handdator

Visa fullständig version : Power Vision



ZEKE
2012-07-05, 14:51
Hej. har en softail delux -05 med pc3 som börjar bråka. Är rekomenderad att montera Power Vision. Någon här på forumet som har ett sådant system monterat. Dom jag snackat med har lovordat det så jag tänker nog montera det på min hoj.

belsebub36
2012-07-05, 17:03
Det är inget du monterar. Den gifter sig med din ECM precis som super tuner. Kom bara ihåg att ta en backup på original inställningar. Sen har du tillgång till det mesta. Den är bättre än en PC5 + att du får en lite display som du kan se lite data på o ladda ner andra mappar. Den är ju ny på marknaden så ta den till en meck som vet vad han gör.

Billy Bollocks
2012-07-05, 17:25
Har oxo hört positivt om den. T.ex. att man enkelt kan ändra inställning om man ska ha skjuts och packning, mer vrid-lägre toppeffekt osv.

Lasse.S
2012-07-05, 18:02
Det är fantastiskt vad man kan göra med lite elektronik....tror du man kan ställa in den så man har jätte vrid på låga varv och när man passerar tex 3500 varv så får man en massa toppeffekt istället ;)


Har oxo hört positivt om den. T.ex. att man enkelt kan ändra inställning om man ska ha skjuts och packning, mer vrid-lägre toppeffekt osv.

mankanh
2012-07-05, 18:27
Jag har en power visionblev rekomenderad att ta den för handlaren jag köpte hojen av sålde bara power commander, power vision och screaming eagles prylar, har alltid kört Direct link på mina hojar eftersom jag trimmat vidare, jag justerar inget själv utan överlåter allt det till Mectec i Kalix, enligt utsago är den lite tjorvig att hålla på med, inte lika jobbig som screaming eagles prylar men inte lika smidig som Direct link , när den justeras på bänken, men absolut inte dålig

ZEKE
2012-07-06, 15:48
Ni som har monterat på en Power Vision. Är displayen också huvudenheten/styrenhet eller man kan plocka av den under körning för att sen tanka ur info odyl. Eller displayenheten måste alltid sitta på. Har sett några som satt den på styret.

belsebub36
2012-07-06, 20:11
Ni som har monterat på en Power Vision. Är displayen också huvudenheten/styrenhet eller man kan plocka av den under körning för att sen tanka ur info odyl. Eller displayenheten måste alltid sitta på. Har sett några som satt den på styret.

Jag har ingen själv men jag vet hur den funkar. Nä,den måste inte vara monterad. Du kan logga data o ladda ner mappar från displayen men du har också en kraftfull pc mjukvara som du har tillgång till det mesta i ECM. Du kan alltså göra mappar i pc'n sen ladda över dom i displayen o byta. Det kan ligga flera mappar på displayen + att det ligger många färdiga.