handdator

Visa fullständig version : Street Bob mindre ombyggnation



CrazyVic
2012-05-12, 18:46
Köpte en Street Bob -07 för några veckor sen. Såhär såg den ut då:
6848

Efter att ha kört hem den till Hamburg åkte bönpallen all världens väg och styret vinklades ögonaböj fram. Efter det såg den ut såhär:
6852

Jag har inte hunnit köra överdrivet mycket men har ändå känt att miniaphänget inte gör mycket för handlingen samtidigt som det är för lågt för att vara ett riktigt ape så jag beslutade mig för att prova ett lägre styre. Beställdes i torsdags och anlände i går varpå jag monterade det i går kväll. Att byta styre var skitenket men då jag har styrändemonterade blinkers medförde det vissa problem. Åkte en vända till Bauhaus i dag och köpte ett par nya kopplingar av modellen jag knipsade i går för att få av blinkers. Originalblinkers hade inte gått att ha på nya styret så på det sättet är mina blinkers perfekta. Handlingen förbättrades avsevärt men jag vettetusan om jag gillar looken. Vad tycker ni? Bilderna lämnar tyvärr mer att önska då det är relativt trångparkerat här i stan. Ska ta ett par nya när blinkersena är på (förhoppningsvis i morgon beroende på vad kvällen har i sitt sköte) samt även "wrinkle black" horncover och derbycover som jag införskaffade för en vecka sen.
6849
6851
6850

Undrar även om någon sitter på en scannad instruktionsbok till FXDB -07? Har tidigare inte haft några problem med immobilizern men nu efter styrbytet börjar röda nyckeln lysa lite då och då under färd. Är det helt enkelt dåligt batteri i transpondern (eller vad fan det heter) eller vad är felet?

admin
2012-05-12, 18:57
Bra där! thb;

Jag har servicemanual fxdb 2007, dock inte på pdf. Men kan titta efter immo-sidor. Batteriet i pucken, börja med att byta det! Misstänker det som är fel.

Om jag får tipsa. Sänk baken, 11" eller 10,5" och skaffa en mer slimmad sadel, ex Lepera Barebones, gör massor. På med ett Dunlop 180/60-17 (tel:180/60-17) GT-502 däck bak när det är dags att byta däck, köper du på dexon eller däckonline (tyskland)

CrazyVic
2012-05-12, 19:27
Tack admin!

Är också inne lite på Barebones-sadeln. Hur är den att sitta på? Ska upp till Sthlm på semestern och då blir det 100 mil på en dag så jag är lite osäker. :)

Passar 180-bakdäcket rakt på? Var på en däckverkstad här i stan för ett par veckor sen och gubben där hävdade att det skulle toucha remmen men det kan väl inte stämma? Var finns det schysta sänksatser?

admin
2012-05-12, 19:33
Den är ok, men det finns med GEL oxo, kan vara värt att köpa den. Nej det touchar INTE remmen, de har ingen aning (funkar med 200mm också på annan fälg). Men det måste vara precis det däcket ovan annars får du inte 180mm bredd (specialdäck för 4,5" fälg). Det ska finnas ett nytt liknande däck från Pirelli? bikebandit på forumet vet men tror inte det finns att köpa förutom på HD.

Är du i Tyskland, kolla www.wwag.com (http://www.wwag.com) . Kolla efter Progressive Suspension Dyna modell 412, 280mm (part no. 16-462)

Lepera BB gel på WWag. Part no. 40-417