handdator

Visa fullständig version : Custom hoj



dae
2011-01-27, 03:29
Hej,åkte Triumph -57 när jag var ung men har nu fått ett återfall uppe i lite äldre ålder så det blev en custom softail från US som jag hittade till ett riktigt bra pris, den är byggd av MCC (Minneapolis custom cycle)
Mvh dae v:

Crabby Celia
2011-01-27, 09:02
Ser riktigt giftig ut! Grattis till kapet :)

admin
2011-01-27, 11:33
Välkommen in i dimman ;)

Snygg! ro; Lite specifikationer hade varit kul att veta? Motor, driv, hjul, ram etc

dae
2011-01-27, 13:05
Takkar & bokkar för att ni var in och kollade på hojen & kommenterade den, visst ska jag försöka med lite info om den men är ju lite nybörjare egentligen när det gäller HD eftersom jag åkte triumph när jag var yngre och den här hojen är ju custom byggd så jag får köra med dom uppgifterna jag har genom säljaren.
Det är:
Motor: 113ci S&S blir väl ungefär 1840cc tror jag,
5 vxl låda
250 bak däck
Hel polerad motor, så det blir ett djädrans polerande i framtiden :rolleyes:
En hel del Arlen Ness chrome gottis på den, usch mera att putsa :D
Ramen är en Softail med enkelsving och helt custom byggd av företaget MMC (Minneapolis custom cycle) som var ganska stora custom hoj byggare för några år sedan men konkade visst för det var något strul med myndigheterna, vad jag har hört.
Modellen kallades visst Wftc "wide fat tire custom".
Svåraste var at6t regga den här hemma pga en del dumma regler som att om 3 nr i ram nr är en 9 så räknas det som ett lågserie fordon och regga den kräver en djäkla massa jobb, SFRO bes gick galant men reg bes var lite knepigare, så en del menar att den här bes ska underlätta för andra att regga importerat, vi får se.
Hoppas att ni inte tycker att min info blev för lång & tradig så att ni inte Sova
Ha de bra allihop. v:
Ps; lägger upp en bild till där hojen kanske syns bättre. D.s

adHD
2011-01-27, 13:34
Jäkligt najs, hörru! S&S är nog det jag också skulle valt ;)

Vajtan
2011-01-27, 18:27
Jävligt snygg!
Nått sånt där blir det nog när "touringlivet" e över...;)
Har alltid gillat långgaffel med ordentlig rejk...

admin
2011-01-27, 19:51
Jävligt snygg!
Nått sånt där blir det nog när "touringlivet" e över...;)
Har alltid gillat långgaffel med ordentlig rejk...

Hmm...brukar ju vara tvärtom!? Man börjar med värsta Customåket, SEN bytar man till Touring!?

Vajtan
2011-01-29, 12:18
Mmmm, men jag e jävligt tvärtom!:D