 10:34
Faan dricker ni öl hmm jag som trodde ni åkte helnykterhetsrun LM;

Hoppas allt går väl för er ute på vägarna, vi ses!! W;

Kylskåpet är laddat...;)...!

slycke
2012-07-10, 10:46
Kylskåpet är laddat...;)...!

Ja bra jobbat, för du menade väl att du minerat c0p kylskåpet för det är nog bäst när dessa herrar kommer på besök :D br;

ddsn
2012-07-10, 11:14
Illa att man varit inaktiv på forumet ett tag, när man bor i Västervik och vi nu har finbesök :) Antar att ni åker eller redan har åkt härifrån idag..

BAMSEN3570
2012-07-11, 19:58
Kul att träffa er när ni stod o tryckte ner grillad korv i Rinkaby mä Tyskafan....som jag sa,är ni i närheten på tisdag så hör av er :)

Ha de gött

tyskjävel
2012-07-11, 20:12
DU hade nog ALDRIG sedd oss - var väl chefen eller hur??

Pulare
2012-07-12, 07:19
Det blev ju kanon väder igår kväll. Det blev en runda på ca 10 mil runt Oppmannasjön och Ivösjön med ett avslut vid Bellas Place. En grillning med tillhörande dryck avslutade en trevlig dag.

BAMSEN3570
2012-07-12, 10:26
Visst hade jag det ;)....alltid trevligt att träffa likasinnade eller hur :)

JohnnyRocker
2012-07-14, 10:33
Tjena, Ulli & Mona och Christer & Mia med respektive familjer! W;

Ni helt underbart generösa härliga vänner som gjorde vår repa söderut till en helt oslagbar upplevelse rakt igenom på alla plan! thx;

Ni skall veta att även om vi (Skuggan och jag) här försöker uttrycka den glädje, värme vi upplevede med er och vi hoppas snart få göra igen, så kommer det inte ens i närheten av det vi känner inom oss.

Vi förstår om ni är lättade och pustar ut, just nu, men vi är som ett tuggummi under skon så slappna inte av för mycket. Vi är på i alla lägen och med på alla era upptåg, så vi ses snart igen det är ett hot och inget annat. Vi ser fram emot att umgås, skratta, skåla (med Firebrawl) och köra ihop med er igen.

Det är ju inte helt enkelt, att ta sig fram här i livet som 99%are men nu har vi fått ny tro och hopp om livet, för vi vet var Absolut 100%arna och fu:-Rockarna finns och kör ikring.
LM;

Än en gång Det Största Tack! för allt ni gjorde för oss och bjöd på!

ro;

PS. Vi är på för Super Rallyt 2013! DS.

Pulare
2012-07-14, 13:49
John och Tommy det var jättekul och träffa 2 verkligen trevliga "FISKMÅSAR" som vi brukar kalla 99:orna för. Det är inte sista gången vi gör något kul ihop det lovar jag. Hoppas det inte blev mer blötväder efter Linköping då ni måste ha kört halva natten. thb;

JohnnyRocker
2012-07-14, 15:29
Hehe, jo man vet, skränar och skitar ner.:D

Blötväder är vårt mellannamn numera, men som sagt det började med Custom Bike Show (Norrtälje) i år och sen har det bara varit sånt väder som gör visa sjuka, men vi är två måsar som inte är gjorda av socker så det så :I:

Absolut så ska vi hitta på mer gemensamma upptåg, vadå hjärntvättade lol;

Tommy har vaknat nu, hihi, å jag har hunnit med en repa med sporren, lagom för att få en himladusch även idag.

Ride on ro;

Skuggan
2012-07-14, 19:53
Ulli & Mona och Christer & MammaMia, jag har inte fler ord än: jättesupertack! Ni gjorde min första MC semester till något väldigt speciellt, tack tack tack!! Var helt otroligt, trots lite "dugg" då och då som snabbt glömdes bort av fantastiska körningar och ett fantastiskt bemötande.
Jag har ont i smilbanden, och kanske lite ont i kroppen av gårdagens 13 timmars i sadeln :) Blev trots det en liten sväng idag i alla fall, tvungen att åka till Biltema och inhandla 25 liter avfettning hahaha.

Det är så grymt att få komma hem och bo hos människor man aldrig träffat, vi hade ju även fler inbjudningar som vi säger tack för. (De kommer utnyttjas :))

Frågan om varför man bor i Stockholm är rätt påtaglig....någon i Småland / Skåne som behöver en datatekniker?

Jag längtar tills nästa gång vi ses, ni är helt underbara!