handdator

Visa fullständig version : Vid varm motor vill den dö när jag drar in kopplingen....



davsve
2012-06-30, 12:06
Hallå!

Jag har under den senaste tiden upplevt att min cykel, en Night Train 2007:a, vill dö när jag drar in kopplingen efter att jag kört ett tag.

Det är inga problem när den är kall eller när jag kör, då går den hur bra som helst. Men när jag kört ett tag och motorn blivit varm, så kan den alltså inte hålla tomgången när jag drar in kopplingen, utan motorn vill dö.
Om jag då låter den dö och startar den direkt igen, så tycker jag att den verkar gå bra igen. Jag vet dock inte hur länge den går bättre innan samma beteende uppträder, då jag inte kört den en längre sträcka efter att den dött, utan bara provstartat den.

Vad kan detta bero på?

Jag hoppas att någon här i forumet har någon aning om vad det är som är fel, eller i alla fall vad jag skall börja kolla på!

Tack på förhand!

/David

hasse diesel
2012-06-30, 17:00
jag undrar, vill den dra lite framåt samtidigt så låter det som den inte släpper kopplingen riktigt. jag förutsätter att det är när du har växel ifrv;

Joakim Grenmarker
2013-05-04, 09:09
Har ett liknande problem på min hoj.. Har du fått löst det ?

harly2006
2013-05-08, 22:48
Tja! då du säger att den dör då du drar in kopplingen så har du typ ettan i... och då dör den eller den drar på kopplingen..ok så då kan du prova att byta olja i transen det kan bero på att lamellerna fastnar eller beroende på hur långt det gått ..många mil så kan kopplings korgen blivit taggig där lamellerna ligger och då fastnar dom altså dom går inte i sär och kopplar inte ur och då dör den... thb;