handdator

Visa fullständig version : Citeringsregler???



Rulle rep
2012-06-03, 09:19
Är det inte dax att införa nån typ av regler för citering??? Läste nyss ett inlägg med fyra!!! citeringar från samma ställe på samma inlägg på inlägget under det som citeras.länk: http://harleyforum.se/showthread.php?4748-El-problem-1200C-03 Det gör att forumet blir väldigt tungläst, någon typ av regler att inte citera de 2-3 närmsta ovanstående inläggen bord inte vara fel, och absolut inte hela inlägg.
Detta skulle gör forumet lättar att läsa och oxå få den som vill svara lite incitament att läsa hela tråden innan man lägger ett svar.

Ev att man lägger in i rubriken att ett problem är löst när man fått "till det"

admin
2012-06-03, 09:46
Vet inte vad som hände med just det inlägget. Har fixat det. Ang "fixat" är det en bra grej. Det står bla i de nya reglerna/riktlinjer som vi satte upp nyligen gällande tekniska frågor. Se min länk i signaturen nedan. Jag får fundera hur vi löser det rent praktiskt då jag ensam inte hinner med.

admin
2012-06-03, 09:51
En tips för citering är att inte använda den direkt efter den ställda frågan utan när man ska citera någon där inlägget ligger längre bak/tidigare i tråden för att underlätta vad man svarar på.

CrazyVic
2012-06-03, 10:36
Man ska väl herregud inte behöva sitta och räkna inlägg för att veta om man får citera eller inte? Som admin säger är det väl sunt att inte citera om man svarar som första person men annars spelar det väl inte så jäkla stor roll?

admin
2012-06-03, 10:45
Absolut, inget problem tycker jag egentligen. Jobbigt med för mycket regler överallt och hela tiden. Det tar ett tag att komma in i forumbiten och man får göra "fel", risken blir annars att folk inte "vågar/vill" skriva och det är värre.

I den mån jag hinner försöker jag rensa/flytta och fixa om det blir för rörigt/fel.

Lasse.S
2012-06-03, 10:49
Ja det var nog jag som var den skyldige....säg till min web läsare att inte hänga upp sig lovar jag inte göra om det ;)

Och jag stammar inte heller :)

admin
2012-06-03, 10:58
Lite hör ihop med den nya funktionen i forumet som förebygger upprepningsinlägg inom ett visst antal minuter från samma person, då sammafogar den dessa till ett och samma istället med texten --- uppdaterad--- . Detta föra att minska antalet inlägg i en tråd.
Kan bli att jag får sänka tidsintervallen.