handdator

Visa fullständig version : Finns intresse, slippa all reklam på forumet?



admin
2012-06-19, 12:13
Endast en undersökning då jag fått en del förfrågningar ang just detta:

Kollar således om det finns intresse att slippa ALL reklam på forumet mot att betala en årlig avgift?
Medlemmar som betalar hamnar i en egen grupp typ V.I.B Guld.

Synpunkter mottages.

Sanniz
2012-06-19, 12:39
Undrar mest, ser de icke betalande reklam ändå? Och är det i så fall bara VIB Guld som slipper?
Framgick inte fullt så klart för mig...
Röstar när jag vet mer. :)

En hundra lapp är annars ok för ett år, men då gäller det ju att det inte blir för liten inkomst till Forumet för dig. Antar att det ändå kostar en del att rodda ihop rubbet. ;)

CrazyVic
2012-06-19, 15:50
Nja. Är överlag inte pro betalforum. I dagsläget märker jag knappt av reklamen så att köpa bort sig från det känns en smula onödigt. Den mesta av reklamen är väl dessutom mc-relaterad och då känns det helt ok att den finns. Skulle det poppa upp en Stardoll-ruta och täcka startsidan i 30 sek varje gång man går in, då kan vi börja snacka. :D

Är övertygad om att man förlorar mycket av "surret" i ett forum om man börjar ta betalt. Till slut självdör det troligen då nya medlemmar inte vill betala pengar till något de inte vet vad det är. Nu vet jag iofs inte hur du har tänkt att det ska fungera i praktiken. Är tanken att man styr det på användarnivå så för all del, låt de som vill köpa sig fria från reklam. Det gynnar troligen bara förumets kassaflöde. En hundring är dessutom inga pengar men om du väljer att lägga det på alla så räkna med att 90% av användarna försvinner, tyvärr.

- - - Uppdaterad - - -

Jaha, man ska tydligen läsa igenom första inlägget innan man svävar ut för mycket. W;

Jag citerar mig själv: "Är tanken att man styr det på användarnivå så för all del, låt de som vill köpa sig fria från reklam.". Så länge det inte påverkar de ickebetalandes tillgång till information/diskussion.

xbones
2012-06-19, 16:02
Reklam kan vara nyttigt med tanke på tips om firmor o så. Ser gärna reklam på Forumet,tror det gagnar alla.

Hagis
2012-06-19, 20:23
Nä behåll det som det är!

Benny
2012-06-19, 22:29
Om det ändå blir så? så tona i vart fall ner det där med V.I.B guld , det räcker gott som det är med hjälmar, gröna pluppar, Contributor och liknande, sväller den biten blir det mer störande än reklamen.

Admin ,du gör ett fantastiskt jobb och jag hoppas du går med vettig vinst på det här , men blir det alltför kommersiellt så dör entusiasmen.

Json
2012-06-19, 22:38
Har inga problem med reklam. Kan det gagna forumet tycker jag att det är ok. Man väljer ju trots allt själv ifall man vill läsa sen och klicka på eventuella länkar.

//json

Christer
2012-06-19, 22:57
Så länge det är reklam som är bra för forumet o de som hänger här är det bara bra

Jimmy Jazz
2012-06-20, 00:00
Tycker det är helt ok som det är. Hade varit gött med lite mer porreklam dock thb;
Skämt och sido, så länge det är reklam som är relaterad till forat så tycker jag bara att det är bra.
Inte för att jag skulle ha något emot att betala en hundring per år men jag har personligen hittat grejer via annonserna här.

Fonve
2012-06-20, 12:47
Tänker inte ens på reklamen som det är nu så för mig kan det vara som det är ;)

ElMilagro.
2012-06-20, 20:29
Jag har aldrig ens tänkt på det som "reklam". Utan som nyttiga länkar. Så länge det inte är några "pop up" fönster så är det väl inget att bry sig om.

CC10
2012-06-20, 20:58
Mig stör inte reklamen och mc relaterad reklam kan ju ge bra tips på var du handlar. så för min del är det bra som det är

Niko
2012-06-20, 23:53
Håller med majoriteten. Behåll det som det är.

Raven
2012-06-21, 00:10
Håller med majoriteten. Behåll det som det är.
+1

Så länge inte reklamen tar så lång tid att laddaner(inget problem som det är nu).

slycke
2012-06-21, 12:27
Inga problem med någon reklam så behåll gärna som det är nu, funkar utmärkt för mig...thb;

Dragos
2012-06-22, 10:45
Jag kan gärna betala en slant ändå och ha reklamen kvar thb;