handdator

Visa fullständig version : En riktigt bra dag...



Nightster
2011-03-30, 15:54
Jag har haft en riktigt bra dag idag... Den lokala mc handlaren ringde mig och meddela att mitt stöd jag beställt hade kommit, glad som själva fan hoppa jag på min HD och gasa dit. Vi monterade dit mitt nya stöd och efter jag betalt och tackat för mig så gasade jag hem till garaget, vad fick jag se då som var 3 cm långt och satt på tanken? Jo en jävla repa.. Hur kul är det på en skala?? ag;
Självrisken är på 3000 kronor.. Så förhoppningsvis så går det att trolla bort lack skadan eller något, jag är ju ingen lack expert eller så men lacken är ju lite speciell på hojen och troligtvis så använder man väl inget lackstift till sånt...

Hoppas ni har haft en minst lika intressant dag som jag..

robbbull
2011-03-30, 17:19
Aj fan det var trist:mad:Hoppas det går att fixa bort!Jag har hafft svart****n på en tur runt kvarteret oså fick hon bada med olivia,hon väntar på sitt nya avgassystem:p

admin
2011-03-30, 20:10
Fattar inte,,,var kom repan ifrån??? De som monterade på stödet eller?

admin
2011-03-30, 20:11
Är det denimlackerna är det svårt... Du kan testa med nån tjock olja och massera in på repan.. kan dämpa lite. Stift med lack är inget bra.
Lacken i sig kan du köpa på HD, inga problem. Den är bara lite kluddig att blanda ihop på rätt sätt.. 3 komponenter tror jag.

Nightster
2011-03-30, 23:33
Det som hände var att han som höll i bågen (mekanikern på mc affären) lutade sig över min tank när jag monterade stödet. Han gjorde alltså repan i min tank med sitt skärp eller något..

Bikebandit
2011-03-31, 04:12
.....och naturligtvis han sade inte " Oi oi oi Kolla vad jag just gjorde!" :(

robbbull
2011-03-31, 07:34
Det som hände var att han som höll i bågen (mekanikern på mc affären) lutade sig över min tank när jag monterade stödet. Han gjorde alltså repan i min tank med sitt skärp eller något..
Var det hos auto importen eller cyclesupply?

Nightster
2011-04-06, 07:44
På auto importen hände det.. Cyclesupply är det en butik eller vad? jag har sett eller hört namnet förut och vart ligger dom i så fall?

Fetpöjken
2011-04-06, 07:58
Vad är det för lack? Hur djupt har det repat? Har det gått ner i grundlacken?

robbbull
2011-04-06, 16:14
På auto importen hände det.. Cyclesupply är det en butik eller vad? jag har sett eller hört namnet förut och vart ligger dom i så fall?
Jaaa du säga vad man vill om meken där men jag åker inte dit mer iallefall:(Jooo cyclesupply ligger ute vid pampus hammnen du åker förbi bilskrotarna(slottshagen)över händelöbron och rakt fram oså kommer du till oljehammn med stora grindar så har du blå plåt byggnader till höger där inne är det!Linga kallas han som är där det är en verkstad men han tar hem grejer från olika firmor typ bike line,custom crhom!Det blir jävligt mycket biligare en A-I där kan man ju knappt lösa ut sakerna.Sen har du super X nere på butängen.

Nightster
2011-04-09, 10:50
Vad är det för lack? Hur djupt har det repat? Har det gått ner i grundlacken?
Vet inte vad det är för lack, det är en sådan där nightster jag har och dom är lite matta i lacken typ.. och hur djup den är vet jag inte heller bara att repan finns där och det ser inget bra ut...