handdator

Visa fullständig version : Lämnade in cykeln och fick den skadad tillbaka!!!



pipps83
2012-05-30, 19:17
Fan vad förbannad man kan bli! Lämnade in cykeln hos Bike för att få framdäcket bytt och när jag var där idag för att hämta den så tittade jag lite på det nya däcket innan jag åkte iväg och märker då att fälgen är kraftigt skadad!!! Har sj jobbat med däck och balanserat ett ex antal tusen st och dom skador som finns på fälgen är tydliga tecken på att han/hon har slint med krängningsverktyget och glidit med det ner för fälgen. Tog detta med kundservice och dom kunde inget annat än beklaga det och lovade att dom skulle ordna det genom att lacka om fälgen. Mina tankar kring att dom skall lacka om fälgen är att det kanske blir nyanskillnader vilket jag inte alls vill ha! Skall jag kräva att dom fixar en ny fälg kanske eller plockar av en från deras demo cyklar?

admin
2012-05-30, 19:22
Nej fan... Vikket skit. Klart det är en olycka och kan hända vemsom men vad jag kan reta mig på är att man försöker mörka direkt genom att montera på och hoppas på att du inte ska upptäcka. Krängarn måste ha sett det själv när det hände. Bättre ta tag i det direkt!

xbones
2012-05-30, 19:33
Nej fan... Vikket skit. Klart det är en olycka och kan hända vemsom men vad jag kan reta mig på är att man försöker mörka direkt genom att montera på och hoppas på att du inte ska upptäcka. Krängarn måste ha sett det själv när det hände. Bättre ta tag i det direkt! Klart dom får byta fälg! Vad annars? Ska dom lacka om o greja så får du vara utan hjul under tiden o missar dyrbar säsong!!! Ursäkta men detta inlägget hamna på dej Admin! Mvh.Bill Gates:I:

pipps83
2012-05-30, 19:39
Det var som sagt tur att jag märkte det på plats och inte senare. Ska jag kräva en ny fälg eller gå med på att få den omlackad?

raketroger
2012-05-30, 19:40
Fan vad förbannad man kan bli! Lämnade in cykeln hos Bike för att få framdäcket bytt och när jag var där idag för att hämta den så tittade jag lite på det nya däcket innan jag åkte iväg och märker då att fälgen är kraftigt skadad!!! Har sj jobbat med däck och balanserat ett ex antal tusen st och dom skador som finns på fälgen är tydliga tecken på att han/hon har slint med krängningsverktyget och glidit med det ner för fälgen. Tog detta med kundservice och dom kunde inget annat än beklaga det och lovade att dom skulle ordna det genom att lacka om fälgen. Mina tankar kring att dom skall lacka om fälgen är att det kanske blir nyanskillnader vilket jag inte alls vill ha! Skall jag kräva att dom fixar en ny fälg kanske eller plockar av en från deras demo cyklar?

Surt som f___n. Då kunde du ju lika gärna gjort jobbet själv. Det är ju just sånt krångel man vill slippa när man betalar andra för jobben. Förstår hur du känner. Har själv råkat ut för oseriösa människor förut. Det är även bra att du skriver in här och nämner problemen. Nu vet ju även andra här att BIKE i Trollhättan inte riktigt har koll på sina jobb.

Lycka till framöver.

CrazyVic
2012-05-30, 19:44
Misstag kan alla göra. Det är hur man hanterar klagomålen som räknas. Förjävla tråkigt dock. Själv skulle jag kräva en ny fälg eller annars vända mig till KO, ARN osv.

admin
2012-05-30, 19:44
En olycka kan som sagt hända, hur proffsig man än är, men man får lösa grejerna så kunden lider så lite som möjligt.
Lacka, jovisst, men som kryssben sa, hur lång tid tar det? Låter ju minst som en vecka eller två, alla vet ju hur "lite" lackerare har att göra.. Sen ska du fara fram och tillbaka och kludda. Inte ok.

Inte kul heller om du ska köra på fälgen hela sommarn om de vill göra det i vinter. Du får be dom komma med förslag helt enkelt. ASAP.

pipps83
2012-05-30, 19:59
Får se imorrn vad verkstads chefen säger, men jag kommer nog kräva att dom monterar en ny fälg eller tar en från en lätt beg NRS.

xbones
2012-05-30, 20:01
Får se imorrn vad verkstads chefen säger, men jag kommer nog kräva att dom monterar en ny fälg eller tar en från en lätt beg NRS.Helt jävla riktigtthb;snabbt o enklast för bägge parter!

admin
2012-05-30, 20:10
Är det en ytlig lackskada eller in i metallen?

pipps83
2012-05-30, 20:54
72447245

Som du ser admin så är det ett jack i fälgen plus att skadan går ända in i metallen

gronvit
2012-05-30, 21:23
72447245

Som du ser admin så är det ett jack i fälgen plus att skadan går ända in i metallen

Ny fälg!

Stefan
2012-05-30, 21:39
72447245

Som du ser admin så är det ett jack i fälgen plus att skadan går ända in i metallen

Helt klart en ny fälg.
Jag hade inte accepterat nåt annat.

xbones
2012-05-30, 22:02
Nä,sånt ska man inte accepterast;! Även om det är en olycka så ska du inte stå för fiolerna o stillestånd! Samma som en bilverkstad tappar en mutter i motorn och får riva isär allt! Det är deras ansvarthb;om dom överhuvudtaget informerar om saken. Det gjorde ju inte Bike heller!

pipps83
2012-05-30, 22:47
Jag skyller inte felet på Bike för där har jag faktiskt alltid fått bra hjälp, utan det är det faktum att den mekaniker som krängde av däcket från min fälg inte meddelade detta utan försökte komma undan med det! Det gör mig FÖRBANNAD! ag; Ska kräva en ny fälg imorrn och inget annat! Kommer tillbaks med svar så fort jag har pratat med dom. Tack för stödet och tipsen killar thb;

crank
2012-05-30, 22:52
lämnade in cyckel och fick tillbaka sönder. men du fick ju till baka en motorcyckel vic;

ne skämt å sido ny fälg . så lär dom sig kanske =)

xbones
2012-05-30, 23:00
Jag skyller inte felet på Bike för där har jag faktiskt alltid fått bra hjälp, utan det är det faktum att den mekaniker som krängde av däcket från min fälg inte meddelade detta utan försökte komma undan med det! Det gör mig FÖRBANNAD! ag; Ska kräva en ny fälg imorrn och inget annat! Kommer tillbaks med svar så fort jag har pratat med dom. Tack för stödet och tipsen killar thb;Skadan är ju orsakad av en Bikeanställd=Bike! Dom anställda har ansvar för företaget! Det har vi alla inför våra arbetsgivare!

ViLa
2012-05-31, 06:38
Ny fälg

slycke
2012-05-31, 09:09
Självklart en ny fälg rnt;

Noyen
2012-05-31, 19:47
Skadan är ju orsakad av en Bikeanställd=Bike! Dom anställda har ansvar för företaget! Det har vi alla inför våra arbetsgivare!

Ja och försöker mekanikern mörka skadan så låt denne person pröjsa och sparka denne omgående.En sådan person drar bara ned
företaget i skiten.

robSS
2012-05-31, 20:38
Tycker klart att du borde få de fixat. ny lack eller ny fälg. Du får berätta hur som löste de.

Hagis
2012-05-31, 21:02
Sånt där var jävligt vanligt när vi körde sporthojar! Man lämna in hojen för service och fick tillbaka den med en rad nya fel! Klart du ska ha en ny fälg, det är inget snack om den saken! Hota med media annars, det brukar funka ;)

John Brandt
2012-05-31, 21:07
Självklart ska du få en ny fälg, även om dom fixar en lackering kommer det inte bli en originalfälg i originalskick. Du lämnade ju in en motorcykel med originalfälg i originalskick, lämnar dom tillbaka hojen med lackerad fälg är det inte originalskick längre hur bra resultatet än blir. Sen hur dom löser det internt med den skadade fälgen är ju deras problem :) Jag hade blivit rasande över den meckanikerns försök till mörkning, hade dom däremot direkt sagt att dom tabbade sig o smidigt löste det med en ny fälg hade det inte varit något problem alls... Lycka till!

pipps83
2012-05-31, 22:45
Hej allihopa! Fick ett samtal idag från verkstadschefen, och det hördes på hans röst redan när han började samtalet att han var lite små nervös. Han började med att beklaga det hela och sa att den ansvariga mekanikern som hade gjort detta skulle få sig en rejäl avhyvling, han frågade mig även om vad jag tyckte var bästa lösningen på det hela? Jag svarade kort o gott att jag ville ha en ny fälg punkt slut! Då sa han att han skulle beställa hem en ny fälg med en gång.

Efter att han mer eller mindre hade fjäskat för mig en stund i telefon så frågade jag honom vad vi skulle göra med min bokade 800 mils service? Då svarade han att den skulle jag få gjord till ett kraftigt reducerat pris. Då svarade jag att vågar jag lämna in den med tanke på vad det jobbar för folk inne i verkstaden. Då sa han att detta aldrig mer kommer att ske och att det enda jag behöver betala för 800 mils servicen är priset för olja och filter.

Ska ge Bike en sista chans att vinna tillbaka mitt förtroende som kund och om detta skiter sig så ska jag gå till media och berätta om hur dom faktiskt försöker lura och mörklägga sina misstag för sina kunder.

Janne
2012-06-01, 05:31
Helt klart en ny fälg.
Jag hade inte accepterat nåt annat.

+ 1


Vad gäller in reklamation så tycker jag nog att dom verkar ha hanterat den bra. Omgående ja på en ny fälg + kraftig rabatt på servicen. Så Bike som företag förtjänar kanske inte någon artikel. Felet och mörkningen är ju begånget av han som bytte däcket och HAN bör däremot få någon reprimand av företaget.

Hagis
2012-06-01, 07:21
Hej allihopa! Fick ett samtal idag från verkstadschefen, och det hördes på hans röst redan när han började samtalet att han var lite små nervös. Han började med att beklaga det hela och sa att den ansvariga mekanikern som hade gjort detta skulle få sig en rejäl avhyvling, han frågade mig även om vad jag tyckte var bästa lösningen på det hela? Jag svarade kort o gott att jag ville ha en ny fälg punkt slut! Då sa han att han skulle beställa hem en ny fälg med en gång.

Efter att han mer eller mindre hade fjäskat för mig en stund i telefon så frågade jag honom vad vi skulle göra med min bokade 800 mils service? Då svarade han att den skulle jag få gjord till ett kraftigt reducerat pris. Då svarade jag att vågar jag lämna in den med tanke på vad det jobbar för folk inne i verkstaden. Då sa han att detta aldrig mer kommer att ske och att det enda jag behöver betala för 800 mils servicen är priset för olja och filter.

Ska ge Bike en sista chans att vinna tillbaka mitt förtroende som kund och om detta skiter sig så ska jag gå till media och berätta om hur dom faktiskt försöker lura och mörklägga sina misstag för sina kunder.

Det var ändå positiva besked! Och det är stort av dig med att ge dom en chans till! Det händer ju tråkigheter inom alla företag tyvärr men att chefen ringer upp och ändå reder ut saker och ting är förutom det enda korrekta något jag ändå kan respektera! Jag håller tummarna för dig och återkom gärna med information längst vägen, det är intressant att höra hur resan utvecklas men samtidigt, inget ris utan ev ros ;)

L&R

Noyen
2012-06-01, 08:14
Låter faktiskt som mer generöst än man väntat sej,så det tycker jag var bra gjort.Men tycker ändå att mekanikern
skulle få sluta eftersom han inte ens brydde sej att tala om vad som hänt.Skitgrejer kan hända alla men det är mer
rakryggat att vara ärlig om man gjort nåt mindre bra och tala om det direkt.

Hagis
2012-06-01, 09:13
Håller med Noyen! Jag mötte för några år sen en BMW traktor på vägen hem från svärmorsan, han stod i vägkanten och såg väldigt bekymrad ut. Givetvis stanna jag och kolla läget och det visade sig att han hade precis hämtat ut sin hoj från service! Det hade bla bytts drivlina men nötterna hade inte skruvat åt bakdäcket utan bara fäst upp det! Han hade bara tur att han inte gick omkull eller att bakaxeln och lager m.m. gick åt helvete! Som sagt, har varit med om detta för många gånger så jag litar inte på service firmor! Jag skruvar hellre själv även om det tar 2 månader längre, men då vet jag att allt är okej vilket betyder att jag kan vrida på utan oro att något ska lossna!

Tundra Trotter
2012-06-01, 16:16
Dom har försäkringar som täcker det mesta . Det är bara att braka på . Take no shit . thb;

whiskeythrottle
2012-06-01, 18:05
kräv en lånehoj under tiden...

pipps83
2012-06-01, 19:00
Jag får den nya fälgen på tisdag! Dom beställde en med express leverans. Har krävt att få med när dom byter fälgen.

Troll
2012-06-01, 21:39
Hej
Tråkigt med fälgen men jag tycker det är rätt sköt av BIKE förutom mekanikern som skulle sagt till direkt.
Servar själv på BIKE och är allt lite nervös då jag ha över 30 mil till Trollhättan. Brukar stanna en stund och gå över och se så att allt är spänt och riktigt gjort. Hade i och för sig gjort det överallt jag skulle fått servat. Men extra viktigt efter som det är en bit hem.

Men igen klart du ska få en ny fälg och någon form av kompensation, vilket de ställer upp på utan diskussion
Bra jobbat BIKE och skont att det löste sig för dig, även om det är tråkigt att sånt händer

Hagis
2012-06-01, 23:01
Jag vill påvisa att min kommentar inte är riktad mot bike utan mot mekanikern i detta ämne!

Men det är aldrig okej att förstöra något på en hoj och försöka mörka det! Som jag nämnde tidigare så har jag för stor erfarenhet av just detta problem MEN då gällande firmor som servar sporthojar! En viss skillnad kan tyckas, men detta var för 4 år sen! Så har denna brist hunnit ikapp HD verkstäderna? (åter igen, mekanikerna! Men verkstäderna anställer mekanikerna!)
Hur illa det var för oss DÅ, varenda verkstad vi lämna in hojarna på mellan stockholm city och landsbyggden utanför Uppsala så var det generellt alltid mer fel på hojen än det var när man lämna in den! Jag kanske glider ifrån sakfrågan i tråden men jag känner en stark personlig åsikt i denna sak fråga!

Låt oss leka med tanken och hypoteserna!
Vad händer OM en mekanikers slarv åsamkar en dödsolycka? Vem står då till svars? Jag TROR inte firman gör det, dom är NOG skyddade enligt finstilt text! Är det åkaren som enligt det finstilta "skulle ha kollat allt efter 30 mil" i så fall, bad luck men han är inte här längre! Det är toppen på isberget! Det finns säkert 100 frågor till som alla pekar på åkarens ansvar!

Om jag är konspirations teoretiker? Absolut, men inte utan orsak! Det jag bygger mina konspirationer på är inte teori utan egen upplevelse, men det finns det inte ord för så vitt jag vet! Missa dom lektionerna i skolan ;)

Så nä, jag skruvar gärna själv! Då vet jag att allt är som det ska, och är det inte det ja... my bad, inte någon annans!

L&R och ursäkta det långa inlägget!

Tundra Trotter
2012-06-02, 09:19
Jag vill påvisa att min kommentar inte är riktad mot bike utan mot mekanikern i detta ämne!

Men det är aldrig okej att förstöra något på en hoj och försöka mörka det! Som jag nämnde tidigare så har jag för stor erfarenhet av just detta problem MEN då gällande firmor som servar sporthojar! En viss skillnad kan tyckas, men detta var för 4 år sen! Så har denna brist hunnit ikapp HD verkstäderna? (åter igen, mekanikerna! Men verkstäderna anställer mekanikerna!)
Hur illa det var för oss DÅ, varenda verkstad vi lämna in hojarna på mellan stockholm city och landsbyggden utanför Uppsala så var det generellt alltid mer fel på hojen än det var när man lämna in den! Jag kanske glider ifrån sakfrågan i tråden men jag känner en stark personlig åsikt i denna sak fråga!

Låt oss leka med tanken och hypoteserna!
Vad händer OM en mekanikers slarv åsamkar en dödsolycka? Vem står då till svars? Jag TROR inte firman gör det, dom är NOG skyddade enligt finstilt text! Är det åkaren som enligt det finstilta "skulle ha kollat allt efter 30 mil" i så fall, bad luck men han är inte här längre! Det är toppen på isberget! Det finns säkert 100 frågor till som alla pekar på åkarens ansvar!

Om jag är konspirations teoretiker? Absolut, men inte utan orsak! Det jag bygger mina konspirationer på är inte teori utan egen upplevelse, men det finns det inte ord för så vitt jag vet! Missa dom lektionerna i skolan ;)

Så nä, jag skruvar gärna själv! Då vet jag att allt är som det ska, och är det inte det ja... my bad, inte någon annans!

L&R och ursäkta det långa inlägget!
thb; Och billigt blir det .

pidde
2012-06-02, 14:09
Jag är själv mekaniker och försöker alltid göra ett bra jobb som jag kan stå för.Jag har köpt en ny bil en gång en ny husbil en gång och min service bil lämnas på märkes verkstad.Dom gånger jag haft med vekstäder att göra är när dom nya bilarna utrustas före leverans , man blir bara trött dom tror man är efterbliven och fattar noll.Det fuskas som fan .Service bilen lämnas in var 3000 mil som tur är inte så ofta.Jag skiter i garantier för det betyder ändå inget .Jag lämnar aldrig in något utom datorer.Jag hatar och bli blåst.
Dels är jag snål och dels tänker jag kan någon annan reparera min spis eller sänglampa eller va de nu e så kan väl jag göra det.Dom e inte smartare än va jag är.

whiskeythrottle
2012-06-02, 15:16
Jag är själv mekaniker och försöker alltid göra ett bra jobb som jag kan stå för.Jag har köpt en ny bil en gång en ny husbil en gång och min service bil lämnas på märkes verkstad.Dom gånger jag haft med vekstäder att göra är när dom nya bilarna utrustas före leverans , man blir bara trött dom tror man är efterbliven och fattar noll.Det fuskas som fan .Service bilen lämnas in var 3000 mil som tur är inte så ofta.Jag skiter i garantier för det betyder ändå inget .Jag lämnar aldrig in något utom datorer.Jag hatar och bli blåst.
Dels är jag snål och dels tänker jag kan någon annan reparera min spis eller sänglampa eller va de nu e så kan väl jag göra det.Dom e inte smartare än va jag är.

håller med ganska mycket faktiskt....snart börjar man väl ta lagen i egna händer också...

indy 500
2012-06-02, 17:50
Bytte in en -07 v70 i april, med bara en stämpel i boken. Spelade ingen roll, bara kvittona på filter och olja fannspardy