handdator

Visa fullständig version : Olja till transen?



Json
2012-04-27, 21:46
Hej en liten undran? Vad använder ni för olja i transen? Har googlar runt lite utan att bli klok. Någon säger ATF en annan säger endas HD original och nån annan säger mineralbaserad växellådsolja och någon Anna säger vilken mc olja som helst bara den är jaso ma klassad. Vem skall man lita på?

//Json

DeaDSexY
2012-04-27, 21:58
Köper du HD orginal kan du nog garanterat lita på den! ;)
Dyr, men har du köpt en stor fet HD för skitmycke pengar är nog inte nån hundralapp hit eller dit att bråka om när det gäller om HD'n ska hålla eller inte...

Json
2012-04-27, 22:14
Så långt är jag med, detta svar är ju självklart. Men funderar man lite till så måste det ju vara någon som tillverkar HD oljan den görs ju inte på HD fabriken

//Json

DeaDSexY
2012-04-27, 23:28
Jo, å jag har kollat i oljetrådar på en massa olika forum... Och jag har säkert sett 50 olika pers som "vet" att det är det eller det företaget som gör HD-oljan... Och dom flesta säger olika företag...
Så jag kom helt enkelt fram till den slutsatsen att om jag har en skitdyr motorcykel och vill att den ska hålla så spelar inte någon hundralapp någon roll när jag ändå har lagt åtskilliga tusenlappar på cykeln... Det är Juh inte direkt så att man byter olja 2 gånger i veckan...
Men ja, som du säger så är det garanterat ett annat oljemärke som dom sätter sin egna logga på för att dom vill tjäna några extra kronor... Jag har i alla fall börjat köpa orginal för då VET jag att min cykel mår bra... Sen är det upp till var och en att snåla in på småpengar om man vill eller inte... För olja är småpengar om man ställer det i relation till hur ofta man byter olja och vad cykeln egentligen kostar... ;)

admin
2012-04-28, 09:53
Finns en del oljetrådar, kolla denna ex. http://harleyforum.se/showthread.php?752-Mer-olja&highlight=Oljor