handdator

Visa fullständig version : Freedom performance sharp curve radius vs...



Alpine
2012-05-28, 15:54
Har mer eller mindre bestämt mig för att montera ett radius-system på min Wide Glide 2011. V&H Big Radius 2-2 tänkte jag, pratade med min lokala mc-handlare och får rådet att satsa på Freedom performance sharp curve radius 2-2 istället. Största anledningen var tydligen ljudnivå och ljudkaraktär.

Finns det någon som har erfarenhet av detta system? Finns det andra alternativ? För och nackdelar med V&H vs Freedom performance?

http://www.freedomperform.com/wp-content/gallery/s_curve/scurve_detail5.jpg

ViLa
2012-05-28, 15:58
Kika på Thunderheader..

Letar själv ett 2-1 system och blev förtjust i TH

admin
2012-05-28, 17:12
Vilket Big Radius? 2-2 eller 2-1?

Alpine
2012-05-28, 19:32
2-2 är de system jag funderar över.

ViLa
2012-05-28, 19:41
ok,sorry my bad :)

admin
2012-05-28, 19:43
Hade det och det lät lite för mycket efter ett tag tyckte jag. Dessa typ av rör låter en hel del då de pekar ner i marken så ljudet förstärks.
Mitt mätte 117 dB! Big Radius 2-1 låter betydligt bättre i mina öron, mer dovt muller lixom. Det finns några amerikanska insatser för 2-2 som ändrar ljudet till det bättre har jag läst men inget jag själv hört.

Thunderheaders som nån tipsade ger väldigt bra effekt men kanske inte det vackraste, detta är dock inte svängt som Big Radius om det är det du är ute efter...

Alpine
2012-05-28, 19:59
:) Snarare my bad som ställer oklar frågeställning ViLa. Men fick ju ett nytt fabrikat att kolla in på köpet!

- - - Uppdaterad - - -


Hade det och det lät lite för mycket efter ett tag tyckte jag. Dessa typ av rör låter en hel del då de pekar ner i marken så ljudet förstärks.
Mitt mätte 117 dB! Big Radius 2-1 låter betydligt bättre i mina öron, mer dovt muller lixom. Det finns några amerikanska insatser för 2-2 som ändrar ljudet till det bättre har jag läst men inget jag själv hört.

Thunderheaders som nån tipsade ger väldigt bra effekt men kanske inte det vackraste, detta är dock inte svängt som Big Radius om det är det du är ute efter...

Jag gillar utseendet på svängda rör, radius. Men som du säger så upplever jag ljudvolymen hög, eller snarare vass. Tog upp detta med db killers/insatser med återförsäljaren, men tydligen har de testat och inte fått något bra resultat. Det var då han nämnde Freedom performance som ett alternativ.

admin
2012-05-28, 20:01
Kolla även BSL från Österrike, www.bsl.at (http://www.bsl.at) om du gillar lite kurvigare blås. Många av deras är Euro 3 klassade dessutom. Inte billiga dock.