handdator

Visa fullständig version : Fler hästkrafter



Wide Glide
2012-06-08, 11:01
Önskar hjälp och råd för att få fler hästkrafter i en original 96" motor. 2010:a.
100 hästar är önskvärt.
En seriös firma som vet vad de gör och inte alltför långt borta.
Grebbestad 3 mil söder om Strömstad är min hemort.
Vad kan det kosta på ett ungefär?

night train
2012-06-08, 11:23
Mek 1 Lidköping outstanding

crank
2012-06-08, 11:27
du får nog räkna allt mellan 25-40 tusen å lämna in å trimma

Wide Glide
2012-06-08, 14:34
Vad händer vid besiktningen om hästkrafterna är fler?
Likaså uppgifterna för försäkringen.
Har det ingen betydelse?
Hålla tyst och inte nämna något?

sedaii
2012-06-08, 15:01
Kan också rekommendera Mek1 i Lidköping, ring Båging så får du garanterat flera olika förslag o kostnadslägen, beror ju rätt mycket kostnadsmässigt om du redan har gjort luft o buller, o har en datadosa för inställning.
Besiktningen mäter inte hk.
Försäkringsbolaget skulle försöka krypa ur ersättningen om dom kan se att den är trimmad, men har inte kunskapen att se det.

ViLa
2012-06-08, 20:01
Båging is tha man

DVS Mek1

Fixade min dyna där.

Troll
2012-06-08, 20:14
Wide glide
Hör gärna av dig om du tar kontakt med Mek1 är själv intresserad men det är lite långt för mig. Men alltid roligt att höra de olika förslagen

buch
2012-06-10, 18:53
Kolla det upp med AC Cycle på Karlstad. http://accycle.com/

Wide Glide
2012-06-12, 11:32
Mek1 i Lidköping verkar vara ett bra alternativ.
Väntar till säsongen är över.
Mappning måste han efterjustera sommartid då luften (syret) inte är detsamma vintertid.
100 hästar skulle inte vara något problem. Bara en kostnadsfråga.

TCKalle
2012-06-12, 20:00
Vad händer vid besiktningen om hästkrafterna är fler?
Likaså uppgifterna för försäkringen.
Har det ingen betydelse?
Hålla tyst och inte nämna något?

Besiktningen säger inget, åtminstone har dom inte sagt nåt till mig.
När jag var uppriktig och angav att jag borrat/trimmat åkte premien upp avsevärt (länsförsäkringar) så det blev att byta bolag. Jag frågade TryggHansa om detta och det svar jag fick var att jag inte kunde räkna med nån X-tra ersättning vid skada för trimmet utan det var en orginalhoj de ersatte. När jag senare bromsade omkull så var det inget problem med trimningen utan skadan reglerades utan mankemang.
Så kontentan är väl att man inte skall upplysa fvarken besiktning eller försäkringsbolag om ev. trim.

Broder Dalton
2012-06-14, 20:59
Wide-Glide
Häng inte upp dig på "Hundra Hästar".. Körbarhet/ vrid i mellanregister är det viktigaste!

Till 96- motorerna finns bl.a S&S nya serie S-E 254or Andrews 48 + 57
87-94 hp och bra vrid 2200-upp med ngn av dessa plus luftfilter SERT och bra pipor= full möjligt

S&S m.fl har anpassa flera kammar sig till de nya hojarna m 6 vxl= högt växlat och fokuserat mer på mellanregister
Sen ger ju HDs Delphi-sprut (Med SERT mm) möjligheten att mappa så det går riktigt snyggt i dessa register!

(Jag skulle ju byta till ett 30 tagg framdrev åxå,,, men d e ju jag,,)

Wide Glide
2012-06-14, 23:27
Wide-Glide
Häng inte upp dig på "Hundra Hästar".. Körbarhet/ vrid i mellanregister är det viktigaste!

Till 96- motorerna finns bl.a S&S nya serie S-E 254or Andrews 48 + 57
87-94 hp och bra vrid 2200-upp med ngn av dessa plus luftfilter SERT och bra pipor= full möjligt

S&S m.fl har anpassa flera kammar sig till de nya hojarna m 6 vxl= högt växlat och fokuserat mer på mellanregister
Sen ger ju HDs Delphi-sprut (Med SERT mm) möjligheten att mappa så det går riktigt snyggt i dessa register!

(Jag skulle ju byta till ett 30 tagg framdrev åxå,,, men d e ju jag,,)

Tackar för tipsen Onatop och skall ta med mig informationen när det blir dax.....
Vridmomentet är givetvis viktigare än hästkrafterna men det krävs bådadera.
Ännu viktigare är att cykeln går fint under normalkörning, annars missar man hela poängen.....