handdator

Visa fullständig version : XL1200N Nightster, ryckig gång?



cryingazur
2011-04-01, 16:25
Hallå,

Jag kanske överdriver, men för säkerhets skull...


Jag kör en 2010 XL1200N Nightster med luft&buller i form av Rush slip-on och större luft burk från H-D.

När jag kör på ettans-tvåans växel i låg hastighet (10-25/30km/h) men med konstant gas så rycker det till ibland i motorgången som ger till följd att hela hojen liksom "rycker till", svårt att bedskriva men det känns som att motorn vid en bråkdelssekund inte får rätt blandning med bensin/luft, eller nått... Är ju verkligen ingen mc-mek, så vad jag...

Om accelererar, både mjukt och/eller kraftigt så är det inga som helt problem, då både känns det och låter det helt perfekt, utan alltså bara när jag har konstant/jämn gas i lägre hastigheter (10-25/30km/h).

Det hela blev bättre med luft&buller på, men problet kvarstår...

Det hela är sjukt irriterande, speciellt vid stadskörning, är det någon vet vad detta kan bero på?

/P

robbbull
2011-04-01, 19:38
Välkommen hit!Hej jag har också en nightster som lufft o buller är gjort på,har samma fenomen fast när jag ligger i 70 jämnt längre sträckor det liksom är som att man duttar till på dödar knappen.Men aldrig ett hack hur man en kör annars,vad jag har fått som förklaring är att det blir något brått i elektroniken?Vem vet det är ju en jävla massa sådant:(Jag har tippsat andra här som också kör nightster att knyta om bakblinkersna med påsar när du tvättar o inte skölja allt för mycket vid bakskärmen!Mina blinkers tog in vatten o det blev tivoli disco fick ordning påt effter mycket blåsande o pillande sen borra jag 3mm hål i nerkannt på glasen så det lufftar ur om det kommer in fukt.Har träffat fler med samma problem:(Men dom kostar ju bara 6000:-st:(Hundbajs påsar annvänder jag:)

cryingazur
2011-04-01, 20:38
Tack så mycket!

Jo jag läste det, har mejlat samma fråga till Probikes' verkstad i Täby där jag servar hojen, får se ifall de kan säga något vettigt om saken...

admin
2011-04-01, 21:49
Jag vet inte med Sportster, men som Dynor, sitter det ett spjäll på avgassystemet? (om du isåfall bara satt på slip-on så är nog spjället kvar. Detta spjäll är skit. Ta bort. Eller haka av wiren och lås spjället i öppet läge med en skruv eller nåt.

Vi gjorde detta på en Dyna 06:a med slip-ons, den blev mycket bättre.