handdator

Visa fullständig version : Minsta oljetank till Sportster?

admin
2012-05-10, 12:11
Vad är den minsta oljetank (mängd) man kan/bör köra på ett Sportsterbaserat bygge?
Även övriga motorer kan vara bra att veta.

Lasse.S
2012-05-10, 12:59
Vad är den minsta oljetank (mängd) man kan/bör köra på ett Sportsterbaserat bygge?

sätt ett jätteoljekyl mellan framre rambenen så kan du nog minska till en liter om du byter olja vart 200 mil :I: nä skämt åt sido är den frågan ganska svår att svara på, finns nog inget mått på det utan att man vet alla omständigheter hur hojen körs...

admin
2012-05-10, 13:38
Bra svar och detta blev för mig ett intressant ämne. Men då är det inga tvång på std ca 2.8 liter, utan skulle kunna ha en behållare på exempelvis 2.0-2.3L? Normal Sportster 883/1200 utan toktrim och ibland-körning :)

Hagis
2012-05-10, 14:14
ute efter en oljetank broder`min ligger och skräpar! orginal dock men fram med bågfil och vinkelslip ;)

admin
2012-05-10, 14:28
ute efter en oljetank broder min ligger och skräpar! orginal dock men fram med bågfil och vinkelslip ;)

Nope, har redan en apful :). Men funderar på om man kan göra en av ex en bransläckare :D

http://sfpbygg.episerverhosting.com/PageFiles/469/Brandsl%C3%A4ckare.jpg

CoffeGreen
2012-05-10, 20:58
jag har en gammal tomhylsa från en stridsvagn eller något från 2e världskriget som jag fick av farfar. tyckte det kunde varit kul att göra om den till oljetank. men den rymmer nog inte mer än 1 liter typ. då kanske man får lägga ner den idéen :(

admin
2012-05-11, 17:00
jag har en gammal tomhylsa från en stridsvagn eller något från 2e världskriget som jag fick av farfar. tyckte det kunde varit kul att göra om den till oljetank. men den rymmer nog inte mer än 1 liter typ. då kanske man får lägga ner den idéen :(

Om du hade haft 2 kunde du satt ihop dessa till en lite större?

admin
2012-05-18, 23:06
Såg ett gammalt avsnitt av Biker Build-Off igår, där byggdes en oljetank av två TC-cylindrar som vändes mot varandra, lär ju knappast vara mer än två liter i den?

Scott Long

http://blog.chopperstickers.com/wp-content/uploads/2006/08/scottlongbike.jpg