Visa fullständig version : Sänkningssatser Nightster
Enligt uppgift från exempelvis Burly funkar inte sänkningssatserna till Nightstern, iallafall inte till framgaffeln. Tar gärna emot andra förslag på hur man får lite lägre stuk på hojen.
Då funkar Progressive Suspension 10-2000 drop-in kit. PS äger Burly.
http://www.progressivesuspension.com/prodSearchResults.aspx?yearID=2009&makeID=37&modelID=1037
Nightstern är tydligen redan sänkt från fabrik jämfört med övriga. Bak är dock inga problem med Burly på Nightster och detta hade jag provat först.
Bikebandit
2012-05-10, 19:05
Samma drop in kit skulle bli ok för flickvännens 2002 sportster XLH eller ? Undrar om den blir monterade exakt som Dyna 06 >>> kit frv;
Samma drop in kit skulle bli ok för flickvännens 2002 sportster XLH eller ? Undrar om den blir monterade exakt som Dyna 06 >>> kit frv;
Ja. Lite längre PVC-spacer bara. Så nu dår du testa och mäta igen :) minns inte vad jag hade på min 01:a men tog lägsta enligt manualen och lite till :D
Bikebandit
2012-05-10, 19:25
Hon redan har hugger bak fjädring men troligen kommer att köpa Burlys för dem är lägre då kommer vi att sänka fram samtidigt.
Har tankar på att göra om framhjulet till 16 "också så att den kan ha Avon SM MKII 5.00X16 däck fram och bak ..om det skulle fungera fram ? :I: ...
oops! Sorry.. det är en fråga för en annan tråd wa;
Har tankar på att göra om framhjulet till 16 "också så att den kan ha Avon SM MKII 5.00X16 däck fram och bak ..om det skulle fungera fram ? :I: ...
oops! Sorry.. det är en fråga för en annan tråd wa;
Går nog precis, men du/hon får köra utan framskärm!