handdator

Visa fullständig version : Färg Vs Familj



Hagis
2011-04-01, 21:02
Det är en grej jag funderat på ett tag men aldrig fått läget att ta reda på!
Det är som vi alla känner till en konstant häxjakt på folk med harley och framför allt om man tillhör en klubb!

Men vad är den allmänna åsikten gällande klubbtillhörigheten! Då tänkte jag inte på våra käresta utan på våra egna åsikter! Givetvis är ni välkomna med PM om ni inte vill skriva öppet i frågan. Men på en skala mellan 1 - 10, se ovan

admin
2011-04-01, 21:10
Jag är helt klart en femma! :) En Svensk lagom...

Hagis
2011-04-01, 21:14
:)
Jag vet att det är en fråga man normalt inte ställer, men då detta är ett forum och ingen fråga ställd till enskild person så får folk välja själva om dom vill rösta eller inte! :)

Personligen är det invecklat, så jag väljer att återkomma med mitt eget svar senare :)

Norrland
2011-04-01, 22:49
W;NR:6 Jag åker med rygg men utanför SBM och det är jag nöjd med! vad kan man säga, jo jag är en 33,33 % jag viker ca 1/3 på familjen, 1/3 på klubben, 1/3 på jobbet/Rehabiliteringen efter olyckan i juli. Sedan får vi se vad det blir i fortsättningen. thb;

ElMilagro.
2011-04-02, 00:02
Hagis, du har nog sett några avsnitt av SOA för mycket....... Några kompisar som festar och åker hoj ihop och kallar sig för ett "gäng" är väl en sak. Men Bandidos och HA?? Och måste man inte äga en HD för att vara med i ett MC gäng?

Bull
2011-04-02, 00:53
He he he, obetalbart!

Nej, klubbverksamhet håller jag mig långt ifrån.. själv är bäste dräng! Ensam är stark!

Har aldrig och då menar jag ALDRIG haft en längtan att springa andras ärenden...

Jason Brack
2011-04-02, 14:33
Jag valde 5'an då jag vill starta en egen klubb, Belzebubs Bad Boys, lagom seriöst! ;)

Norrland
2011-04-02, 16:32
He he he, obetalbart!

Nej, klubbverksamhet håller jag mig långt ifrån.. själv är bäste dräng! Ensam är stark!

Har aldrig och då menar jag ALDRIG haft en längtan att springa andras ärenden...
st; Jag har aldrig sprungit nåt ärende åt någon annan än min fru! Å dom andra springer ärenden åt mig nu sen jag krashat!! å de funka brathb;

Tundra Trotter
2011-04-02, 18:08
Visst är det nice med en tillhörighet och få dela sin rebelliska ådra med polarna . Men Mc åkande har fler dimensioner . Att själv ge sig ut mot solnedgången i ingenstanset ger en närvaro i livet som är obetalbar, Just nu , just här. The real Buzz.

Bikebandit
2011-04-03, 02:33
Number 5.................. e;

Hagis
2011-04-03, 15:56
Hagis, du har nog sett några avsnitt av SOA för mycket....... Några kompisar som festar och åker hoj ihop och kallar sig för ett "gäng" är väl en sak. Men Bandidos och HA?? Och måste man inte äga en HD för att vara med i ett MC gäng?

nja det var väll kanske inte den romantiserade rollen jag riktigt syfta på! :)
Men då det har varit massa diskutioner i media genom åren och då ämnet är på tapeten igen så vart jag nyfiken på vad kulturen i sig tycker och tänker. Det är inte en vetenskaplig undersökning. Det är många myndigheter och experter som tyckt o tänkt i frågorna men jag har faktiskt inte fått ta del av vad dom berörda personerna själva tycker!

Det är ju lite som med jakten i norr! Det sitter slippsnissar och bestämmer över saker dom inte vet ett skit om, låter inte riktigt rätt i mina öron! :) Så se det som en möjlighet att få tycka fritt! Ja och nej på frågan om HD i en klubb! Samtliga måste ha hoj men det är inte så vitt jag förstått ett krav på att det ska vara HD! Men jag kan ha fel i den frågan. Varför jag tog HA och bandidos som måttstock är för att dom står på varsin sida av två extrema grupper! Sen har vi ju allt där i mellan :)

Macke
2011-04-11, 10:54
Numer 6.

Är med i en SBM ansluten klubb.

robbbull
2011-04-11, 18:03
fu:Anarkist=Tar inte orderfu:

Hagis
2011-04-11, 18:15
:cool:
Ja och att stå mellan två hojar just nu när dom börjar få undan gruset här hemma är ju inte det minsta drygt! Har i alla fall till juni på mig, måste invänta den lönen, sen blir det en 883a och en resa till Badgers i Borlänge thb;

Fetpöjken
2011-04-11, 20:51
En till anarkist här...hahaha!!! :D

Elexem
2011-04-30, 08:05
Har sett på en del hemsidor "etablerad enligt Sverigemodellen" : Vad är det ?

Hagis
2011-04-30, 09:24
Har sett på en del hemsidor "etablerad enligt Sverigemodellen" : Vad är det ?

Du har ett pm! Blir för långt=tråkigt att läsa i en tråd!

Hagis
2011-04-30, 09:26
;) anarkisternas nationalsång kanske....


http://www.youtube.com/watch?v=sjDPWP5GKQA