handdator

Visa fullständig version : Luftburk/luftfilter



tolfan
2011-04-06, 22:26
en fråga, jag ska göra en bullerbesiktning på min Deuce. Det sitter inte orginalluftfilter på. Men har en polare som har en street bob, kan det passa på min Deuce? Enligt killen på SFRO så måste orginal sitta på för att få ner bullernivån tillräckligt.

admin
2011-04-06, 23:04
Grattis till hojen :) Äntligen hemma nu!!???

Vilken årsmodell har du? vad har han?

Men TwinCam till TwinCam ska funka, inga problem!

PS. Där sitter en liten kontakt på baksidan av originalfliterburken. Denna är garanterad PLUGGAD med en "dummy" på din eftersom där verkar sitta ett Big Sucker el liknande.

Du bör koppla in denna annars lyser motorlampan. Denna lampa kan bli problem vid besiktningen!

tolfan
2011-04-06, 23:15
Tack nej den kommer i morgon, förhoppningsvis får jag med orginalfilter, hoppas.
han har en 09a, jag har en 03a
Tack så mycket

admin
2011-04-06, 23:34
Det blir bra det :) Har du km/h på mätaren?!?!?! Måste du också ha!

tolfan
2011-04-07, 04:05
yes den kom hem för ett par dagar sen:cool:

Bikebandit
2011-04-07, 04:25
När jag tvungen att ta min 04 Sportster till besiktningen i 2007( den hade ett SE luftfilter, men hade det original cover på) .. de sa ingenting om det ?????

admin
2011-04-07, 11:20
BikeB, Var den nyimporterad från utlandet?

Har också hört nån som haft annat filter på, men jag hade bytat ändå, dumt att behöva åka och byta och få en ny tid..det tar ju bara 20 minuter att ändra.

tolfan
2011-04-07, 23:09
Funderar på att beställa ett bullerintyg, kostar visst 2500 kr. kan ju vara ett alternativ.
Idag fick jag hem hojen, jäklar va fin den är att köra!! Ljudet från Thunderheadpipan är ju helgrymtro;

Nu gäller det bara att få i ordning på blinkers och lyse.

Satan vad jag längtar tills allt är klart!

Hagis
2011-04-08, 18:05
Grattis :)
Själv inväntar jag maj lönen och sen blir det ut och fönstershopa (förhoppningsvis även choppa :) )
Blinkers o lyse, vad är det du behöver fixa där...
Jag vet att skrev det i en annan tråd men då ämnet med blinkers ändå är uppe passar jag på att låna en rad av tråden! Motstånden som BÖR sitta på miniblinkers m.m. ska vara på 10 ohm för att slippa bli överhettade i onödan och även blinka i rätt hastighet!

tolfan
2011-04-09, 17:01
idag har jag monterar orginalsystemet och även hastighetsmätare. det enda som är kvar nu är blinkers och lyse och luftburk. Det går frammåt, i morgon hoppas jag få en tid till bullerbesiktningen, hoppas det går snabbt.

tolfan
2011-04-10, 20:35
ok jag fortsätter o tjatar :)

har fått låna ett luftfilter från en street bob 09 som jag tänkte montera. men jag behöver beställa bultar som går in i cylindern, vet inte vad det heter :) är det någon som som förstår vad jag menar wa; skickar med bilder.

Tycker hojen går riktigt tyst nu, men killen på sfro säger att jag måste ha på ett orginalfilter, tyvärr fick jag inte med mig orginalfiltret

Tolf

Tundra Trotter
2011-04-12, 10:15
Av luftningsnippel . Fäster i toppen, dränerar i filtret.

jale
2011-05-05, 18:31
Luftburken brukar aldrig någonsin vålla några besiktningsproblem, se bara till att sätta på orginaldämparna så går det bra.... och säg inget om luftburken.

tolfan
2011-05-07, 00:24
Bullerbesiktningen sket sig! JAg klantade mig, fast det berodde ju på att jag inte visste bättre. Han var stenhård på att det var tvunget att vara orginal luftburk/filter. Så nu söker jag med lykta efter den kåpan som sitter in mot motorn. Hoppas kunna hitta det. Verkar inte vara många som har kvar sina orinal burkar :)