handdator

Visa fullständig version : Besiktning



dogleg
2012-05-13, 19:49
Hallå där ute!
Börjar dra ihop sig till besiktning. Puhhh....
Har street bob -08 det var bytt luft & blås när jag köpte den. samt en power comander.
När jag ska montera på orginal systemet för besiktningen. Behöver man ställa in något nytt då eller är det bara att köra på...? En bekant sa att systemet kan anpassa sig självt efter ca 5-10 mil...???( låter konstigt tycker jag.)
Något annat man behöver tänka på? Är de tex. sten hårda på sidomonterad skylt med bakljus m.m eller?
Vad har n där ute för erfarenheter?
P.S
Tack för ett trevligt forum : )

admin
2012-05-13, 21:14
Hej och välkommen!

1. Ställ inte om nåt, den kommer gå som en hossa, men du ska väl inte så långt va? Kör snällt.
2. Sidskylt ska funka bra, MEN reflex samt baklampa ska sitta i mitten, alt. en på var sida. Belysning på skylten krav. Du får alltså inte ha baklampan på sidskylten.
3. Luftburk påstår vissa att man behöver byta, har inte råkat ut för några konstigheter där själv dock.
4. En del saker kan variera beroende på vilken bes. man, man får.
5. Jag brukar ha med nycklar i fickan för att på plats ställa framlampan om den står fel ;)

Ozzy
2012-05-13, 21:28
Ja jag ska snart in igen, fick ju nedslag på "löst styre", försökte förklara att det är ju faktiskt gummibussningar så styret är lite rörbart, sen med högt styre känns det ju mer. Men drog fast det ordentligt med nya låsmuttrar så nu är det stumt, vet inte om det är bra eller anus, kanske bör byta bussningarna? Känns helt ok att köra iaf. Sen var det felaktig och bländande ljusbild, har inte gett mig på det än men hoppas att lampan bara sitter lite fel, och att inte reflektorn är paj. Sen ljudet då, men lånat insatser nu så det ska nog bli bra, ska mäta med appen och se.

Janne
2012-05-13, 23:25
Helt nödvändigt att byta hela avgassystemet? Beror väl mycket på vilket system du har. Det går ju att köpa insatser som man sätter avgasull runt plus kanske diskbollar. Vet ingen av mina polare som gör på annat sätt idag om dom inte bara behöver byta dämparna och ingen har fått bakslag ännu. Ska själv besiktiga i slutet på maj och kör på den varianten. Provade insatserna idag med ull men troligen behövs några diskbollar också.

dogleg
2012-05-24, 16:31
Pratade med en besiktningsman idag. samtidigt som en polare besiktade hojen (5st 2 or) han var inte glad.....

De kollade upp min -08 street bob de sa att jag max fick ha 94 db vid 5.500 varv.......!!!!!!
Hur ska det gå till....??? 94db....det har ju morsans symaskin om man trampade pedalen i mattan....
Han sa även att det var på gång att mäta co halt( de hade fått indikationer på det ) Vart är vi på väg.....? & var ordnar man ett diplomatpass...he he
Kör försiktigt...; )

mvh
Dogleg

admin
2012-05-24, 17:14
+- 94dB stämmer numera tyvärr.... montera på original gäller i 95% av fallen..

Polaren ska in med sin Fat Bob 08 snart, UK-import= 103dB. Han ska testa med sitt V&H Propipe 2-1 på vinst och förlust. Intressant och se vad det blir av det :)

admin
2012-05-24, 18:01
+- 94dB stämmer numera tyvärr.... montera på original gäller i 95% av fallen..

Polaren ska in med sin Fat Bob 08 snart, UK-import= 103dB. Han ska testa med sitt V&H Propipe 2-1 på vinst och förlust. Intressant och se vad det blir av det :)

Update precis. Han var inne idag, och när han mullrade upp sa de direkt att det ljudet klarar sig aldrig!
De mätte 102/103dB och han klarade sig trots att gubbarna trodde det var fel på dB-mätaren :D
Ett par andra bes gubbar anslöt och asade upp sina Iphonar med buller-appen men samma där! thb;