handdator

Visa fullständig version : Black Adder - Sportsterbaserat unikt ombygge!



Black Adder
2012-05-03, 18:27
Black Adder är nu till salu för helrätt pengar 69000:- men eftersom jag har bråttom så dumpar jag nu priset till 60000:- oj, vänta, nu blev det visst ännu billigare 56000:-. Jag har bestämt mig för att vidareutveckla skinnhojskonceptet efter mycket positiv feedback och nu bygga en stelbent skinnhoj från grunden med lite bobber-rat stuk.
Folk brukar undra hur det går med skinnet när det regnar :). Det är inga som helst problem med regn. Skinnet är faktiskt lättare att hålla efter än en lackad yta. Bara smörj in med skofett eller impregnering så är allt klart.
Mkt utbytta och moddade delar på hojjen, har säkert glömt en del men i stora drag så får du mycket för pengarna…

Harley-Davidson Sportster XL883. Konverterad till SE 1200. Årsmodell 2002. Svensksåld.

• PS Drop in progressive kit.
• Svartlackade gaffelben.
• Större pulverlackad och scotchad framlampa.
• Lägre lampfäste.
• Omgjord framskärm.
• Micro bullet blinkers fram.
• Clip-on styre.
• Hålade svarta handtag.
• Lyft tank.
• Ness Big sucker luftburk.
• Målade motordetaljer.
• H-D Screaming Eagle 1200kit.
• James gaskets packningar.
• Kortare stöd.
• Stylad tank.
• Pop-up tanklock.
• Ny chokewire.
• Korta dämpare bak, kan fås med stelbensstag.
• Epoxilackade hjul, belt och motordelar.
• Lindat avgasrör. (ev med värmeskjöldar). (Besiktningsdämpare ingår)
• Kellerman 3in1 blinkers/bromsljus bak.
• 150mm däck bak. Avon Venom däck fram, bak.
• Ankstjärt bak.
• Sidmonterad nummerplåt.

Olja, filter och däck är mkt fräscha. Har snart rullat 1600mil med få mil efter konverteringen.
Vill du äga en hoj som verkligen väcker uppmärksamhet så slå till vetja ;-). Har lagt en bit över 20 loppor på delar och en hel del timmar i verkstan. Hojjen ska besiktigas i sommar men det fixar jag vid affär.

Kontakt: epost: fripppel@hotmail.com / tel: 0708-555 988 (tel:0708-555 988), Nordöstra Skåne.

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/black_adder/BA_01.png

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/black_adder/BA_02.png

Black Adder
2012-05-13, 23:01
NYTT PRIS!!!!!!

admin
2012-05-29, 17:40
Bump