handdator

Visa fullständig version : Huvudbry



Adrenaline
2012-06-06, 17:09
Vet inte om det finns några shovel rävar på detta forum, men har en -78a som bara går på båda cylindrarna på tomgång.
Kall som varm spelar ingen roll, ger jag minsta gas går den bara på främre cylindern. Inga konstiga missljud alls.
det är som lyftarna inte hinner stänga/går trögt? Det är iaf vad jag får för mig.
Ska riva imorgon..

Adrenaline
2012-06-07, 17:30
Det är ju lätt att man fördjupar sig i det djupaste av alla tingest.. Men efter ha grävt i allt och skulle precis gå till angrepp och riva toppen och hela skiten slog det mig att det kan ju faktiskt vara en sådan enkel sak som att batteriet är urladdat. Och fan ta mig 9 volt duger inte till nått! Totalt keff, och tar inte mot laddning alls. Dit med ett nytt och nu ryter det som det ska igen. Tänkte inte ett skit på det, men det är klart så kickar man bara.
Irriterande litet skitfel, men ändock billigt och enkelt och i all bedrövelse har jag nyjusterad tändning och ventiler med.

stroker49
2012-06-07, 17:38
Ja, jag tänkte väl det. Det kan väl inte vara något allvarligt med en shovel! Har du brytare eller brytarlöst?

Adrenaline
2012-06-07, 18:13
Kör med orginal brytare, och rivera slunga. Alltid startat lätt fast än batteriet var sopor.

Enok
2012-07-24, 14:28
kör likadan motor som du och har samma problem som du hade, kör med nytt biltema batteri. Hittade du något annat det kunde bero på?

Adrenaline
2012-07-28, 11:07
Se så du har full laddat. Biltemas batteri är inget vidare faktiskt. Det jag böt i början av juni fick jag byta åter igen för ca:10 dagar sedan.
Vad kör du med för tändning?

Enok
2012-07-30, 20:18
Jag kör med brytare, men jag tror att hela tändsystemet är slut så det blir brytarlöst och ny tändspole så fort plånboken fylls på igen. Vad kör du för förgasare?

Adrenaline
2012-07-31, 02:35
Super b.
Annars brukar orginal tändsystemet funka rätt bra.
Är det oavsett kall eller varm? provat skifta tändkablar,stift etc?
spolen tänder ju på båda samtidigt så man kan laborera rätt fritt utan trassel