handdator

Visa fullständig version : Varningsblinker slår utan anledining på vid start av hojen



andycar
2012-05-23, 12:20
Har en Dyna FLD och vid två tillfällen har det hänt att varningsplinkers utan anledning har slått på just när jag startat hojen.
Det går inte att stänga av dom utan dom blinkar i två timmar då dom stänger av sej själv.
Misstänker att det kan röra sej om något galet mellan FOB'en och elekrioniken, men det kan ju vara något annat också.
Har inte kollat någon felkod när det hänt. Tyvärr var det inte första tanken att göra det eftersom jag hade lite bråttom.
På senaste servicen hittade dom ingen felkod som indikerade att något har varit galet.
Någon som varit med om samma eller liknande fel och som har någon lösning?

Tallyho!/andy

indy 500
2012-05-23, 16:28
Vrid på tändningen, dra av locket där säkringarna sitter, dra ur huvudsäkringen på 40 ampere, vänta minst 3 minuter. Sätt i säkringen, vrid av tändningen. Prova! Alla buggar dör om strömmen försvinner. Gäller alla fordon efter 1992.D; Och de e sant de

admin
2012-05-23, 16:44
Ha larmpucken i krokarna annars larmar den utav bara #¤%&/()

admin
2012-05-23, 16:58
Har googlat lite men utan resultat. Hittat vissa med problem, men dessa slutar blinka efter ett antal ggr.

Men prova OM det händer igen att köra felkodsdiagnostiken. Värsta problemen, de som bara kommer ibland och aldrig visar sig när man ska visa någon annan.wa;

jale
2012-05-24, 08:13
Div. blinkersproblem vid start kan bero på ett bränt kretskort bakom baklampan ... där kontakterna pluggas in. Baklyktorna läcker ju tyvärr in vatten från dålig tätning i bakskärmen.
Jag hade det på min hoj, inte att varningsblinkersen slog på utan att ena blinkersen lyste konstant och felet var ett bränt kretskort, lätt att kolla, luktade bränd bakelit ...
Kan ju vara värt att kolla ?

andycar
2012-05-24, 12:43
Tack för alla tankar & förslag. Ska kolla efter bästa förmåga om det händer igen och förhoppningsvis ska det lösa sej.
Case closed t.v.
//andy