handdator

Visa fullständig version : Load equalizer III



dogleg
2012-06-24, 01:04
Har en street bob -08. Har köpt en Load Equalizer III & nu undrar jag var TSSM (turnsignalsecuritymodul sitter & ser ut...???:I:
Tagit bort sadeln & letat efter en brun kabel med en silver linje på till TSSM`n där den oranga kabeln skall kopplas på men hittar ingen brun med silver linje...!
Ingen där ute som satt dit en & kanske tagit lite kort.......:D.

Ni som bytt har ni använt kabeltjuvarna man fick med eller har ni klippt av kablarna & lödit?

P.S
Hoppas att alla där ute haft en trevlig midsommar & klarat er helskinnade i helg trafiken

Mvh
Dogleg

Vonkj
2012-06-24, 10:54
Tjena. Den finner du bakom säkringarna på vänster sida av hojen. Höjer varningens finger! Koppla bort batteriet innan du kapar och kopplar för det gjorde inte jag först.. Jääääääävvvlllll...... Vad det började tjuta om larmet när jag råkade gå emot med en skalad kabel, tillslut lyckades jag få bort sirenen från hojen som fortfarande tjöt eftersom det finns backup batteri i den jag rullade in den i en mc jacka och ett lakan men det hördes ändå grannarna undrade väl om det var inbrott i mitt garage mitt i natten

Lasse.S
2012-06-24, 19:12
Man skall ha på tändningen när man kopplar ur batteriet för att inte larmsirenen skall sätta i gång.

Vonkj
2012-06-24, 23:05
Precis.. Jag kortslöt så säkringen pajade därav tuuuuuuuuttt tuuuuuuuutt

dogleg
2012-06-25, 16:43
Så om jag fattat detta rätt:I: Tändning på, ta bort batteriet. Sen kan jag klippa av kabeln till TSSM & löda på loadern? ( ännu inte hittat den bruna kabeln med ett grått streck) utan att min harley börjar ropa efter mig..... Har även jag råkat dra igång larmet en kväll...Skulle bara ladda batteriet :D. det ringde i öronen i flera dagar efteråt..

Lasse.S
2012-06-25, 17:14
Rätt thb;