handdator

Visa fullständig version : Bättre drag



harly2006
2012-05-20, 08:44
Hej! Jag undrar måste man bänk köra för att ställa in SE race fueler den slår av lite tidigt samt är svår körd typ i stads trafik men kanske ska va så,och ligger man i ca 110 och trycker på så vill han ha en lägre växel,han är lite seg runt 100 110 har en fem växlad låda samt en NT 1450.

Lasse.S
2012-05-20, 09:19
För att ändra tändning/ bränsle i din databox på hojen behöver du en SE race fueler som fungerar som en "nyckel" mellan hoj o laptop, det du behöver är alltså en laptop med programvara kablar o Se tunern som du redan har.
Bänken har du för att snabbt o enkelt kunna testa vad dina förändringar gjort utan att du behöver ut o köra på gatan.
Vad du menar med att den slår av förstår jag inte riktigt, förklara mer samt slö vid ca 110 km....ja ett bot medel är väl att trimma, mer cubik ger mer ork thb;


Hej! Jag undrar måste man bänk köra för att ställa in SE race fueler den slår av lite tidigt samt är svår körd typ i stads trafik men kanske ska va så,och ligger man i ca 110 och trycker på så vill han ha en lägre växel,han är lite seg runt 100 110 har en fem växlad låda samt en NT 1450.

harly2006
2012-05-20, 09:46
Slår av kan vara varvtalsregulator när man drar ur den låter som en fyrtaktad crosshoj,ja man kanske ska öka cubiken...