handdator

Visa fullständig version : Ny på forumet (och i MC världen över huvud taget)



Erik Lundberg
2012-06-12, 12:41
Hej, mitt namn är Erik och jag arbetar till sjöss som fartygsingenjör. Är ute i snitt 10 dagar i månaden och hemma 20. Med andra ord finns det mycket ledig tid som bör fördrivas på bästa sätt och vad kan vara bättre än att vara ute och köra motorcykel (bortsett från möjligen på vinterhalvåret)? Började med MC kortet förra sommaren men hann inte riktigt klart. Den 15 maj i år körde jag upp så jag har med andra ord haft kortet i ca en månad.

Har flera bekanta som kör motorcykel och som har gjort det i flera år så att ta kortet var väl ingen direkt impulsgrej. Har hunnit med att provköra flera olika typer av motorcyklar och känner att jag vill ha något med lite mer klassiskt stuk. För närvarande äger jag en Honda Hornet 900 (den modellen med rund lykta där fram) och är trevlig på många vis och bra för nybörjare. Men på sikt vill jag ha en riktig cykel och det är därför jag har reggat mig här på forumet.

Hade redan innan jag började med kortet siktet inställt på att så småningom skaffa mig en HD och efter att jag var och besökte min lokala HD handlare här i GBG igår så har suget stärkts ytterligare. Det är långt ifrån alla modeller som jag tycker passar mig men rent utseendemässigt har jag fastnat för en som heter Fat Bob. Tycker man sitter bra på den och till skillnad mot flera av de andra modellerna känns den lite mer ungdomlig. Har inte hunnit provköra den än men det lär nog ske ganska snart :)

slycke
2012-06-12, 13:12
Välkommen till forat och kööp dig du en riktig hoj snartthb;

Darkforce
2012-06-12, 13:15
Välkommen till hojens värld, är övertygad om att du kommer att trivas. Ett litet visdomsord på vägen: Bilar/Bilister är som älgar, fast fler och hårdare....... När du möter en bil i en korsning, fundera på vad föraren absolut inte kan göra och förbered dig på att han gör det. Hoppas jag inte skrämt dig nu, men jag ha klarat mig bra på dom råden i många år MPD;

CrazyVic
2012-06-12, 13:16
Välkommen!

Ps. Street Bob är mer ungdomlig om du vill ha en big twin. ro;

Fonve
2012-06-12, 15:00
Välkommen och Street Bob är da shit! ;)

Elexem
2012-06-12, 15:29
Välkommen!

robbbull
2012-06-12, 16:38
Välkommen!

indy 500
2012-06-12, 17:47
Välkommen!

Erik Lundberg
2012-06-12, 18:14
Tackar! Har varit iväg och provkört 3 olika HD idag. En Softail Black Line, en Dyna Wide Glide och en Sportster XL 1200 Custom. Sportstern tilltalade mig inte särskilt. Dynan gillade jag bortsett från att det vibrerade lite väl mycket vid vissa varv, men det kanske man vänjer sig vid? Softailen var skön o köra. Inga av dem tilltalade mig så särskilt rent utseendemässigt. Däremot så hade de några fina Fat Bobs inne, dock ej provkörningsbara. Bland annat en blå/grå CVO som kostade skjortan. Känns som att det duger gott i standardutförande med luft o buller, så kan man köpa till mer blingbling senare om man känner för det. Fast det hade så klart varit kul att känna på skillnaden med 110 motorn också.

hasse diesel
2012-06-12, 18:22
[QUOTE= Sportstern tilltalade mig inte särskilt.[/QUOTE]Ha Ha nu svor du i kyrka:D

Erik Lundberg
2012-06-12, 18:40
Street Bob är helt ok men jag gillar stuket på Fat Bob mer med det kraftiga framdäcket och formen på bakre stänkskärmen.

xbones
2012-06-12, 18:46
Tjena Erik o välkommen till ett sjysst forumthb; Kolla gärna gruppen Westcoast.

Whiplash
2012-06-12, 19:12
Välkommen och som Xbones säger kolla in gruppen Westcoast.

RilleHD666
2012-06-12, 19:24
Välkommen och du vet när det känns rättthb;

Sanniz
2012-06-12, 21:10
Välkommen... :D

Testat night rod då? Den är ju iaf ungdomlig. :D

pipps83
2012-06-12, 21:44
Välkommen! du tog körkortet en dag innan mig LM;

Pontus
2012-06-12, 22:05
Välkommen.

Fritte
2012-06-12, 22:22
Välkommen thb;

xbones
2012-06-12, 22:24
Testa Crossbonesthb;

Erik Lundberg
2012-06-13, 00:14
Välkommen... :D

Testat night rod då? Den är ju iaf ungdomlig. :D

Testa skulle man naturligtvis kunna göra. Ser helt ok ut men föredrar det lite mer klassiska stuket hos övriga modeller.



Testa Crossbonesthb;

De verkar inte säljas som årets modell men får jag tillfälle så. Just framgaffeln och lyktan är jag lite tveksam till men i övrigt ser den fin ut.

Tur att det finns så många olika HD modeller att välja på så det finns någon som passar alla :)


Lutar fortfarande åt Fat Bob men man ska inte förhasta sig när det gäller ett så stort inköp. Ska försöka lära mig så mycket som möjligt om alla skillnader, de olika motorerna och vad det finns för tillbehör till de olika modellerna.

xbones
2012-06-13, 17:40
Testa skulle man naturligtvis kunna göra. Ser helt ok ut men föredrar det lite mer klassiska stuket hos övriga modeller.




De verkar inte säljas som årets modell men får jag tillfälle så. Just framgaffeln och lyktan är jag lite tveksam till men i övrigt ser den fin ut.

Tur att det finns så många olika HD modeller att välja på så det finns någon som passar alla :)


Lutar fortfarande åt Fat Bob men man ska inte förhasta sig när det gäller ett så stort inköp. Ska försöka lära mig så mycket som möjligt om alla skillnader, de olika motorerna och vad det finns för tillbehör till de olika modellerna. Heheh,det är ju springergaffeln o lyktan som är meningen med Crossbones! Klassiskt stuk! Dom tillverkas inte -12 men det finns både-11 o-10 modeller till kraftigt reducerade priser! Nya alltså.

Sanniz
2012-06-13, 17:50
Testa skulle man naturligtvis kunna göra. Ser helt ok ut men föredrar det lite mer klassiska stuket hos övriga modeller.




De verkar inte säljas som årets modell men får jag tillfälle så. Just framgaffeln och lyktan är jag lite tveksam till men i övrigt ser den fin ut.

Tur att det finns så många olika HD modeller att välja på så det finns någon som passar alla :)


Lutar fortfarande åt Fat Bob men man ska inte förhasta sig när det gäller ett så stort inköp. Ska försöka lära mig så mycket som möjligt om alla skillnader, de olika motorerna och vad det finns för tillbehör till de olika modellerna.

LM;
Du kommer att märka, att original inte fungerar i längden... Åtminstone om du skall vara med i svängen. ;)
Allt kan mer eller mindre bytas och anpassas...
Det bästa är, att hitta en hoj man trivs med och gillar att köra. Resten kan faktiskt modifieras!

vc;

Erik Lundberg
2012-06-13, 17:58
Ja det är helt sant. Fat Bob är den jag gillar mest vad gäller originalutseendet men visst finns det förbättringar man kan göra där med. CVO modellerna har vissa fina detaljer som jag skulle kunna tänka mig att hänga på. Sen så måste jag ut och provköra mer för att utvärdera skillnaderna med eller utan balansaxlar.

xbones
2012-06-13, 18:19
LM;
Du kommer att märka, att original inte fungerar i längden... Åtminstone om du skall vara med i svängen. ;)
Allt kan mer eller mindre bytas och anpassas...
Det bästa är, att hitta en hoj man trivs med och gillar att köra. Resten kan faktiskt modifieras!

vc; Heheh,man kan ju bygga hela hojarLM;