handdator

Visa fullständig version : Bromslyset konstant på - för stort mellanrum i handtaget



CrazyVic
2012-05-21, 15:48
Har bytt styre på min Street Bob och konstaterat att bromslyset efter detta lyser konstant. Detta beror på att bromshandtaget inte riktigt lyckas trycka in den lilla kontakt som gör att bromslyset slås av. Min fråga är således: ska det sitta någonting mellan bromshandtaget och den lilla runda knappen? Det ser inte ut som att det finns spår eller liknande för något däremellan men det förbryllar mig något oerhört att handtaget inte kommer åt att trycka in knappen även fast allt är monterat tight och snyggt. frv;

EDIT: Insåg att den troligen hamnade i fel forum men hittar ingen raderaknapp. Låter den ligga kvar här så får du admin flytta den om du tycker det behövs!

admin
2012-05-21, 16:06
Den ligger helt ok här. :)

admin
2012-05-21, 16:12
Fixar lite bilder sålänge.

http://i695.photobucket.com/albums/vv312/FXD2003Rider/91257aeb.jpg

http://i695.photobucket.com/albums/vv312/FXD2003Rider/0a8de4d9.jpg

http://i695.photobucket.com/albums/vv312/FXD2003Rider/e4c2efe1.jpg

admin
2012-05-21, 16:14
Du kanske har råkat bryta av kontakten, lätt hänt när du har monterat ihop handtagen, har själv sabbat en kontakt på det viset.

admin
2012-05-21, 16:22
Du kan superlimma på en liten plupp på kontakten. :)
Nån har bockat änden på handtaget, den spetsiga delen. Kan dock brytas.

CrazyVic
2012-05-21, 16:34
Klockrena bilder! Tack! Känner att jag måste investera i en manual snart...

Alltså, bromslyset stängs av om jag trycket in den svarta knappen med fingret så på det viset fungerar det. Någon kartongbit vid demonteringen har jag dock inte använt mig av så någonting kan jag säkert ha haft sönder. Allt ser dock, med blotta ögat, väldigt helt ut.

Jag undrar dock vad den sk "wedgen" är på bilden. Enbart en kil för att hålla kontakten på plats eller? Kan den isf ha någonting med saken att göra? Måste kolla ännu noggrannare när jag kommer hem. Så som jag minns det från i går kväll ser allt rätt ut i huset med det lilla felet att nummer 1 på första bilden helt enkelt inte trycker in knappen tillräckligt.

admin
2012-05-21, 16:36
Låter helt klart som om tappen längst ut har brytits av på kontakten.

CrazyVic
2012-05-21, 16:37
Såg inte ditt sista inlägg innan svar. Försökte också i går få till nåt litet mellanlägg men jag blir galen här nere när man måste stå på gatan och mecka och inte har tillgång till sina kära verktyg eller gamla metallspillbitar. rnt;

CrazyVic
2012-05-21, 16:39
Låter helt klart som om tappen längst ut har brytits av på kontakten.

Ja, det känns så. Artikelnummer på den? :)

CrazyVic
2012-05-21, 16:39
Tar helt enkelt med ritningen till HD i kväll och ser om de har nånting inne. Eller så blir det en sväng förbi Hornbach. Tack för hjälpen!!!

admin
2012-05-21, 16:53
Gamla numret, 71590-96A eller nya numret 71621-08. Kan vara DYR, 60$ i USA! Hittar du den gamla är den tydligen mycket billigare.

pl;

CrazyVic
2012-05-21, 20:10
Sådärja. Åkte förbi lokala HD-återförsäljaren (där de förövrigt säljer HA-grejer, gör de det i Sätra också?) och fick tag på den lilla kilen á €2. Passade även på att köpa fästanordningen till tutkåpan då den inte följde med hojen, kostade €24. Blev även batteribyte i pucken och allt som allt gick det på €30 vilket känns helt ok. Ska försöka pilla dit skiten på onsdag. Att ha en fungerande bromslampa känns på något sätt ganska viktigt.

Tack än en gång för hjälpen!

admin
2012-05-21, 20:33
Sådärja. Åkte förbi lokala HD-återförsäljaren (där de förövrigt säljer HA-grejer, gör de det i Sätra också?) och fick tag på den lilla kilen á €2. Passade även på att köpa fästanordningen till tutkåpan då den inte följde med hojen, kostade €24. Blev även batteribyte i pucken och allt som allt gick det på €30 vilket känns helt ok. Ska försöka pilla dit skiten på onsdag. Att ha en fungerande bromslampa känns på något sätt ganska viktigt.

Tack än en gång för hjälpen!

thb;

CrazyVic
2012-05-26, 20:59
Kan informera om att det fortfarande inte fungerar. Problemet ligger helt enkelt i att den lilla knappen inte trycks in tillräckligt. Får nog bli lösningen med att lima på en liten plupp eller trycka på en bit silikon.

admin
2012-05-26, 21:10
Vet inte om jag missuppfattar dig, vadå för kil? Den kilen är endast till för demontering och montering av kontrollerna. Den ska inte användas sen, eller menar du nåt annat? En kontakt kostar ca 50-60$.

Den används innan man plockar av och sitter på tills man monterat på allt igen för att förhindra att switchen bryts av av handtaget. Går bra med glasspinne eller en pappbit.

http://www.hdforums.com/forum/attachments/touring-models/150984d1290528779-cardboard-insert-for-brake-lever-brake-lever.jpg

http://i255.photobucket.com/albums/hh137/shotgun46/AAAAAAAAAAswitch.jpg

CrazyVic
2012-05-26, 22:10
Nej nej. Kilen jag skrev om tidigare sitter och spänner ut själva kontakten inuti handtaget. En dubbelvikt metallbit som är snett ovanför röda nummer 2-pilen några meddelanden upp. Nån på hdforum hävdade att den bruka´r ramla ur när man tar loss handtaget. Skitsnack säger jag då den satt fast rejält när jag kikade i dag. Den pressar alltså ut hela knappkontakten mot den lilla fliken på bromshandtaget. Hajar du? :)

- - - Uppdaterad - - -

Ska fota nästa gång jag öppnar upp.

admin
2012-05-26, 22:11
Okaj, hajar! ;)