handdator

Visa fullständig version : Besiktiga rocker 08



Latjo
2012-05-03, 19:21
Hej
Har hittat massor med trådar om besiktning. Men inte svar på mina frågor.

Har en rocker 08 med supertuner bigradius och luft som ska besiktigas.

På ett av original rören sitter det ett spjäll.
Ska det vara öppet eller stängt ? Har det någon betydelse? Läst både det ena och det andra.
Om det ska vara öppet hur spärrar ni det ?

Behöver man sätta på plastskiten på luftfiltret ?

Är det något annat som behöver göras?

admin
2012-05-03, 19:25
Ett enkelt tips till bes. Sätt på originalrören. Inget Vance & Hines mig veterligen går igenom sen nya bullerkraven 2010. Är den importerad kan du ha tur med dB-värdet, annars gäller det som står på främre ramröret.

Spjället öppet (om de har tagit bort wiren annars hooka på den). Jag låste mitt i öppet läge med en gipsy,grabberskruv. Spjället isig är stängt vid låga varv så inte vid bullertestsmätning.


Filter, låt vara. Reflex på. Annars ska det inte vara problem.

Latjo
2012-05-03, 20:18
Tack som fan

CC10
2012-05-03, 21:07
Mitt tips till bes, jag besikta en Fatboy -08 senast. Originalrören ett måste, jag spärrade spjället i stängt läge, låste med skruv som admin säger. På med plastskiten på luftfiltret, det tystar en del, å sen in å besikta. Killen på bes sa " ja här var det originalprylar på, det hörde jag redan när du körde in" . Han kolla lite på hojen och provkörde och tyckte allt va OK...Tror det är värt att lägga lite tid på att få så mycket som möjligt att se original ut, då har de ingen anledning att börja rota allt för mycket. Tänk oxå på alla lampglas, blinkers m.m ska vara E-märkta (ifall du bytt)

Latjo
2012-05-04, 05:34
Kanon tack