handdator

Visa fullständig version : Larmstrul :(



CrazyVic
2012-07-01, 16:38
Har en Street Bob -07 där larmet strular. Det började med att ett par polare skulle provsitta i fredags kväll. Givetvis reser de hojen upp och larmet går igång. Inga konstigheter än så länge. I går morse ville den dock inte alls. Allt går i gång och alla lampor lyser som vanligt men jag kommer inte förbi larmet. Det går igång så fort jag vrider på tändningen. Bytte batteri i pucken på HD för några veckor sen, enbart i förebyggande syfte. Har aldrig haft det här problemet tidigare. Ringde Probike Sätra i går och blev rekommenderad att ändå sätta i ett nytt batteri. Sagt och gjort, nytt batteri inköptes på Kjell & Co och då startar hojen. En gång. Sen när jag väl ska köra iväg är det samma fel igen. Öppnar dosan och micklar lite med polerna och sen verkar det funka. Körde några mil och allt var frid och fröjd.

Nu för en timme sen är det samma strul igen. Fipplar med pucken men det går fungerar fan inte. Blir tokig på detta. Kan tilläggas att den står parkerad på samma ställe i dag som den gjorde i går när strulet började. Enl instrboken kan det bli problem om den står i närheten av något som avger fel signaler... Har dock aldrig hört talas om detta problem tidigare och har sökt på forumet utan resultat. För andra verkar det räcka med batteribyte.

Vad ska jag göra? Verkligen vansinnigt irriterande problem. Att nollställa systemet går inte heller då koden ligger 100 mil bort...

admin
2012-07-01, 18:54
Skit det där. Har du inte en puck till du kan prova med. Du ska ha två.

Pettsson
2012-07-01, 19:16
Blir det samma problem när du stänger av det med blinkers knapparna
Sadel och pinnar på :-)

Pettsson

cybercount
2012-07-01, 20:27
Hade samma problem med en larmdosa till en bil, satte i nytt batteri och det funkade någon gång sedan dött och detta upprepades flera gånger, tekniker trodde det blivit någon kortis i dosan pga väta men lyckades inte hitta felet så jag skaffade ny dosa.

islandstyle
2012-07-01, 21:44
du kan larma av den med blinkers-knapparna. Vet inte exakt hur man gör. Men du skall ha en personlig 4-siffrig kod. Knappa in den mha blinkers-knapparna...

Christer
2012-07-01, 22:48
Jag har exakt samma problem. Får slå av larmet med blinkerknapparna varje gång. Har bytt batteri flera gånger men det funkar ändå inte. Pratade med hd-verkstad. De trodde att jag var tvungen att komma dit så de får kika på det. Programmera om dosorna eller nåt. Tänker åka dit vid tillfälle men tills dess så blir det blinkersknapparna. Du slår på tändningen, sen håller du in båda blinkersknapparna tills dess att det börjar att blinka streck i displayen. Du styr vilken siffra du vill slå in med den vänstra blinkersknappen. Sen byter du siffra med den högra. Jag chansade på att slå in bara 1:or i displayen och det funkade. Det kanske är någon fabriksinställning. Testa om det funkar för dig med. Lycka till!!

CrazyVic
2012-07-01, 23:51
Har extra puck (rejält sliten) samt kod i Hamburg... Har inte ens ägarpapper med mig. Rejält orutinerat. :( Den står dessutom på städgata men jag kan inte ens skruva av skylten eftersom jag inte kan claima den om den skulle bli bortforslad.................. :(

Pettsson
2012-07-02, 06:24
Ja fem ettor är troligen fabriksinställning.
Fick papper på detta när jag köpte hojen i våras med kommentaren förr eller senare behhöver du denna (kopia i sadelväskan):)

Lars Nilsson
2012-07-02, 06:48
TSSM = KASTA
TSM = MONTERA

Christer
2012-07-02, 22:17
Har extra puck (rejält sliten) samt kod i Hamburg... Har inte ens ägarpapper med mig. Rejält orutinerat. :( Den står dessutom på städgata men jag kan inte ens skruva av skylten eftersom jag inte kan claima den om den skulle bli bortforslad.................. :(

Prova 11111

CrazyVic
2012-07-03, 14:59
Tack som fan för alla tips! Har inte behövt testa 11111 då hojen av någon anledning startade natten till i går. Flyttade den ett halvt kvarter bort och sen dess har det gått bra. Troligen någon märklig strålning från frisersalongen där den stod parkerad först. :D Mycket märkligt iaf.

Claes: Schyst att det gick bra att montera! Jag anlände Sthlm strax innan 23 i fredags så det hölls hyfsad fart från Värnamo. MPD;