handdator

Visa fullständig version : Avgassystem Night rod 2010



Edward
2012-05-10, 11:05
Hej,
Jag är ny lycklig ägare till en 2010 Night rod.
Nu vill jag köpa ett annat avgassystem, men detta är en snårig djungel.
Utseendemässigt finns det både pipor från TAB, Supertrapp och Vance & Hines som skulle funka.
Vilka är bäst, och vad skall man tänka på?

Tacksam för svar.

Pontus
2012-05-10, 11:27
Kör själv med Slashcuts från TAB och är mycket nöjd med dem. Tänk bara på att du bör även köpa någon form av "fuel manager". TAB har sin egna som är mappad efter deras olika system.

Tycker det är svårt att rekomendera något speciellt system då det handlar mycket om utseende och ljud. Mitt tips är att försöka lyssna dig genom djungeln och sedan se vad du faller för.

Edward
2012-05-10, 11:35
Jag har kollat på TAB Black Powdercoated Slash Cut Exhaust Pipes (BAFFLED) (111-2220)
lyssnat på nätet och detta har jag som favorit, känns lagom "svenskt uttryck -,o) ". Var köper man detta på nätet eller finns det nån ÅF i Sverige?
Monterar man detta själv ihop med fuelmanager och filter eller behöver hojen bänk köras efteråt?

http://www.tabperformance.com/servlet/StoreFront

admin
2012-05-10, 12:55
Tror MTL Custom är ÅF.

slycke
2012-05-11, 08:34
Har pratat med en Harleymek här i Linköping då jag själv tänkte bygga om mitt avgas med en supertrapp på var sida.
Det avrådde han pga att enligt han så har jag det bästa systemet som finns, han bänkar hojar och inget ger så bra effekt som ett VHM Competition Series 2-1.
Så frågan är vad du är ute efter?

Det jag också kan delge mina vänner här inne är att om man nu tänkt köpa ovanstående system så om man vill sänka hojen så får man problem med högersvängar. Jag har kapat och stukat upp mitt ett par millimeter då insatsskruven tog i vid hårt nerlägg åt höger innan. rnt;

Har man inte kunskap om detta arbete så välkommen hem till min verkstad så fixar jag det thb;

jossi
2012-05-11, 19:12
Hej, jag har std höjd på min Night rod. skruven bak som tar i är minsta problemet, röret tar i fram också när du lägger han åt höger

slycke
2012-05-12, 12:55
Hej, jag har std höjd på min Night rod. skruven bak som tar i är minsta problemet, röret tar i fram också när du lägger han åt höger

Nä inte då, jo en gång innan jag justerade in rören ordentligt men inte efter ordentlig injustering. Lade under en regel, lossade lite på muttrarna vid cylindrarna och lutade ner hojen och tryckte till ett par gånger, sedan dess har det inte tagit i fram fast jag kör sänkt.

Night rider
2012-05-12, 16:20
Kör orginal höjd på min hoj, har ett V&H competition 2-1. Det har skrapat i ett antal ggr. Skruven bak är inte mycket kvar av... Men fram har det inte tagit i någon gång...

LillPe
2012-05-12, 19:08
Vad man framförallt kanske kan konstatera är att om man inte är blyg & vill ha ett magiskt,djupt & helt underbart välljud så är det nog svårt att spöa det nyss nämnda systemet...Blev i torsdags själv nästan tårögd av glädje när jag slängde på mitt yp;

admin
2012-05-12, 19:24
Sen väger det endast 3.5kg! Jämfört med original på kanske 15?


http://www.youtube.com/watch?v=niBrL2CIwYw&feature=youtube_gdata_player

jossi
2012-05-12, 22:50
Mitt V&H Competition ligger på hyllan insatsen behöver packas om igen , sen vet jag inte om jag skall modda det lite

Pontus
2012-05-25, 22:33
Den här killen har fångat ljudet bra på TAB unbaffled.

http://www.youtube.com/watch?v=9iIhLP-u9IM