handdator

Visa fullständig version : Missljud 1995 års 883 ( se videolänk)



quille
2012-04-30, 08:45
Tjenare boys and girls, jag har just startat upp min 883 för första gången. Motorn kommer ifrån en krockad hoj i usa så jag vet inget om den.

motorn låter som att den knackar från ena lyftaren eller något. Sen verkar inte den nya oljetrycksgivaren från bikeline fungera. ( jag antar att den ska jorda när motorn är avslagen?

http://www.youtube.com/watch?v=ZDxWkpQkmZw ungefär såhär låter min motor.

Men om jag tar bort pluggen vid oljefiltret så flödar oljan fritt då man kör på startmotorn. Så oljetryck borde ju finnas.??

Jag hade även en ide om att oljepumpen inte pumpade eftersom det gick efter så lite i oljetanken. Så då fyllde jag ett par dl genom avluftningsslangen rakt ner i motorn för att blötlägga pumpen. Då efter en stund så ökade nivån i oljetanken så den bör ju ha pumpat runt.

Min fråga är om man törs köra första maj rundan utan att vara orolig för haveri? Verkar ju som att sportster har en tendens att kunna knacka ?

quille
2012-05-12, 09:59
Ville bara säga att det löste sig, troligtvis hade en lyftare hakat upp sig. Lät hojjen stå på tomgång 5 minuter sen blev det tyst =) Skönt när det är enkelt ibland men man blir ju lite orolig när ljudet ökar tills det helt försvinner.

admin
2012-05-12, 10:05
Sportstern behövde bara lite kärlek. ;)

quille
2012-05-13, 18:00
Jo jag tror det jag också. Jag var helt inställd på att få riva motorn innan säsongen ens börjat. Men det är kul att det kan gå bra nångång i alla fall=) Nu är det bara bygga nån sorts ljuddämpning innan andra besöket hos sfro=) En karosseribricka i varje rör kanske=) och spärra gaswiren till halvgas=)