handdator

Visa fullständig version : Postorderbygge?



admin
2012-05-29, 23:17
Om nån kan förklara detta för mig vore jag tacksam, när är det ett postorderbygge och när är det inte?
Finns den någon viss procent av bygget som ska vara egentillverkat?

Benny
2012-05-30, 06:43
Det kommer alltid finnas siggiga fundamentalister som tycker att en hoj skall vara byggd av William Harley och bröderna Walter, William och Arthur Davidson persrsonligen för att vara riktig HD och likadana förståsigpåare som helst vill att man skall anrikat järnmalmen själv för att kalla det ett bygge.

Imponeras gärna av de som gör "allt" själv, men snicksnack om äkta bygge eller inte , eller gränsen mellan äkta HD eller inte, är en hobby som allvetande förståsigpåare gärna får ägna sig åt, själv så kör jag en runda sålänge..

Dunder
2012-05-30, 07:45
I mina ögon så kan man kalla det bygge när man bygger på en köpt ram,och sedan använder sin kreativitet för att få den personlig! Ungefär som att köpa en AC-cobra i delar det är ju ett bygge det med! Men att handla en ny harley och sedan pimpa den med postorder grejer är ju inte så värst avancerat som att bygga med en ren ram där man svetsar dit sina fästen själv och sätter sin prägel på den som ett konstverk! För många hojar är tamefan riktiga konstverk! Ja det är nog inte lätt att sätta gränsen på vad ett bygge är, Men när någon säger att dom har byggt, så är det första man tänker på att det är från scratch. Hmm jag håller på och bygger om huset säger många när dom har huset full med hantverkare.. Men då är det ju inte husägaren som bygger om huset, samma med hojbyggandet då många tar hjälp av hela när regionen samt andra länder för att köpa delar! Men va fan, huvudsaken är att man är lycklig!

Broder Dalton
2012-05-30, 09:22
Om nån kan förklara detta för mig vore jag tacksam, när är det ett postorderbygge och när är det inte?
Finns den någon viss procent av bygget som ska vara egentillverkat?

Ju mindre som är tillverkat i Kina, desto bättre,,,,

Benny
2012-05-30, 14:04
Ju mindre som är tillverkat i Kina, desto bättre,,,,

Problemet är att gissa kvaliteten från en hemsida eller katalog, jag har blivit besviken mer än en gång när man köpt kända fabrikat men ändå fått kinaskit , tyvärr är risken stor vad eller var man än köper att det är kines grejjor oavsett varumärke.

Fan, det är kanske till att leta järnmalm själv för att vara säker..,

Jompa
2012-05-30, 15:43
Ju mindre som är tillverkat i Kina, desto bättre,,,,

Amen brother.