handdator

Visa fullständig version : Orginal, eller bygga?



Pontus
2012-05-25, 09:38
Skall man behålla sin HD som den var (Original), eller skall man byta ut en del delar (Customize), eller helt enkelt bygga om den helt och hållet (Build)?

Broder Dalton
2012-05-25, 10:26
Original funkar fint..
Tänk på vad du ska ha den till!
Europatour på ett nyss hopskruvat amatörbygge... eller kanske inte...

Bygga om med delar är ju kul och kan bli bra OM man undviker Kina-skit
och inte krånglar till det med för "smarta" och "tajta" lösningar....Städar upp mycket sånt....

Bygga själv? Visst! Sätt dig in ordentligt i SFROs turer och vad som gäller med besiktning + kostnader innan du börjar. Gör en budget på ALLT, lägg sen till 15000 längst ner....
Underskatta aldrig tidsåtgången för ett bygge!!! Har du heltidsjobb, gnällig fru och 3 barn= skit i det....
Kruxet ligger oftast i att hitta delar, skruvandet löser sig alltid,,,
Återigen,,, så lite Kinajunk som möjligt...

admin
2012-05-25, 10:42
Original finns inte för mig. Sen tycker jag både Customize eller Build. Som Onatop skriver räkna budget, blir alltid dyrare än man tänkt.

Christer
2012-05-25, 21:27
Helt klart customize.

Jörgen Karlsson
2012-05-25, 21:35
En variant av ombyggnad som är ganska ovanlig i HD träsket, men som kan vara rolig och tekniskt utmanande, är att satsa på att förbättra motorcykeln ur prestandasynpunkt. Lättare cykel, hjul med mindre roterande massa, bättre dämpare och gaffel, kraftigare och lättare bromsar, bättre svar och effekt i motorn osv. Dvs skippa en massa "attityd"grejer och tungt skrot utan istället tex satsa på att cykeln ska svänga villigare, bromsa bättre, accelerera bättre osv.

Broder Dalton
2012-05-25, 22:02
Många beg HDs prestanda kan ju förbättras genom att man tar bort (Inte sätter dit..) allt Kurre-Juckin-junk,
Malteserkors, Kinesiska vajrar, fotpinnar och DNA-Springergafflar från Bangladesh...

Jörgen Karlsson
2012-05-25, 22:05
Många beg HDs prestanda kan ju förbättras genom att man tar bort (Inte sätter dit..) allt Kurre-Juckin-junk,
Malteserkors, Kinesiska vajrar, fotpinnar och DNA-Springergafflar från Bangladesh...

Hehe, exakt :)

Gillar dynan i ditt garage. Tycker om hojar som är "built for business". Bort med allt som inte har med prestanda att göra.

cybercount
2012-05-26, 01:44
Inser att killarna som byggde min wide glide är bättre på det än jag så jag kommer nöja mig med att ta bort reflexer och byta lite sadel å sånt :-)

robSS
2012-05-31, 00:35
Ja tycker att man ska bygga