handdator

Visa fullständig version : Hjälp! Akut!!! Står på en camping med en hoj med elfel.



Niko
2012-06-25, 20:18
Det hela började när jag körde över ett gupp i vägen.
Farthållaren slutade fungera direkt och senare upptäckte jag att även abs bromsarna och signalhornet slutat fungera.
Jag har skolmat alla säkringar bakom vänster sidokåpa men dom verkar hela.
Finns det fler säkringar någonstans på hojen ?
Vad fan kan ha hänt???

- - - Uppdaterad - - -

Jo, just det. Det är en roadking -09

Niko
2012-06-25, 20:24
Nu startar inte skiten heller!!!
Startmotorn drar runt motorn men den tänder inte. :-(

Lars Nilsson
2012-06-25, 21:15
var står du ?

Niko
2012-06-25, 22:51
Storumans camping.

Niko
2012-06-26, 13:25
Det blev bärgare till Northbike i Umeå.
Kastar just nu lystna blickar på en sprillans ny Electra som står här och bara tigger om att bli köpt.

Min hoj går dock nu.
Det var ett relä som spökade.

hasse diesel
2012-06-26, 17:14
thb;

Hagis
2012-06-26, 17:59
thb; fy fan jag lästa precis din situation och kände hur det kröp i kroppen! Det är aldrig kul att stå längst vägen och inte ha någon back up eller liknande! Man får lite ångest och panik! Undra om det går att göra något åt en sån sak, kanske starta en "grannsämjan" grupp här på forumet där dom som är berädda på att hjälpa till anmäler sig....

stroker49
2012-06-26, 19:08
SMC, BMW klubben etcetera har ju ett BRÖ register. Det står för Bärgning, Räddning, Övernattning. Då har man folk över hela riket som ställer upp i nödfall.
MC klubbar kan man ju alltid ringa till. När jag var ung så var alla hojjklubbar polare och bror med varandra så det var bara att ta konakt även när det inte var nöd, så fick man sova på klubblokal och några iskalla. Nu verkar vissa klubbar ha som affärsidé att vara ovän med andra, men jag måste erkänna att jag inte förstår affärsmodellen.

Så länge man är i civiliserade trakter går det ju ofta att få hjälp. Härom året var vi dock längst bort i Vitryssland när ett Dyna fleratusentändsystem brann upp. Som tur var så var det ingen TC och vi hade med ett extra brytarsystem i packväskan. Så efter 15min installation av vår mekaniker från Hälsingland så var vi igång igen. MEN efter ca 30 min gick kondingen, och fler sådana hade vi inte med oss! Hvad giöra? På en marknad nästa dag fick vi tag på en konding till någon rysk traktor eller något som gick in under strutkåpan, sedan gick allt bra. Den ryska kondingen håller vad jag vet ännu!

Vill du ha något tillförlitligt och fältmässigt, köp ingen ny Electra. Köp en Shovelhead eller äldre!

Boba Fett
2012-06-26, 19:27
Gött att det löste sig thb;

Niko
2012-06-26, 19:54
Hojen färdig. Gick som en dröm, men efter en kort provkörning konstaterades att alla felen med farthållare och abs kvarstod.
Då gick en trött och grinig Niko in och skrev på papperen på en flång ny Electra Classic. :)
Jag vill framföra min beundran för grabbarna på Northbike som med blixtfart leveransservade hojen och även monterade ett bagageräcke på hojen samt flyttade över all utrustning som t.ex. gps och laddkabel till ny-cykeln.
Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: jag kommer ALDRIG att handla varken hoj eller tillbehör någon annan stans än på Northbike!
Bättre service och mottagande går inte att få.
Man känner sig verkligen dom en VIP-kund när man kommer dit, oavsett om man ska köpa en nyckelring för 20:- eller en ny hoj.
Jag är så jävla nöjd! :D

whiskeythrottle
2012-06-26, 19:54
Säger som svullo, Ride on, ride on!

Niko
2012-06-26, 20:13
Tack! :)
Vi har nyss satt upp tältet på Skellefteå Camping, och jag upptäckte hur praktiskt det är med låsbara väskor.
Och vilken skillnad på utrymme att packa!
Fick ner allt utom två liggunderlag i väskorna, och liggunderlagen var busenkla att spänna fast på bagageräcket med ett lastnät.
Aldrig mera spännband! ;)

Noyen
2012-06-26, 20:29
MC klubbar kan man ju alltid ringa till. När jag var ung så var alla hojjklubbar polare och bror med varandra så det var bara att ta konakt även när det inte var nöd, så fick man sova på klubblokal och några iskalla. Nu verkar vissa klubbar ha som affärsidé att vara ovän med andra, men jag måste erkänna att jag inte förstår affärsmodellen.



Kommer ihåg denna tiden Stroker49.Tror inte man hörde om nåt problem nånstans.Förstår heller inte affärsmodellen som du skriver.Tycker att alla parter borde gynnas av att samarbeta
positivt.

Elexem
2012-06-26, 20:35
thb; fy fan jag lästa precis din situation och kände hur det kröp i kroppen! Det är aldrig kul att stå längst vägen och inte ha någon back up eller liknande! Man får lite ångest och panik! Undra om det går att göra något åt en sån sak, kanske starta en "grannsämjan" grupp här på forumet där dom som är berädda på att hjälpa till anmäler sig....

Bra intiativ, det finns en tråd som VILA startade, går säkert at utveckla.

- - - Uppdaterad - - -


Tack! :)
Vi har nyss satt upp tältet på Skellefteå Camping, och jag upptäckte hur praktiskt det är med låsbara väskor.
Och vilken skillnad på utrymme att packa!
Fick ner allt utom två liggunderlag i väskorna, och liggunderlagen var busenkla att spänna fast på bagageräcket med ett lastnät.
Aldrig mera spännband! ;)

Var är ni påväg?? norrut?? Ska ni på festivalen?? Om inte annat hör av dig så bjuder jag på lite mat och en kall. Bor strax utanför "Skellett" finns även sovplats vid behov.

// Tomas

Niko
2012-06-26, 20:52
Bra intiativ, det finns en tråd som VILA startade, går säkert at utveckla.

[COLOR="silver"]- - - Uppdaterad - - -[
/COLOR]



Var är ni påväg?? norrut?? Ska ni på festivalen?? Om inte annat hör av dig så bjuder jag på lite mat och en kall. Bor strax utanför "Skellett" finns även sovplats vid behov.

// Tomas

Man tackar för erbjudandet! :)
Vi är på väg till Midnattssolsträffen i Gällivare.
Vi åker imorgon förmiddag inåt landet mot Arvidsjaur.
Synd att jag inte kollade tidigare. Hade gärna gjort ett besök hos en hojbroder! :)

Elexem
2012-06-26, 21:01
Man tackar för erbjudandet! :)
Vi är på väg till Midnattssolsträffen i Gällivare.
Vi åker imorgon förmiddag inåt landet mot Arvidsjaur.
Synd att jag inte kollade tidigare. Hade gärna gjort ett besök hos en hojbroder! :)

Ok, passar säkert någon annan gång, bara höra av sig. Kör försktigt :)

Niko
2012-06-26, 21:36
Ok, passar säkert någon annan gång, bara höra av sig. Kör försktigt :)
Tack! :)
Och detsamma om du har vägarna förbi sundsvallstrakten.
Garage, sovplats och varm mat och en kall står till förfogande.

Vajtan
2012-06-26, 22:22
Hojen färdig. Gick som en dröm, men efter en kort provkörning konstaterades att alla felen med farthållare och abs kvarstod.
Då gick en trött och grinig Niko in och skrev på papperen på en flång ny Electra Classic. :)
Jag vill framföra min beundran för grabbarna på Northbike som med blixtfart leveransservade hojen och även monterade ett bagageräcke på hojen samt flyttade över all utrustning som t.ex. gps och laddkabel till ny-cykeln.
Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: jag kommer ALDRIG att handla varken hoj eller tillbehör någon annan stans än på Northbike!
Bättre service och mottagande går inte att få.
Man känner sig verkligen dom en VIP-kund när man kommer dit, oavsett om man ska köpa en nyckelring för 20:- eller en ny hoj.
Jag är så jävla nöjd! :D

thb;

hasse diesel
2012-06-26, 22:26
Kloka ord,när jag såg bb's inlägg om felkoder från färddatorn så tänkte jag OMG WTFlol;


Vill du ha något tillförlitligt och fältmässigt, köp ingen ny Electra. Köp en Shovelhead eller äldre!

xbones
2012-06-26, 22:40
Hojen färdig. Gick som en dröm, men efter en kort provkörning konstaterades att alla felen med farthållare och abs kvarstod.
Då gick en trött och grinig Niko in och skrev på papperen på en flång ny Electra Classic. :)
Jag vill framföra min beundran för grabbarna på Northbike som med blixtfart leveransservade hojen och även monterade ett bagageräcke på hojen samt flyttade över all utrustning som t.ex. gps och laddkabel till ny-cykeln.
Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: jag kommer ALDRIG att handla varken hoj eller tillbehör någon annan stans än på Northbike!
Bättre service och mottagande går inte att få.
Man känner sig verkligen dom en VIP-kund när man kommer dit, oavsett om man ska köpa en nyckelring för 20:- eller en ny hoj.
Jag är så jävla nöjd! :D Grattis till nya hojen! Köpte min Crossbones hos Northbike för två år sen på postorder! Affären gick hur grymt som helst! Tackar till Jörgen Hären! Northbike har ambititionen att bli störst i Sverige o med den kundmottagningen o servicen dom har så kan dom väl bli det!

- - - Uppdaterad - - -

Får bara hoppas att dom sprider sej söderut ocksåro;

cybercount
2012-06-26, 23:20
Tycker northbike kunde öppna filial i uppsala :-)

Grattis till nya knarren Niko thb;

Sanniz
2012-06-27, 17:51
Grattis till ny hoj... :D

(Du får väl göra en ny beskrivning under "Träffar", så folk hittar dig om de är där samtidigt. D;)

vc;

Lars Nilsson
2012-06-27, 18:47
Skönt att det löste sig.
Hade det varit här i närheten hade jag gärna hjälpt dig men dit är det ca 150 mil.
Enkel resa..
Hoppas nya hojen för tur med sig.

Hagis
2012-06-27, 20:45
haha helt rätt! Stort grattis till den nya hojen :)

Bikebandit
2012-06-27, 22:04
2012 Hoj ? http://harleyforum.se/showthread.php?5007-Harley-Davidson-service-bulletin-June-11-2012

CrazyVic
2012-06-27, 23:01
Otroligt skön stil att impulsa en Electra Glide! Föredömligt! yp;

Niko
2012-06-29, 20:46
Tack för alla positiva kommentarer! :)
Ja, jag är helnöjd med bytet, även om jag faktiskt gillade Road Kingen.

Petter
2012-07-01, 18:41
Bra intiativ att använda forumet vid problem! Sköna kommentarer och slutsatser. Det är som sagt problem vid vägkanten man kan ha mardrömmar om när man vill lämna hemstaden. Själv kör man en gammal shovel-electra och föredrar det gamla, vilket också kan leda till en del problem. Ofta räcker det dock med vätskepauser för maskineriet. Bra ide med ett nätverk om problemen dyker upp.