handdator

Visa fullständig version : Motorlampan tänds vid acceleration



Stefan
2012-06-07, 21:26
Har en Softail Standard -06 och motorlampan har börjat tändas när jag gasar på.
Nån som varit med om nåt liknande eller kanske vet vad det kan bero på?

Macke
2012-06-07, 21:47
Å nej! Säg inte att du också börjar få problem med din hoj! Jag har ju en -06 också, och just nu har jag enorma problem med just motorlampan. Enligt min HD verkstad så har dom ingen aning, så dom har kopplat in generalagenten för HD.

Pulare
2012-06-07, 21:52
När min motorlampa har börjat och blinka är när man har gasat upp runt 5000-5500 rpm och släpper av på gasen. Detta problem kommer när rotorn har brustit och bara hugger tag i resterande metallstumpar när man kör lugnt. När man busar på så släpper skiten och då blir det dålig laddning och det ger ett larm till databoxen. Men min hoj är ju en -00:a med förgasare så det kan ju vara andra orsaker ni har på de nyare hojarna. Det kan ju vara en vacum läcka från en dålig slang också.

Stefan
2012-06-07, 21:53
Ofan...
Problem märker jag inte av mer än att lampan tänds.
Den slocknar en kort stund efter.

Simpatico
2012-07-11, 18:24
Har i dag fått motsvarande problem på min hoj fast tvärtom. Motorlampan lyser om jag kör lugnt. Har du kollat vilka felkoder som är satta?

Henrik Forslund
2015-10-03, 12:57
Jag har fått samma fel.
Inga felkoder när jag kollar, väligt fundersam. Har det löst sig för någon av er?

Henrik Forslund
2015-10-03, 18:54
Jag har fått samma fel.
Inga felkoder när jag kollar, väligt fundersam. Har det löst sig för någon av er?

Jo men d var mitt eget fel. Hade slagit på elektrisk pys sensor i mitt mappnings program, men jag har ingen pys så då blir det felkod. Stängde av d o ingen motorlampa lyser nu.



—--------------
All comfort was sacrified for style

Pulare
2015-10-03, 19:29
:I: thb;