handdator

Visa fullständig version : Framflyttade fotpinnar, trams! :)



Lasse.S
2012-05-20, 20:57
Admin får väll flytta inlägget om det inte passar här. Done /admin

Men med inlägget ovan funderar jag ofta på när skall denna idiot trend upphöra med jätte framflyttade fotpinnar.
Harley är väl inte jätte känd för sin väghållning men varför öka på det dåliga med helt förkastlig körställning.
Speciellt Sportster skall absolut ha fotpinnarna rakt nedanför sig så man kan lyfta sig från sadeln o flytta vikten i kurvorna.
Tydligen är utseende o ball faktorn viktigare än funktion.
På en solskens körd kromblänke som bara blivit smutsig på garage uppfarten där grannarna kan stå o drömma om man ändå hade en H-D kan väl framflytt passa men f**n inte på en kurvig väg med lite aktiv körning, för många gillar ju fart, det säljs ju trim kitt i mängder och skall jag vara ärlig tror jag väldigt få en behärskar en original till fullo.
Så där jag nu har jag stuckit ut hakan....fyll på med hat inlägg nu ro;

xbones
2012-05-20, 21:14
Trivs bra med original placeringen på Crossbones:D

hasse diesel
2012-05-20, 21:25
Vi hatar ju inte dig för att du har åsikt,vännen;)
Admin får väll flytta inlägget om det inte passar här.

Men med inlägget ovan funderar jag ofta på när skall denna idiot trend upphöra med jätte framflyttade fotpinnar.
Harley är väl inte jätte känd för sin väghållning men varför öka på det dåliga med helt förkastlig körställning.
Speciellt Sportster skall absolut ha fotpinnarna rakt nedanför sig så man kan lyfta sig från sadeln o flytta vikten i kurvorna.
Tydligen är utseende o ball faktorn viktigare än funktion.
På en solskens körd kromblänke som bara blivit smutsig på garage uppfarten där grannarna kan stå o drömma om man ändå hade en H-D kan väl framflytt passa men f**n inte på en kurvig väg med lite aktiv körning, för många gillar ju fart, det säljs ju trim kitt i mängder och skall jag vara ärlig tror jag väldigt få en behärskar en original till fullo.
Så där jag nu har jag stuckit ut hakan....fyll på med hat inlägg nu ro;

Axman
2012-05-20, 22:34
Beror på ändamålet!

Jag tycker att det är bekvämt med framflyttade fotpinnar, precis så jag vill sitta när jag glider fram. MEN, det är på bekostnad av kontroll över hojen. Det där mer att styra med att trycka på fotpinnar och ta kurvor eller helt enkelt krypköra blir rejält mycket sämre.

Erik
2012-05-20, 22:39
Har en dyna , skulle vilja ha pinnarna längre bak !

CrazyVic
2012-05-20, 23:01
Vore det väghållning jag var ute efter skulle jag inte köpt en HD öht. vkn; Senast i dag förbannade jag både väghållning och bromsar och längtade tillbaka till min Honda med dubbla 296mm och ABS. Sen insåg jag att jag satt på en HD och blev genast glad igen. ro;

För mig är stuket förbannat viktigt och för tillfället gillar jag, åtminstone på min hoj, framflyttade pinnar. Ändrar dock åsikt från vecka till vecka så snart kanske de åker tillbaka men då är det även annat som måste bytas för att få till rätt look/känsla.

Att ha framflyttat på i övrigt original Sportster eller t ex gamla Super Glide Sport förstår jag dock inte.

Henrik Forslund
2012-05-20, 23:32
Admin får väll flytta inlägget om det inte passar här. Done /admin

Men med inlägget ovan funderar jag ofta på när skall denna idiot trend upphöra med jätte framflyttade fotpinnar.
Harley är väl inte jätte känd för sin väghållning men varför öka på det dåliga med helt förkastlig körställning.
Speciellt Sportster skall absolut ha fotpinnarna rakt nedanför sig så man kan lyfta sig från sadeln o flytta vikten i kurvorna.
Tydligen är utseende o ball faktorn viktigare än funktion.
På en solskens körd kromblänke som bara blivit smutsig på garage uppfarten där grannarna kan stå o drömma om man ändå hade en H-D kan väl framflytt passa men f**n inte på en kurvig väg med lite aktiv körning, för många gillar ju fart, det säljs ju trim kitt i mängder och skall jag vara ärlig tror jag väldigt få en behärskar en original till fullo.
Så där jag nu har jag stuckit ut hakan....fyll på med hat inlägg nu ro;

Satan vad du tycker mycket, tur ordet e fritt. Dina inlägg tillför dessvärre inget vidare till stämmningen på hf. Kanske finns det andra forum för dig?

Jörgen Karlsson
2012-05-21, 00:22
Finns ju drivor med tekniska lösningar som sätter form och "attityd" före funktion i chopper- och custombyggarcommunityt.
Själv tycker jag att man får göra som man vill med sin hoj. Vill man ha vulgobrett bakdäck, stelopererad ram och framflytt så är det ju upptill den som äger hojen. Själv är jag mer för tillbakaflyttade pinnar. Men det är ju åas inget som är optimalt att åka långt med.

Det som är skönt med HD-communityt är den stora bredden på hojfloran tycker jag. Plus den helt fantastiska eftermarknaden på både motor och chassie-sidan. Det finns liksom inget stopp.

Mr Davidson
2012-05-21, 04:02
Jag tycker det går köra undan med framflytt åsså, samt att nedläggningsvinkeln är oväntat bra på min Dyna. Jämfört med min gamla, numera sambostyrda, Kawa VN 15, är den en dröm på vägen, när Kawan fladdrar som en tunga i örat och lägger stora sjok krom i asfalten. Ibland tror jag att Kawans sidostöd är bättre undandraget än ljuddämparna, utfällt... Lite slingrig blir Dynan i långa kurvor när mätaren börjar närma sig max, men "sätter sig" på baken igen om man bara ger så mycket gas som finns. Motor gummihängd och svingen lagrad i växellådan, ger ju inte den mest kursstabila bakänden... Men min Kawa GPZ betedde sig så också... Men håller med Dig i en sak, det är nog inte många som kan styra en Harley eller hoj rent allmänt tills dess egentliga gräns. Lyckligtvis har de flesta en spärr i hôvvet som slår till tidigare.

Så tycker jag, kan ha fel, hänt förut...

Dragos
2012-05-21, 06:22
Jag trivs bra med mittmonterat thb; pricken över i blev när jag monterade dit High way pegs så man kan sträcka på benen ibland vc;

slycke
2012-05-21, 07:44
Inte alltid en optimal lösning med framflyttat.
På min sitter dom som standard långt fram så jag som är lite kort fick flytta tillbaka lite (finns fotpinnar,styre,sadel Harley original som gör att man har lättare att nå när man är kort)
Men visst sitter jag helt underbart om jag kör normalt eller ligger på lite men håller man i hårt så har man jobb med att få hålla fötterna på plats men då snackar vi runt 200Kmh c0poch då man inte får köra fortare än 120Kmh i Svea Rike så lär det inte vara något stort problem.yp;
Längtar ju inte tillbaka till Japs för det vkn;

Men det finns lika många delade meningar som det finns olika hojar och vi lever i ett fritt land så man får oftast tycka som man själv vill thb;

Ride on, ride on....MPD;

Lasse.S
2012-05-21, 08:30
Många sänker sina hojar o fotpinnar o stödet tar i ganska lätt osv, då är det ju ändå viktigare att sitta rätt så man kan flytta kroppsvikten för att få mindre nerläggnings vinkel.
Vad jag hört är den vanligaste mc olyckan en singel olycka där föraren "fryst" i kurvan och gått rakt fram antingen i diket eller mötande trafik.
O rutin, rädsla eller vad det nu beror på vet jag inte men träna att köra i kurvor är nog en bra ide' efter att lära sig bromsa.

Lasse.S
2012-05-21, 08:32
slappna av lite nu o var inte så tråkig....är det inte kul med ett forum där många skriver???


Satan vad du tycker mycket, tur ordet e fritt. Dina inlägg tillför dessvärre inget vidare till stämmningen på hf. Kanske finns det andra forum för dig?

Henrik Forslund
2012-05-21, 08:36
slappna av lite nu o var inte så tråkig....är det inte kul med ett forum där många skriver???
asgarv!

Pontus
2012-05-21, 09:05
Många sänker sina hojar o fotpinnar o stödet tar i ganska lätt osv, då är det ju ändå viktigare att sitta rätt så man kan flytta kroppsvikten för att få mindre nerläggnings vinkel.
Vad jag hört är den vanligaste mc olyckan en singel olycka där föraren "fryst" i kurvan och gått rakt fram antingen i diket eller mötande trafik.
O rutin, rädsla eller vad det nu beror på vet jag inte men träna att köra i kurvor är nog en bra ide' efter att lära sig bromsa.

Kör själv en NRS med 240 bakdäck och fotpinnarna fram så klart.

Om jag hade velat ha en hoj för att köra bana hade jag inte valt en NRS utan en CB1000RA som jag också är förtjust i. Men för mig är valet av hoj så mycket mer än bara ha den ultimata körställningen för att åka snabbt. Förutom att min hoj har fotpinnar fram är den också väldigt låg och lång. Vilket inte är den ultimata kombinationen för att köra road racing. :) Sist jag kollade så var där ingen NRS med i MotoGP, vilket är synd för det hade varit bra fräckt.

När det gäller olycksstatistiken misstänker jag starkt att detta är pga de som fick A körkort på köpet när de tog B körkortet. De har kommit till det läget där de tycker det hade varit grymt att åka hoj. De går och köper sig en Fatboy som de sedan går in i en kurva för fort med och uppenbarligen blir överraskade och fryser som du säger.

Oavsett vilket tycker jag att om man väljer HD så väljer man känslan, attityden, gemenskapen etc. D;

Under min tid som HD ägare har jag stött på en hel del som vet så mycket utan att ens äga en HD själv. (Detta är en generell kommentar och inte riktad till dig, PTB59) Men jag ser det som den berömda Svenska avundsjukan personifierad i dessa människor.

admin
2012-05-21, 09:25
Film som berör ämnet. Frisco stylen kommer härifrån.


http://www.youtube.com/watch?v=c4HZcKJ55Zc&feature=youtube_gdata_player

Lasse.S
2012-05-21, 09:39
Om man bortser från hur dom ordnar sin inkomst eller värderingar så gillar dom hojar och kan sin sak thb;


Film som berör ämnet.


http://www.youtube.com/watch?v=c4HZcKJ55Zc&feature=youtube_gdata_player

Tundra Trotter
2012-05-21, 10:51
Två motorcyklar löser problemet . En för gliiiid och en för äventyr i relativitets teorin . E= mc2 . vc;

PAINTERN
2012-05-21, 18:49
Har original framflyttat på min Nightster och jag kunde inte suttit bättre. Är ju ingen enorm skillnad på original och framflytt på Nightstern iaf. Satt framflyttat på när jag köpte den, och jag har inga planer på att ändra tillbaka. Inte ännu iaf. Så.......ska vi prata lite aphäng nu istället ? haha. Åsikterna varierar, och tur är väl detthb;

Jompa
2012-05-21, 18:53
Exakt, tråkigt om alla tyckte lika, vad skulle vi titta på då och vad lite det skulle bli att prata om... Själv gillar jag mittimellanflytt ;)

Broder Dalton
2012-05-21, 18:54
PBT59

Helt överens med Dig!!

indy 500
2012-05-21, 19:03
Tycker fotpinnarna vibrerar så in i h, mittmonterade på dynan. Spengummin från en mjölkmaskin räddade mig hem från en långtur . Sen blev det framflytt= mindre vibrationer!vc;

admin
2012-05-21, 19:05
Tycker fotpinnarna vibrerar så in i h, mittmonterade på dynan. Spengummin från en mjölkmaskin räddade mig hem från en långtur . Sen blev det framflytt= mindre vibrationer!vc;

lol;

cybercount
2012-05-21, 19:34
Kör en wide glide som har ganska framflyttade pinnar orginal, detta för att min långa ben ska få det lättare under åkturerna =)
Dock skulle jag inte vilja ha dem längre fram än så.
Kanske inte lika högfarts-kurvtagnings-säkert som med pinnarna under mig men då jag är 2 m lång så var det ett måste att får sträcka ut benen mer än på tidigare hojar. Har dock ändrat körstil sedan jag bytte ut min tidigare plasthoj mot nuvarande knarr =)

Hagis
2012-05-21, 19:47
Admin får väll flytta inlägget om det inte passar här. Done /admin

Men med inlägget ovan funderar jag ofta på när skall denna idiot trend upphöra med jätte framflyttade fotpinnar.
Harley är väl inte jätte känd för sin väghållning men varför öka på det dåliga med helt förkastlig körställning.
Speciellt Sportster skall absolut ha fotpinnarna rakt nedanför sig så man kan lyfta sig från sadeln o flytta vikten i kurvorna.
Tydligen är utseende o ball faktorn viktigare än funktion.
På en solskens körd kromblänke som bara blivit smutsig på garage uppfarten där grannarna kan stå o drömma om man ändå hade en H-D kan väl framflytt passa men f**n inte på en kurvig väg med lite aktiv körning, för många gillar ju fart, det säljs ju trim kitt i mängder och skall jag vara ärlig tror jag väldigt få en behärskar en original till fullo.
Så där jag nu har jag stuckit ut hakan....fyll på med hat inlägg nu ro;

bx;
haha ja du ber om det pl;
Jag som är uppvuxen på en sporthoj (japansk damtoalett, riskokare, plastraket osv) kan inte på något sätt hålla med i något av det du skriver! Att sitta som en påskkärring på en 883a med benen rakt ner och se ut som en löjlig jockey är allt annat än skönt! Jag skulle vilja se den personen som håller med i det som sägs och kör en 883a, efter 15 mil! Vart ska du sträcka ut benen?

Jag säger som så, ja det säljs mycket trim (okej, jag håller med till 0.1%) men jag vill fastslå att framflytt är precis som bredare styre, rejkad gaffel, trimmad motor osv. ALLT som ändrar körställningen är något man måste lära sig hantera! Och ja det tar tid, men jag kan nog utan överdrift påstå att en person med framflytt och mindre sunt förnuft kan köra ifrån en sporthoj på små krokiga vägar! Det handlar bara om hur bra man har lärt sig hojen, inget annat! Och kan man inte hantera hojen så får man köpa busskort eller en vespa! Punkt slut vc;

Edit haha.... Så inte punkt slut!
Om man nu vill köra så fort på små vägar så har man köpt fel hoj! Med en HD äger man vägen oavsett hastighet! Och har man rätt folk runt sig så väntar dom till siste man är i kapp! Så varför stressa ;) Och jag håller med föregående talare, vi hatar dig inte för att du har en åsikt! Även om den är fel ;)

Nu punkt slut

Axman
2012-05-21, 19:54
Förresten så är det ju ett bra vaningstecken med framflyttade, när hälen skrapar i så vet jag att det inte är så mycket kvar innan hojen skrapar i =)

Lasse.S
2012-05-21, 20:07
7087

gör om det med framflytt ;)

Lasse.S
2012-05-21, 20:11
Ja just det och i det läget har många kört åt fanders..bara för dom inte vet hur man tar en kurva, eller fel av mig..körde för fort in i kurvan med den kunskapen dom hade...


Förresten så är det ju ett bra vaningstecken med framflyttade, när hälen skrapar i så vet jag att det inte är så mycket kvar innan hojen skrapar i =)

sedaii
2012-05-21, 20:26
Känns lite som två diskussioner?

Kan jag ta en kurva snabbare på en japs cykel med knäskrap, än med min HD, absolut.

Kör man i diket bara för att man har framflytt, självklart om man inte kan köra motorcykel, men tror å andra sidan att man då också drar av vägen med japsen.

Är man nybörjare så får man helt enkelt ta det lugnt i början o lära känna sin cykel, har vi inte alla börjat där.
Har extremt svårt att tro att man kör HD för att köra ifrån japanska racer maskiner, jag kör det för att jag tröttnat på knäskrap, älskar ljudet och så har hojen "stil" ;)
Trimmat har jag gjort för att åtminstone ge japsarna lite att bita i :)

Hagis
2012-05-21, 20:28
7087

gör om det med framflytt ;)

Då är frågan, vad ska han med en sadel till när han inte sitter i den ;)

Ähh sluta käka citron nu boyz, man gör som man vill och tro mig! Jag var ute med sporthojen för några år sen (vi var väll ca 15 pers) och vad ser jag i spegeln på våra små jävligt krokiga vägar i norra sthlm? Jo en triumph på bakhjulet! Jag åkte in till kanten och vinka förbi honom! Framflytt eller inte, gör som ni vill! Jag förstår inte den negativa tonen i tråden så jag lämnar den!

Neno
2012-05-21, 20:30
Håller med Hagis.live Free Ride Free.Kör egen styl och kritisera inte min.ALDRIG..

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=MzgSsioAGHs

xbones
2012-05-21, 21:07
Citat hasse diesel (dags att kramas pöjkar)thb;

Lobo
2012-05-21, 21:28
Jag är 190 lång och gillar mina framflytt för då kan jag packa sissybarväska och ha den som ryggstöd på låååångstyrning, luta mig bakåt och sträcka ut benen(fet djävla knäskada också så det hjälper med skön körställning :-)
I övrigt så kan jag väl till viss del tycka att gillade jag att åka fort och lägga ner i kurvorna hade jag köpt en plastaraket och knäpuckar, inte en Harley...men bara min egen åsikt..

Lasse.S
2012-05-21, 21:36
Är ledsen om det uppfattas negativt eller konflikt artat, inte min mening i så fall.

Jag jobbar med skadehantering på ett försäkringsbolag och är väldigt van och är inte rädd för konflikter, sitter och blir utskälld både via mail o telefon när kunder fått avslag på sina ärenden...
Här tycker jag det är roligt att få i gång så många skriver o vädrar...ibland måste man provocera för att vissa skall våga skriva :)

xbones
2012-05-21, 21:41
Jag är 190 lång och gillar mina framflytt för då kan jag packa sissybarväska och ha den som ryggstöd på låååångstyrning, luta mig bakåt och sträcka ut benen(fet djävla knäskada också så det hjälper med skön körställning :-)
I övrigt så kan jag väl till viss del tycka att gillade jag att åka fort och lägga ner i kurvorna hade jag köpt en plastaraket och knäpuckar, inte en Harley...men bara min egen åsikt.. Medhåll till 100%thb;

Lasse.S
2012-05-21, 21:56
Jag har haft hojar med framflytt, fotplattor, mitt pinnar och race hojen så långt bak det går och den går definitivt inte svänga med :)

Jag tror det är trender, är ganska säker på att fler o fler kommer med mitt placeringen.
Alla snackar om benen...men va fan det är djävlig gött att kunna lyfta röven från sadeln i bland, härom dagen körde jag en riktig dålig tjälskotts väg, hade antagligen haft ont ännu om jag inte hade kunnat resa mig upp.

Hagis
2012-05-21, 21:59
Är ledsen om det uppfattas negativt eller konflikt artat, inte min mening i så fall.

Jag jobbar med skadehantering på ett försäkringsbolag och är väldigt van och är inte rädd för konflikter

Litet tips (och med din arb bakgrund så har jag större förståelse!) Men här behöver du inte provocera! Vi är alla samma lika och vi respekterar varandras åsikter! Jag förstår vad du säger och jag respekterar det! (kan bara prata för mig själv) Men, hatar som bekant det ordet lika mycket som jag hatar ordet måste, höjden på framflyttade pinnar är den samma som på ordinarie! I alla fall på min, så hela grejen känns bara som en stor provokation! TROR till o med att mina framflyttade är "1 högre upp!

Men som sagt, jag köper läget men den där jobb provokationen får du enligt mig gärna lämna på jobbet när du stämplar ut Broder! :)

xbones
2012-05-21, 22:11
Jag har haft hojar med framflytt, fotplattor, mitt pinnar och race hojen så långt bak det går och den går definitivt inte svänga med :)

Jag tror det är trender, är ganska säker på att fler o fler kommer med mitt placeringen.
Alla snackar om benen...men va fan det är djävlig gött att kunna lyfta röven från sadeln i bland, härom dagen körde jag en riktig dålig tjälskotts väg, hade antagligen haft ont ännu om jag inte hade kunnat resa mig upp. Crossbonesen är faktiskt bra för där kan man både sträcka på benen o lyfta på röven! Men den är ju ingen räser o det är jag inte ute efter heller.

Lasse.S
2012-05-21, 22:20
Inte visste jag Hagis att Harley folk va så känsliga, fan vi har ju stora tunga maskiner som låter mycket och klär oss så folk blir rädda...men vi tål inte lite åsikts byte ;) okej jag skall sluta eller jag vet inte kan inte lova :cool:
Puss o kram

Hagis
2012-05-21, 22:20
Jag har haft hojar med framflytt, fotplattor, mitt pinnar och race hojen så långt bak det går och den går definitivt inte svänga med :)

härom dagen körde jag en riktig dålig tjälskotts väg, hade antagligen haft ont ännu om jag inte hade kunnat resa mig upp.

Kan du inte svänga med en räser hoj med pinnar långt bak eller mitt på så är det nog inte pinnarna det är fel på ;)

För egen del åker jag ogärna på vägar där det "guppar" för mycket då min 883a nu mera är en stelbenare! Men det finns lösningar! Skaffa bättre fjädring i solosadeln eller skaffa en tjockare solo sadel! Och eller ställ dig på skuts pinnarna när det i så fall guppar för mycket :)

Lasse.S
2012-05-21, 22:22
GP;
Crossbonesen är faktiskt bra för där kan man både sträcka på benen o lyfta på röven! Men den är ju ingen räser o det är jag inte ute efter heller.

Lasse.S
2012-05-21, 22:30
Kan du inte svänga med en räser hoj med pinnar långt bak eller mitt på så är det nog inte pinnarna det är fel på ;)

7091
Hitta ingen bättre bild, det är varken fel på föraren eller hojen...den är helt enkelt inte byggd för att svänga med ;)

Hagis
2012-05-21, 22:34
7091
Hitta ingen bättre bild, det är varken fel på föraren eller hojen...den är helt enkelt inte byggd för att svänga med ;)

haha okej då förstår jag vilka ramar vi rör oss inom! Tänkte mig mer Rossi bakflyttade pinnar ;)
Den där skulle inte jag heller försöka svänga med :)

Axman
2012-05-21, 22:36
Ja just det och i det läget har många kört åt fanders..bara för dom inte vet hur man tar en kurva, eller fel av mig..körde för fort in i kurvan med den kunskapen dom hade...

Men då är det inte en varning, då är det bara hojen som berättar för dig att du gjorde fel och kommer få sota. Vad är skillnaden mot mittmonterat? :) En varning är bara en varning om man har marginal kvar att reda ut situationen. (vilket hälskrap är för mig).

För min del är benen viktigare än arslet. Hade helst haft både mitt och framflytt så man kunnat avlasta röven lite men måste jag välja är det framflytt som gäller, lite lagom då så man inte har raka ben dock. Rumpan kan man flytta runt och så ändå.

admin
2012-05-21, 23:00
Inte visste jag Hagis att Harley folk va så känsliga, fan vi har ju stora tunga maskiner som låter mycket och klär oss så folk blir rädda...men vi tål inte lite åsikts byte ;) okej jag skall sluta eller jag vet inte kan inte lova :cool:
Puss o kram

Nejdå, sluta inte. Även om det inte leder nånstans :D Finns inget rätt eller fel i just detta ämne, bara tycke och smak.
Sen kan man ju utveckla denna tråden rätt mycket egentligen, tex

Jag är 2,35 eller 1,50, vad ska jag ha för fotpinnar för att sitta bra?
Jag vill köra dragracing, vad ska jag ha för pinnar och var ska de sitta?
Jag vill kunna köra aktivt, med bra kontroll, vilka pinnar ska jag välja?
Vilka pinnar är bra? Finns ju skit som skramlar sönder efter några mil.

Etc etc....;)

indy 500
2012-05-21, 23:07
Aktie ägare eller inte i ALFA-LAVAL glömde du!fl;

Lars Nilsson
2012-05-21, 23:08
Admin får väll flytta inlägget om det inte passar här. Done /admin

Men med inlägget ovan funderar jag ofta på när skall denna idiot trend upphöra med jätte framflyttade fotpinnar.
Harley är väl inte jätte känd för sin väghållning men varför öka på det dåliga med helt förkastlig körställning.
Speciellt Sportster skall absolut ha fotpinnarna rakt nedanför sig så man kan lyfta sig från sadeln o flytta vikten i kurvorna.
Tydligen är utseende o ball faktorn viktigare än funktion.
På en solskens körd kromblänke som bara blivit smutsig på garage uppfarten där grannarna kan stå o drömma om man ändå hade en H-D kan väl framflytt passa men f**n inte på en kurvig väg med lite aktiv körning, för många gillar ju fart, det säljs ju trim kitt i mängder och skall jag vara ärlig tror jag väldigt få en behärskar en original till fullo.
Så där jag nu har jag stuckit ut hakan....fyll på med hat inlägg nu ro;

Bullshit!
Så en mattsvart skitig hoj är en bättre hoj?
Jag har aphäng, softail, frontmonterade fotpinnar massor med krom OCH jag skulle köra skiten ur dig på en kurvig väg närsomhelst.
Så får du skadereglera din egen hoj sen kanske???

admin
2012-05-21, 23:10
Aktie ägare eller inte i ALFA-LAVAL glömde du!fl;

Telia?

indy 500
2012-05-21, 23:12
Har dom spengummin i sitt sortimentpo;

admin
2012-05-21, 23:21
Har dom spengummin i sitt sortimentpo;

:D fortfarande roligaste på länge!

Lasse.S
2012-05-22, 07:49
Det tvivlar jag inte på, jag har aldrig pratat om hur bra eller dålig förare jag är, bara att en hoj med mitt monterade fotpinnare är en lättare hoj att ha kontroll över ;)

Bullshit!
Så en mattsvart skitig hoj är en bättre hoj?
Jag har aphäng, softail, frontmonterade fotpinnar massor med krom OCH jag skulle köra skiten ur dig på en kurvig väg närsomhelst.
Så får du skadereglera din egen hoj sen kanske???

gronvit
2012-05-22, 10:46
Admin får väll flytta inlägget om det inte passar här. Done /admin

Men med inlägget ovan funderar jag ofta på när skall denna idiot trend upphöra med jätte framflyttade fotpinnar.
Harley är väl inte jätte känd för sin väghållning men varför öka på det dåliga med helt förkastlig körställning.
Speciellt Sportster skall absolut ha fotpinnarna rakt nedanför sig så man kan lyfta sig från sadeln o flytta vikten i kurvorna.
Tydligen är utseende o ball faktorn viktigare än funktion.
På en solskens körd kromblänke som bara blivit smutsig på garage uppfarten där grannarna kan stå o drömma om man ändå hade en H-D kan väl framflytt passa men f**n inte på en kurvig väg med lite aktiv körning, för många gillar ju fart, det säljs ju trim kitt i mängder och skall jag vara ärlig tror jag väldigt få en behärskar en original till fullo.
Så där jag nu har jag stuckit ut hakan....fyll på med hat inlägg nu ro;

Här tog det fart.
Jag tycker själva sticka ut hakan grejen känns lite löjlig. Jag tycker massa saker är trams, men man behöver inte sticka ut hakan bara för det. Det handlar inte om mod eller frispråkighet utan om respekt.
Ibland när man ser en jävligt ful tjej får man helt enkelt vara tyst och inte sticka ut hakan och berätta hur förbannat ful hon är och vem i hela helvete som gjorde henne med barn och att man inte har ett uns över för fula kärringar osv.

Med det sagt så vill jag bara säga att det jag tycker är tramsigt är alla vet-bäst-människor inom den här delen av hoj-sverige som ska tycka så mycket om andras hojar. Vafan, om alla ville ha en 1440 sportster med mittmonterade fotpinnar så skulle väl alla ha det i mån av pengar? Det justa med HD är ju mångfalden på hojar tycker jag, allt ifrån jörgens vråltrimmade S&S-sporre till en 26" förlängd 300 rövs beast. Jag gillar att bägge finns, även om jag aldrig själv skulle satsa mina pengar på den senare. Här skulle jag ju kunna sticka ut hakan och säga att alla som kör med 300 bakhjul är tramsiga, men jag skiter i det, jag gillar ändå 300-bästar mer än honda CBR750, som nog är både en billigare och bättra hoj på alla sätt (utom möjligtvis att få ligga pga hojen, vilket inte ska underskattas).

Jag kör framflyttat på min sportster (Custom av alla modeller, den mest förhatliga) och älskar att köra den efter ekipagets förmåga. Jag har både trimmat och gjort saker för väghållningen (däck, dämpare fram och bak) men har kvar framflyttet. Och jag älskar den, men visst, kurvor i 130 hade kanske gått att ta i 135 med samma säkerhetsmarginal med mittmonterat, och i 190 med en Ducati 1199. Men när jag ligger där, med framflytt, i 130, med min hoj så är det kanske inte den bästa hojen man kan ha, men det är den bästa hojen för mig, och det kommer jag ganska långt på.

Så Skalman, och alla andra som har problem med sporrar, framflytt osv. Fortsätt skriv vad ni tycker, stick ut vad ni vill, det blir kul med lite liv här på forumet. ni må vara bäst på bränsle/luftblandningar, tändkurvor och val av fotpinneplaceringar. Men jag tror inte ni har fattat grejen fullt ut! (stack jag ut hakan nu?) :D

Lasse.S
2012-05-22, 11:21
Nja du behöver inte tro att jag inte fattat grejen...har levt med Harley kulturen i många år och sett tränder komma o gå, på 90 talen var jag bland dom första i min klubb jag var med i då med att köpa en ny hoj med knapp.
då blev man "mobbad" för det...numera är det inte många nya hoj åkare som ens startat en hoj med kick... men denna tråden handlar inte om det utan om ett levande forum där så många som möjligt skriver vad dom tycker....det är hela grejen :)


Här tog det fart.
Jag tycker själva sticka ut hakan grejen känns lite löjlig. Jag tycker massa saker är trams, men man behöver inte sticka ut hakan bara för det. Det handlar inte om mod eller frispråkighet utan om respekt.
Ibland när man ser en jävligt ful tjej får man helt enkelt vara tyst och inte sticka ut hakan och berätta hur förbannat ful hon är och vem i hela helvete som gjorde henne med barn och att man inte har ett uns över för fula kärringar osv.

Med det sagt så vill jag bara säga att det jag tycker är tramsigt är alla vet-bäst-människor inom den här delen av hoj-sverige som ska tycka så mycket om andras hojar. Vafan, om alla ville ha en 1440 sportster med mittmonterade fotpinnar så skulle väl alla ha det i mån av pengar? Det justa med HD är ju mångfalden på hojar tycker jag, allt ifrån jörgens vråltrimmade S&S-sporre till en 26" förlängd 300 rövs beast. Jag gillar att bägge finns, även om jag aldrig själv skulle satsa mina pengar på den senare. Här skulle jag ju kunna sticka ut hakan och säga att alla som kör med 300 bakhjul är tramsiga, men jag skiter i det, jag gillar ändå 300-bästar mer än honda CBR750, som nog är både en billigare och bättra hoj på alla sätt (utom möjligtvis att få ligga pga hojen, vilket inte ska underskattas).

Jag kör framflyttat på min sportster (Custom av alla modeller, den mest förhatliga) och älskar att köra den efter ekipagets förmåga. Jag har både trimmat och gjort saker för väghållningen (däck, dämpare fram och bak) men har kvar framflyttet. Och jag älskar den, men visst, kurvor i 130 hade kanske gått att ta i 135 med samma säkerhetsmarginal med mittmonterat, och i 190 med en Ducati 1199. Men när jag ligger där, med framflytt, i 130, med min hoj så är det kanske inte den bästa hojen man kan ha, men det är den bästa hojen för mig, och det kommer jag ganska långt på.

Så Skalman, och alla andra som har problem med sporrar, framflytt osv. Fortsätt skriv vad ni tycker, stick ut vad ni vill, det blir kul med lite liv här på forumet. ni må vara bäst på bränsle/luftblandningar, tändkurvor och val av fotpinneplaceringar. Men jag tror inte ni har fattat grejen fullt ut! (stack jag ut hakan nu?) :D

Henrik Forslund
2012-05-22, 23:00
Håller med Hagis.live Free Ride Free.Kör egen styl och kritisera inte min.ALDRIG..

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=MzgSsioAGHs

+1
Tack

hasse diesel
2012-05-22, 23:42
Citat hasse diesel (dags att kramas pöjkar)thb;

thb;

Axman
2012-05-22, 23:45
förresten, nu var det ett tag sedan men jag följde ptb59-s blogg via harleyportalen om hur det gick med byggandet av dragracing-hojen osv. Finns den sidan kvar ännu? Om så rekommenderar jag alla att ta sig en titt!

admin
2012-05-22, 23:53
Hittade detta monstret :)

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/3342ee3a.jpg

gronvit
2012-05-23, 09:40
Nja du behöver inte tro att jag inte fattat grejen...har levt med Harley kulturen i många år och sett tränder komma o gå, på 90 talen var jag bland dom första i min klubb jag var med i då med att köpa en ny hoj med knapp.
då blev man "mobbad" för det...numera är det inte många nya hoj åkare som ens startat en hoj med kick... men denna tråden handlar inte om det utan om ett levande forum där så många som möjligt skriver vad dom tycker....det är hela grejen :)

Men det är ju där du tänker fel. Du har levt med harleykulturen i många år, jag vet från harleyportalen att du vet vad du håller på med, respekt. Ett levande forum är bättre än ett dött, där är jag också med dig.
Men när folk som varit med länge anser sig ha rätten vad som är tramsigt, rätt och fel för andra tycker jag inte att det bidrar med någonting.

Att sticka ut hakan och säga "-Jag tycker alla som kör V-rod är fjantar" (dessutom är det inte sant, skuggan55 är the shiiiiiiit) bidrar inte till ett bra levande forum, bara till att döda det i längden.
Det var ett av problemen med harleyportalen, var man ny och okunnig där blev man otrevligt bemött och hånad, det ledde inte till ett levande forum.
Jag ser att samband med att samma dag Mr bakflyttat, Jörgen Karlsson gick med här börjar du racka ner på framflyttat, kanske ren slump, vad vet jag.
För min del är det bara roligt, jag är så säker på både kön och person att jag vågar åka både sportster och framflyttat, men det kommer inte leda till ett levande forum i längden. Många replies kanske, men inte så levande.

Jörgen Karlsson
2012-05-23, 10:11
Men det är ju där du tänker fel. Du har levt med harleykulturen i många år, jag vet från harleyportalen att du vet vad du håller på med, respekt. Ett levande forum är bättre än ett dött, där är jag också med dig.
Men när folk som varit med länge anser sig ha rätten vad som är tramsigt, rätt och fel för andra tycker jag inte att det bidrar med någonting.

Att sticka ut hakan och säga "-Jag tycker alla som kör V-rod är fjantar" (dessutom är det inte sant, skuggan55 är the shiiiiiiit) bidrar inte till ett bra levande forum, bara till att döda det i längden.
Det var ett av problemen med harleyportalen, var man ny och okunnig där blev man otrevligt bemött och hånad, det ledde inte till ett levande forum.
Jag ser att samband med att samma dag Mr bakflyttat, Jörgen Karlsson gick med här börjar du racka ner på framflyttat, kanske ren slump, vad vet jag.
För min del är det bara roligt, jag är så säker på både kön och person att jag vågar åka både sportster och framflyttat, men det kommer inte leda till ett levande forum i längden. Många replies kanske, men inte så levande.

Jag tror inte man ska ta för seriöst på iaf Lasses mer provokativa uttalanden på forumen. Ser man över lite tid så spretar det ganska rejält i åsikterna.
För några år sedan var alla som inte åkte på långsemester utomlands på hojen mesar. Inläggen pryddes med bild på Lasses sportster med alper i bakgrunden. Sen vart han dragrejsingexpert på ett år, då var det inte ett pip om touring längre. Det är lite dagsnotering på åsikterna mao.
Här är tex en blott ett par år gammal bild på Lars (PTB59) på sin sportster. Ser ganska framflyttat ut tycker jag. ;)
http://www.nrhsperformance.com/images/larsskarman.jpg

Så bäst att inte uppröras så mycket. Ibland håller jag med Lasse ibland inte. Är dock övertygad om att han gillar när folk blir upprörda. :)

gronvit
2012-05-23, 10:45
Jag tror inte man ska ta för seriöst på Lasses alla uttalanden på forumen. Ser man över lite tid så spretar det ganska rejält i åsikterna.
För några år sedan var alla som inte åkte på långsemester utomlands på hojen mesar. Sen vart han dragrejsingexpert på ett år, då var det inte ett pip om touring längre. Det är lite dagsnotering på åsikterna mao.
Här är tex en blott ett par år gammal bild på Lars (PTB59) på sin sportster. Ser ganska framflyttat ut tycker jag. ;)
http://www.nrhsperformance.com/images/larsskarman.jpg

Så bäst att inte uppröras så mycket. Ibland håller jag med Lasse ibland inte. Är dock övertygad om att han gillar när folk blir upprörda. :)

He he, jävligt skön bild, TROTS FRAMFLYTTET! :D
Jag blir inte upprörd, delar helt klart Lasses intresse av att reta andra, har dock lagt ner det lite på forum eftersom nyanserna blir näst intill omöjliga att läsa av.
Sen tycker jag det är skitkul att sådana som du, onatop, båging mfl. delar med sig av sina ovärderliga kunskaper. Och som sagt, respekt till alla som kan och tillverkar egna lösningar. Jag vill bara inte att stämningen ska bli sådan att nya harleyåkare osv inte vågar fråga eller lämnar forumet för att stämningen är låg.

För att återgå till ämnet skulle jag vilja vända på frågan helt. Varför har man mitt- alternativt bakflyttat på en HD?
HD måste ju vara den sämsta prestandahojen man kan få för pengar? HD handlar ju om att bygga om, ha långa sissys och röka hasch, inte fan kan man väl ha mittmonterat då! :D

gronvit
2012-05-23, 10:48
Hittade detta monstret :)

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/3342ee3a.jpg

trevligt monster!
Gillar bilden med de mörka molnen som drar in.

Sanniz
2012-05-23, 11:45
Oavsett vart de (fotpinnarna) sitter, så handlar det ändå bara i slutändan om vad som passar varje person och att man anpassar körningen därefter. Inte ens på en japps, kan du lägga den maximalt (så att fotpinnarna skrapar asfalt), om du inte behärskar sådan körning. För det går lätt åt pipan!

Tyckte väl själv i början, att framflytt var knepigt för balansen. Men man anpassar sig. Och idag tycker jag att den är rätt skön med (även på den tid min hoj fortfarande hade två hjul). Dock är det inte så mycket att orda om när det kommer i dagsläget, för mig, eftersom jag kör Sportster trike. Lite svårt att lägga ner den då... ;) Dock måste jag ju burka mig igenom vissa kurvor... Så visst, handlar körning om teknik och sunt förnuft.

Kan jämföra det lite med islandshästridning... I början av 80- och 90-talet, var det vanligt att en felaktig metod lärdes ut för att sätta hästen i tölt. Man kan likna det lite med extrem framflytt och lutande bakåt i sadeln. Gärna med höjda armar...
Kan säga som så, det såg ut som en på HD med rejäl framflytt, bakåtlutande mot sin packning på sissyn med aphäng på styret.
Dock ändrades det... Idag sitter man rakt i sadeln, med sänkta händer och med mer dressyrliknande sits (dvs benen rakt neråt och gärna med långa stigläder). Dvs sitter man mer som på vissa offroad hojar... Om man skall gå tillbaks till mc språket. ;)

Dock det där med att lyfta röven för ev hål i backen... Hm, har killar inte knipmuskler i låren? ;)
Det borde i alla fall klara av något enstaka hål, om man nu bemödar sig att pricka in alla stora sådana. :D

Nej... Låt folk få köra i den stil de själva anser passa. Vissa kör extremare, men kanske inte åker så himla långt. Andra kör längre och kanske modifierar stilen för att passa åkningen och kroppsfiguren.
Men skyll inte olyckor på var fotpinnarna sitter. För det är bullshit!
De som kör åt h-e pga. att trotsat ödet, de gör det ändå...
Dock skulle det kanske vara bättre, om fler kör på bana... Så att de busar av sig på ett "bra och mer säkert område" för alla.

gronvit
2012-05-23, 14:59
Dock det där med att lyfta röven för ev hål i backen... Hm, har killar inte knipmuskler i låren? ;)
Det borde i alla fall klara av något enstaka hål, om man nu bemödar sig att pricka in alla stora sådana. :D

Vi är väl inte samma rutin på hårda stötar mot röven helt enkelt. Jag tror alla killar bli lite rädda om en stöt i arslet väntar, oavsett var den kommer ifrån.
Och ärlighetens namn är det nog ganska illa med knipmuskler hos de flesta också. Man ser sällan grabbar köra knipövninger på gymmet iaf.

Lasse.S
2012-05-23, 21:34
Hojen på bilden köpte jag halvfärdig av Speedy i Danmark och byggde klar den med Mega squirt insprutning blandbannat,
Jag hade problem från början till slut med allt, Bilden är inte tagen på salt lake speedway utan på Bågings gårdsplan när jag var o bänkade den där, jag lämnade visst spår efter mig i typ två år efteråt i form av motorolja som sprutade rakt upp i taket och under bänken genom en felkonstruerad oljetank som inte gillade när motorn varvades, har för mig den lämnade närmare 190 rwhk o 220 nm trotts att den var helt fel mappad av mig ,vi avbröt på grund av el fel och att den inte ville alla skruvar o muttrar skulle vara med. Kände tidigt när jag prov körde i ett industri område att den drog kraftigt till vänster och ramen sprack på flera ställen av vibrationer så efter första tävlingen i Malmö där jag höll på att köra i räcket varje repa beslöt jag mig för att bygga en ny kraftigare ram...sagt o gjort, beställde crommolly rör och lånade en jigg och på 3 veckor hade jag byggt en ny och flyttat över allt. dock fortsatte problemen, tyckte inte jag fick ordning på insprutningen så ett nytt insug byggdes och två cv51 or monterades med rejält uppborrade munstycken för jag körde på Aspen E85, funka inte som den skulle ändå så ett helt nytt tändsystem inhandlades och vipps hade jag ett fruktansvärt ryt i motorn, efter det tog det tid att få ordning på koppling o stödlagring och framför allt lära sig köra den vilket inte är så lätt på en bana där skorna står kvar när du går i väg, i alla fall efter ett antal tävlingar och många om och men så hände det som inte fick hända i slutet av förra året, bakre vevstaken gick rakt av och stumpen som snurade runt med veven slog i sönder hela motorn totalt, sprack i flera bitar, kolvar cylindrar toppar ja allt var trasigt...en motor av den kalibern som lämnar över 200 hk kostar rätt mycket så jag beslutade att för just nu lägga av och köpa en gatcykel i stället som jag har gjort...sen får vi se vad framtiden säger.

Lasse.S
2012-05-23, 21:44
Om du läser mitt långa inlägg så förstår du varför jag stängde ner bloggen o hemsidan, det var väldigt kul så länge det varade och jag hade ganska många trogna läsare där, en får tacka för ditt intresse :)



förresten, nu var det ett tag sedan men jag följde ptb59-s blogg via harleyportalen om hur det gick med byggandet av dragracing-hojen osv. Finns den sidan kvar ännu? Om så rekommenderar jag alla att ta sig en titt!

xbones
2012-05-23, 21:47
Det var väldans vad mycket folk kan skriva om nåt jävla framflytt!!!! Det är väl fan upp till var o en eller????? Sen att några allvetare o tekniska snillen drar ut på tråden är ju bara löjligt! Finns väl annat o skriva om!Man kan ju tex dra den om aphäng! Har man kontroll med händerna över huvudet??? Kom igen skriv nu hundra inlägg:D Har någon tvärnitat med aphäng? Riserbultarna får nog vara bra tajta för att palla för hävstångseffekten. Eller???

crank
2012-05-23, 23:02
problemt med att den drar till vänster på din gammla hoj kan har varit den feta belten. har en polare med 3tum bält å lite å åka med samma symtom. blir väl för mkt g kraft i den är ju rätt mkt matrial som snurrar runt. bara en teori fl;

Sanniz
2012-05-24, 10:31
Vi är väl inte samma rutin på hårda stötar mot röven helt enkelt. Jag tror alla killar bli lite rädda om en stöt i arslet väntar, oavsett var den kommer ifrån.
Och ärlighetens namn är det nog ganska illa med knipmuskler hos de flesta också. Man ser sällan grabbar köra knipövninger på gymmet iaf.

Nja, vad har just de knipmusklerna med att ta stötar mot röven att göra? För jag hoppas att killar har lårmuskler på insidan med...'
Annars kanske de borde träna på de också...
Och en liten OT kommentar...
Inte ALLA killar är rädda för stötar emot röven heller. ;)

Lasse.S
2012-05-24, 11:31
Mitt i prick Jörgen....tycker det är roligt när folk delar åsikter på forumet, förstår inte varför vissa blir så upprörda över det. upplever inte dålig stämning som en del andra.
Jo då jag har kört långsemestrar med framflytt, Körde Grossglockner upp o ner två gånger, där kan man snacka kurvor ;) så jag vet skilnaden hur man upplever mittplacerade respektive framflytt.
Touring har aldrig varit min grej även om jag kört en del i Europa ett par gången, dragracing har jag hållt på med från o till sen 1996 då jag tävlade första gången. Sportsten med trim delar från nrhs gick riktigt bra, tyvärr blev den stulen, annars kanske jag fortfarande kör med framflytt :)

I grund och botten har jag stor kärlek till mc på alla plan...det jag inte provat som du gjort är att testköra på en roadracing bana...har haft tanken att hänga med på en kurs någon gång för att se hur många fel man gör ;)

Och all ära till dig Jörgen som har förmågan och orken att förklara tekniska saker på ett förstårligt sett, många sitter inne med enorm kunskap men aldrig skriver.
Känner en rad människor som har kunskap långt över dom flesta men inte delar den på forum.





Jag tror inte man ska ta för seriöst på iaf Lasses mer provokativa uttalanden på forumen. Ser man över lite tid så spretar det ganska rejält i åsikterna.
För några år sedan var alla som inte åkte på långsemester utomlands på hojen mesar. Inläggen pryddes med bild på Lasses sportster med alper i bakgrunden. Sen vart han dragrejsingexpert på ett år, då var det inte ett pip om touring längre. Det är lite dagsnotering på åsikterna mao.
Här är tex en blott ett par år gammal bild på Lars (PTB59) på sin sportster. Ser ganska framflyttat ut tycker jag. ;)
http://www.nrhsperformance.com/images/larsskarman.jpg

Så bäst att inte uppröras så mycket. Ibland håller jag med Lasse ibland inte. Är dock övertygad om att han gillar när folk blir upprörda. :)

xbones
2012-05-24, 20:57
Mitt i prick Jörgen....tycker det är roligt när folk delar åsikter på forumet, förstår inte varför vissa blir så upprörda över det. upplever inte dålig stämning som en del andra.
Jo då jag har kört långsemestrar med framflytt, Körde Grossglockner upp o ner två gånger, där kan man snacka kurvor ;) så jag vet skilnaden hur man upplever mittplacerade respektive framflytt.
Touring har aldrig varit min grej även om jag kört en del i Europa ett par gången, dragracing har jag hållt på med från o till sen 1996 då jag tävlade första gången. Sportsten med trim delar från nrhs gick riktigt bra, tyvärr blev den stulen, annars kanske jag fortfarande kör med framflytt :)

I grund och botten har jag stor kärlek till mc på alla plan...det jag inte provat som du gjort är att testköra på en roadracing bana...har haft tanken att hänga med på en kurs någon gång för att se hur många fel man gör ;)

Och all ära till dig Jörgen som har förmågan och orken att förklara tekniska saker på ett förstårligt sett, många sitter inne med enorm kunskap men aldrig skriver.
Känner en rad människor som har kunskap långt över dom flesta men inte delar den på forum. Olika åsikter är ju brathb;men hur länge ska det ältas om framflytt hit o dit? Vill du ha bakflytt så har du det! Vill någon annan ha framflytt så får han väl ha det eller??? Att sen blanda in Dragbikes i det hela är ju bara dumt.Men när jag nämnde Aphäng som jag själv inte tror är så jävla säkert att köra med eller tvärbromsa med så blev det helt tyst!!! Vad säger skaderegleraren om saken?

jossi
2012-05-24, 21:50
Å fan Lasse jag var inne på Westspeed och läste emellanåt eftersom man är intresserad av motorcyklar och teknik generellt, sen var bloggen borta då blev man ju lite nyfiken på vad som hänt
nu fick man ju förklaringen tråkigt :(

Lasse.S
2012-05-24, 21:53
Vad menar du med att det ältas?? det är väl självklart att alla får och gör som dom vill, jag snackar av egen erfaren eftersom jag har haft / har hojar med fotpinnarna från framflytt till så långt bak det går och där i mellan hojar med fotplattor, och för att skapa lite debatt vilket jag lyckades med framförde jag min erfarenhet att mitt placerat är den bästa körmässigt bästa placeringen. kul att du också vill starta debatt...aphäng är fräckt, min 750 sida jag haft hade det , tur var väl att bromsarna knappt tog heller för det var inte mycket att hålla sig i...tur var väl också att det var lite mindre trafik på den tiden jag gjorde stan osäker med den ;)

Olika åsikter är ju brathb;men hur länge ska det ältas om framflytt hit o dit? Vill du ha bakflytt så har du det! Vill någon annan ha framflytt så får han väl ha det eller??? Att sen blanda in Dragbikes i det hela är ju bara dumt.Men när jag nämnde Aphäng som jag själv inte tror är så jävla säkert att köra med eller tvärbromsa med så blev det helt tyst!!! Vad säger skaderegleraren om saken?

xbones
2012-05-24, 22:07
Ok.

gronvit
2012-05-25, 08:08
-PTB59

Fy fan, beklagar sorgen med stölden av nrhs-sporren. Ibland känns dödsstraff så milt.

gronvit
2012-05-25, 08:19
Nja, vad har just de knipmusklerna med att ta stötar mot röven att göra? För jag hoppas att killar har lårmuskler på insidan med...'
Annars kanske de borde träna på de också...
Och en liten OT kommentar...
Inte ALLA killar är rädda för stötar emot röven heller. ;)

Jag var inte helt allvarlig med mitt förra inlägg, glömde visst en liten :)

Jag har hört talas om sådana killar också, de ska tydligen vara väldigt duktiga på dans och olika frisyrer. ;)

Jörgen Karlsson
2012-05-25, 12:31
Jag var inte helt allvarlig med mitt förra inlägg, glömde visst en liten :)

Jag har hört talas om sådana killar också, de ska tydligen vara väldigt duktiga på dans och olika frisyrer. ;)

Nu är vi långt från ämnet, men det finns rätt gott om tex kreativa gaykillar roade av hantverk, teknik osv, som har sina intressen långt från schlager, gala, dans, frisyrer osv. Inte minst i hojcommunityt.

Hela hojeriet är ju ett rätt misstänkt sätt att transportera sig när man tänker efter, sitta gränsle och skreva i svarta läderkläder.

Tillbaks till trådämnet. Jag inte släppa tanken på uppochnedvänt aphäng. Hojen skulle se bra hårig ut framifrån, lite som en myskoxe...
Här skulle man kunna få det bästa av båda världar, dels en urartad störtloppskörställning med hakan mot tanken, perfekt för maximal toppfart. Eller så kör man med fötterna på styret och kan då sitta tillbakalutat och värdigt som en hövding.

gronvit
2012-05-25, 13:07
Nu är vi långt från ämnet, men det finns rätt gott om tex kreativa gaykillar roade av hantverk, teknik osv, som har sina intressen långt från schlager, gala, dans, frisyrer osv. Inte minst i hojcommunityt.

Hela hojeriet är ju ett rätt misstänkt sätt att transportera sig när man tänker efter, sitta gränsle och skreva i svarta läderkläder.

Tillbaks till trådämnet. Jag inte släppa tanken på uppochnedvänt aphäng. Hojen se bra hårig ut framifrån, lite som en myskoxe...
Här skulle man kunna få det bästa av båda världar, dels en urartad störtloppskörställning med hakan mot tanken, perfekt för maximal toppfart. Eller så kör man med fötterna på styret och kan då sitta tillbakalutat och värdigt som en hövding.

Du har rätt, jag ber om ursäkt för ett ganska dåligt skämt.
någon som kan photoshopa fram en myskoxe från en sporre med höjd tank?

Sanniz
2012-05-25, 13:42
Nu är vi långt från ämnet, men det finns rätt gott om tex kreativa gaykillar roade av hantverk, teknik osv, som har sina intressen långt från schlager, gala, dans, frisyrer osv. Inte minst i hojcommunityt.

Hela hojeriet är ju ett rätt misstänkt sätt att transportera sig när man tänker efter, sitta gränsle och skreva i svarta läderkläder.

Tillbaks till trådämnet. Jag inte släppa tanken på uppochnedvänt aphäng. Hojen skulle se bra hårig ut framifrån, lite som en myskoxe...
Här skulle man kunna få det bästa av båda världar, dels en urartad störtloppskörställning med hakan mot tanken, perfekt för maximal toppfart. Eller så kör man med fötterna på styret och kan då sitta tillbakalutat och värdigt som en hövding.

Joddå, varför skulle det inte finnas gay killar i mc världen med. :D
Däremot försökte jag egentligen påpeka i tidigare inlägg, att de knipmuskler jag tänkte på är de som finns på insidan av låren... Men eftersom vissa hetero killar tänker på annat då... ;) *s*

Nej, låt folk ha sina fotpinnar där de vill... De får väl anpassa sin körning därefter också. Och de som har bra balans oavsett, grattis. :cool:

Gustav2K
2012-05-26, 00:14
Är ledsen om det uppfattas negativt eller konflikt artat, inte min mening i så fall.

Jag jobbar med skadehantering på ett försäkringsbolag och är väldigt van och är inte rädd för konflikter, sitter och blir utskälld både via mail o telefon när kunder fått avslag på sina ärenden...
Här tycker jag det är roligt att få i gång så många skriver o vädrar...ibland måste man provocera för att vissa skall våga skriva :)

Jag kan hålla med dig! Kanske admin kan starta en tråd för heta dikutioner där de som vill kan få munhuggas med varandra. Tror att det skulle vara bra. Jag skulle gärna ha en sådan se en sådan tråd. Skulle kunna bli kul som fan! Jag har ju lite konstiga idéer.

cybercount
2012-05-26, 01:59
Joddå, varför skulle det inte finnas gay killar i mc världen med. :D
Däremot försökte jag egentligen påpeka i tidigare inlägg, att de knipmuskler jag tänkte på är de som finns på insidan av låren... Men eftersom vissa hetero killar tänker på annat då... ;) *s*

Nej, låt folk ha sina fotpinnar där de vill... De får väl anpassa sin körning därefter också. Och de som har bra balans oavsett, grattis. :cool:

Ja, gay eller hetero, låt folk få ha pinnar var det vill :-) :-)

Hagis
2012-05-26, 07:57
Det slog mig plötsligt då jag som hastigast såg en annan tråd med säkerhets frågor! Just det ni nämnde tidigare i tråden, aphäng! Borde inte detta också räknas som en enorm säkerhetsrisk? Menar man "får" ju blodstopp i armarna, dvs man tappar förmågan att koppla, bromsa osv! Sen borde man ha platskåpor så man slipper stenskott på händer och överkropp! Kanske lika bra att man även har förbud på öppna hjälmar, man vet aldrig! Fan, det är absolut bäst om alla körde bil i stället haha...
(läs detta med enormt mycket kärlek och ironi)
Foc

Deucen
2012-07-11, 21:46
Många sänker sina hojar o fotpinnar o stödet tar i ganska lätt osv, då är det ju ändå viktigare att sitta rätt så man kan flytta kroppsvikten för att få mindre nerläggnings vinkel.
Vad jag hört är den vanligaste mc olyckan en singel olycka där föraren "fryst" i kurvan och gått rakt fram antingen i diket eller mötande trafik.
O rutin, rädsla eller vad det nu beror på vet jag inte men träna att köra i kurvor är nog en bra ide' efter att lära sig bromsa.

Tror du jag som är 195cm "sitter rätt" utan framflytt?

Lasse.S
2012-07-11, 22:08
Antar att du vill sitta bekvämt...men det jag försöker beskriva handlar inte om det....utan om att kunna flytta vikten i kurvor för vi har så urbotat dåliga hojar som inte går att lägga så mycket i kurvor för dom har dålig fjädring och är sänkta så fotpinnar o dylikt tar i för tidigt ;)

Olson
2012-07-12, 01:29
Olika åsikter är ju brathb;men hur länge ska det ältas om framflytt hit o dit? Vill du ha bakflytt så har du det! Vill någon annan ha framflytt så får han väl ha det eller??? Att sen blanda in Dragbikes i det hela är ju bara dumt.Men när jag nämnde Aphäng som jag själv inte tror är så jävla säkert att köra med eller tvärbromsa med så blev det helt tyst!!! Vad säger skaderegleraren om saken?

Jag har framflytt och aphäng, och det är tvärlungt att tvärbromsa med hd org bromsar vc;
Men på Duccen monterar jag nog inte aphäng...

Bikerboy
2012-07-12, 11:40
Som så många redan nämnt, så handlar det ju om vad som passar en bäst. När jag hade min Street Bob, så hade jag mittmonterade fotpinnar samt Highway pegs. Pga att jag har långa ben, så var det skönt att kunna sträcka ut benen emellanåt. Körställningen med mittmonterat kändes onaturlig för mig, just pga mina långa ben...
På min nuvarande hoj, Wide Glide, så sitter det ju framflyttat original. Och jag kan inte påstå att kontrollen av hojen blivit sämre jämfört med Street Boben. Möjligtvis att den kändes lite svårare att köra i krypfart i början, men det är en vanesak. Numera känns det inte som ett problem.
Ute efter kurviga favoritvägen går det att köra lika fort som med Bob'en. :)

whiskeythrottle
2012-07-12, 13:06
Känns som att midpegs är för stressade människor, framflyttat är lite mer chill. Men det är väl surt för en sportster roadster ägare att se nån gammal opraktisk och klumpig chopper få mer uppmärksamhet hans knäskrap i en rondell?

cybercount
2012-07-12, 15:57
Som så många redan nämnt, så handlar det ju om vad som passar en bäst. När jag hade min Street Bob, så hade jag mittmonterade fotpinnar samt Highway pegs. Pga att jag har långa ben, så var det skönt att kunna sträcka ut benen emellanåt. Körställningen med mittmonterat kändes onaturlig för mig, just pga mina långa ben...
På min nuvarande hoj, Wide Glide, så sitter det ju framflyttat original. Och jag kan inte påstå att kontrollen av hojen blivit sämre jämfört med Street Boben. Möjligtvis att den kändes lite svårare att köra i krypfart i början, men det är en vanesak. Numera känns det inte som ett problem.
Ute efter kurviga favoritvägen går det att köra lika fort som med Bob'en. :)

Kan inte annat än instämma, upplever detsamma med min wide glide =)

Noyen
2012-07-12, 17:33
Som så många redan nämnt, så handlar det ju om vad som passar en bäst. När jag hade min Street Bob, så hade jag mittmonterade fotpinnar samt Highway pegs. Pga att jag har långa ben, så var det skönt att kunna sträcka ut benen emellanåt. Körställningen med mittmonterat kändes onaturlig för mig, just pga mina långa ben...

Precis,när jag provkört streetbob känns körställningen förjävlig med mittmonterat som du skriver.Men passar säkert kortare personer.

crazyswede
2012-12-09, 17:26
Fan , pinnar fram el. bak , hit & dit .. hade fotplattor på -42:an & det var som att ha träskorna nere i rullgruset redan vid 70km så jag är jävligt nöjd med framflytt på Dynan kan ja säga! :D