handdator

Visa fullständig version : Fotplattor o asfalt



Conny J35F
2012-06-04, 17:16
Tycker fotplattorna tar i lite tidigt på min Fat Boy 2007 (inte sänkt), speciellt i snäva kurvor/rondeller i relativt låg fart. Lite synd att nöta bort kromet tycker jag, men det är kanske något man får leva med (eller luta mindre)?
Fungerar säkert bättre med fotpinnar, men jag tycker plattorna är ganska ok för övrigt.
Eller finns det något annat man kan göra?

Lasse.S
2012-06-04, 17:27
En titan hasplåt under plattorna och du får ett as fräckt ginstregn bakom dig :D

Tycker fotplattorna tar i lite tidigt på min Fat Boy 2007 (inte sänkt), speciellt i snäva kurvor/rondeller i relativt låg fart. Lite synd att nöta bort kromet tycker jag, men det är kanske något man får leva med (eller luta mindre)?
Fungerar säkert bättre med fotpinnar, men jag tycker plattorna är ganska ok för övrigt.
Eller finns det något annat man kan göra?

Conny J35F
2012-06-04, 17:42
Hörs som en god ide, så kanske man kan fixa någon form av automatik som släpper ut lite brännbart i gnistregnet, då blir man nog coolast i kvarteret....
Har för mig att någon föreslog titanbultar under plattorna, kan väl vara en ide. Men det bästa vore nog att dom inte tog i överhuvudtaget. F-n man blir ju rädd när det skrapar... lol;

Lasse.S
2012-06-04, 21:33
Man vänjer sig har jag märkt, har ett par piggar som sticker ner på mina fotpinnar, av någon anledning har jag lättare för att lägga ner i höger svängar, första gångerna dom tog i blev man lite rädd som du säger o ryckte till med foten, nu vet jag om det o väntar på skrapet :) känns som att marginalen är väl tilltagen, går nog lägga mer bara man vågar :)