Visa fullständig version : Olycka: SVD - Mc-förare körde in i bergvägg.
Olyckan föregicks av att en polisbil följde efter motorcykeln.
– Enligt de första uppgifter vi fått har polisbilen inte haft vare sig blåljus eller sirener påslagna, och avståndet mellan polisbilen och motorcykeln var minst 400 meter när olyckan inträffade, säger Lisa Sannervik, presstalesperson vid Uppsalapolisen till unt.se.
Mannen vårdas nu på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mc-forare-korde-in-i-bergvagg_7071089.svd
Tundra Trotter
2012-04-20, 08:42
Lysande . Dom är ihärdiga , det får man ju tillstå . Kanske tid att K märka motorcyklisten eller rent fridlysa denne . pk;
Jag hörde även om en annan jakt, dom har nämligen börjat hänga ut grisarna på nyheterna rätt hårt just nu! Där dom prejar hojåkaren 2 gånger, sista gången igenom ett staket! Det slutar med att befälet säger åt grisfan att avbryta vilket han inte göra och det slutar med att grabben kör ut i diket. Asen tar det väldigt piano "han har lite ont i kroppen..." ja undra på det, killen låg förlamad i ett gäng månader och är fortfarande sjukskriven! Och trotts att grisfan bakom ratten bröt mot flera lagar så friades han i rätten!
A.C.A.B
Viking_Power
2012-04-20, 11:09
Lysande . Dom är ihärdiga , det får man ju tillstå . Kanske tid att K märka motorcyklisten eller rent fridlysa denne . pk;
Kan bara hålla med snart är vi lika jagade och oönskade som våra vargar... men som alltid i naturen så vinner den starkaste till slut bx;
Med risk att skaffa sig ovänner... Men, det är väl ingen som tvingat dessa hojåkare att försöka köra ifrån polisen?
Har man rent mjöl i påsen så stannar man, är man full/påtänd/saknar körkort så kanske det är en annan fråga.
-Men det är väl just den kategorin av mc-förare som vi inte vill ha på vägarna, dom som förstör för oss som är reko?
robbbull
2012-04-20, 11:29
FUCK ALL THEM COPSfu:
Broder Dalton
2012-04-20, 11:36
Absolut FXDC!
Med risk att skaffa sig ovänner... Men, det är väl ingen som tvingat dessa hojåkare att försöka köra ifrån polisen?
Har man rent mjöl i påsen så stannar man, är man full/påtänd/saknar körkort så kanske det är en annan fråga.
-Men det är väl just den kategorin av mc-förare som vi inte vill ha på vägarna, dom som förstör för oss som är reko?
Jo jag är beredd att hålla med dig i din sak fråga! Så kommer det där "Men".. ;) Det har inte påvisats att någon av dessa förare har varit påverkade av något preparat! Det är så vitt jag vet bara ena killen som dog förra året i stockholm som hade "orent" mjöl i påsen genom att sakna körkort! Jag vidhåller fortfarande att båda parter har gjort fel, men jag visste inte att vi har infört dödsstraff på trafik brott så som doldskylt, fortkörning och smitning! Om grisfan får köra ihjäl folk för såna skitsaker, för det är precis vad det är oavsett om det är fel! Ja då lär vi ligga på tur här näst! "Dom stanna inte så vi körde över dom" eller så börjar dom väll snart skuta på oss från bilarna!
Oavsett så har asen inte rätt att köra över folk för den typen av lagbrott, pedofiler och liknande skit absolut kör över dom och gärna fler än en gång!
A.C.A.B
+1, håller med!
Tundra Trotter
2012-04-20, 14:16
Oavsätt . Det är inte juste . Man hoppas ju eller lever i förväntan av att Polisen fäktas efter tabellerna . Föregå med gott exempel och allt det där . Undrar var dom rekryterar sina torpeder ? . *ban*
Oavsätt . Det är inte juste . Man hoppas ju eller lever i förväntan av att Polisen fäktas efter tabellerna . Föregå med gott exempel och allt det där . Undrar var dom rekryterar sina torpeder ? . *ban*
instämmer. Sedan undrar man ju om det är ngn statistik-fråga? högre uppklarningsprocent om man koncentrerar sig på trafikbrott i stället för att ta itu med de riktiga brotten?
Håller med FXDC.
MEN, att preja MC-förare som är misstänkta för ringa brott (fortkörning, olovlig körnin mm) är åt helvete och bör straffas med försök till dråp, jagar man en pedofil, mördare eller liknande kan de ramma fanskapet från flera håll samtidigt däremot.
Och att som i det uppmärksammade kalla fakta-fallet lägga ner de resurserna på en fortkörare är också helt åt helvete. Resurserna måste ju på något sätt motsvara brottet, men de har sett för mycket på TV och am. serier som road wars, muppar.
Anser dock att den snubben körde ihjäl sig själv, if you cant do the time, dont do the crime, typ...
Oj, vilken debatt det blev. Vad bra! :)
Jag anser absolut inte att det är befogat att köra ihjäl folk åt höger och vänster, (undantaget pedofiler och våldtäktsmän då), -MEN! Vet vi vad som ligger bakom samtliga efterföljanden som polisen gjort? Jag försvarar absolut inte polisen, jag har själv blivit prejad av en maktgalen gammal kriminalare i sin privatbil UTAN att ha gjort något fel, det var han som tyckte att det var förbjudet att passera till höger på en 70-väg, men nog om detta nu. Den polisen fick veta att han levde...
Men, när man gasar från snuten gör man ett medvetet val att inte stanna.
Man avgör själv hur fort man är villig att köra och hur stora risker man vill ta.
Skulle någon i min bekantskapskrets hamna i vägen för en smitare och bli skadad skulle jag inte vara nådig. -Då kan jag garantera att det skulle medföra ett kännbart fysiskt straff!
Och att polisen prioriterar som dom gör är ju inte trafikpolisens fel.
Det bestäms från högre ort hur stor andel trafikpoliser, ordningspoliser, etc. som finns.
Att det är alldeles åt helvete felprioriterat kan vi alla vara rörande överrens om, men det kan inte poliserna som sitter i bilarna göra något åt, dom lyder bara vad dom blir tillsagda.
Men en sak är vi överrens om!
Och det är att dom poliser som tycker att det är ROLIGT att efterfölja ett fordon, i hög fart, på allmän väg, borde tvångsförflyttas till att stoppa bilar vid renövergångar i Lappajaure eller liknande.
Dom kommer att få vad dom förtjänar en vacker dag, var så säkra. Någon gång stoppar dom fel person på fel vis...
Men jag vidhåller ändå, att smita är ett medvetet val.
Det behöver inte vara så att smitaren är påverkad eller saknar körkort, det kan vara så enkelt att vederbörande vill dra snuten för att få något att skryta om inför polarna, eller för att han tycker att det är kul att bli jagad.
Det är väl bara att titta på vad det är för kategori på hojar som är inblandade i dessa olyckor.
Jag har dålig koll på detta, men visst är väl sporthojar kraftigt överrepresenterade?
En ung, tuff och ball kille med rebell-attityd skaffar sig ofta den värsta sporthojen han har råd med.
Sedan tillbringar han större delen av tiden bakom styret med att gasa fullt och bromsa hårt.
Det finns många dåliga förebilder för unga killar att se upp till, -gå bara in på sidan sporthoj.com och läs.
99,9% av alla medlemmar där är ansvarstagande och vettiga trafikanter, men det är den sista tiondels procenten som är "dom häftiga", "dom att se upp till" för killar med fel attityd där ute på vägarna.
Jag har varit SMC-instruktör i flera år, och mönstret är alltid detsamma:
Den ena kategorin är unga killar i färgsprakande skinnställ med ryggpuckel, sittandes på en värstingmaskin som brukar utmärka sig genom att käka gräs och ha svårt att ta instruktioner...
Den andra kategorin är gamla gubbar på japanska customhojar som minsann har haft mc-körkort i 50 år, så ingen liten snorvalp ska komma och tala om för dom hur dom ska handskas med sin motorcykel!
-Tack och lov försöker dessa gubbar sig inte ens på att dra snuten, för dom skulle vara dom farligaste av alla! ;)
Darkforce
2012-04-20, 19:19
Niko +1
ElMilagro.
2012-04-20, 21:01
Bra sagt där Niko!
Uppsala Nya tidning skriver att han var narkotikapåverkad o körde stulen hoj. Kanske han var en gammal bekant till snuten. O snuten ska visst inte ha prejat snubben.
Uppsala Nya tidning skriver att han var narkotikapåverkad o körde stulen hoj. Kanske han var en gammal bekant till snuten. O snuten ska visst inte ha prejat snubben.
Sedär, ja...
Nu är det lättare att bilda sig en uppfattning när mera fakta har kommit fram på bordet.
Det är alltid tragiskt när en människa dör, men det finns grader i helvetet också...
Mina tankar går till dom anhöriga.
Har följt detta utan att kommentera, mest för att jag är så jäkla förbannad på snutjävlarnas agerande så jag skulle säkert säga nåt jag får ångra (Försvarar inte tokkörning hojåkare) men man kan ju tycka att snuten ska ha nåt vettigt att tänka med. men jag tänkte fråga Niko vad du menar med att "dessa gamla gubbar" skulle vara farligast av alla. Känner mig lite träffad, inte för att jag kör japscustom men jag har ju kört hoj sen hedenhös tidlol;
Lars Nilsson
2012-04-20, 23:37
ACAB
Always
Har följt detta utan att kommentera, mest för att jag är så jäkla förbannad på snutjävlarnas agerande så jag skulle säkert säga nåt jag får ångra (Försvarar inte tokkörning hojåkare) men man kan ju tycka att snuten ska ha nåt vettigt att tänka med. men jag tänkte fråga Niko vad du menar med att "dessa gamla gubbar" skulle vara farligast av alla. Känner mig lite träffad, inte för att jag kör japscustom men jag har ju kört hoj sen hedenhös tidlol;
"Dessa gamla gubbar" med en attityd att dom kan allt, och att ingen under Fader Abrahams ålder ska ge dom några tips, eller, -Gud förbjude, ge dom instruktioner! ;)
Det var lite luddigt uttryckt av mig, jag ber om ursäkt.
Naturligtvis finns det ansvarstagande ungdomar på sporthoj liksom åldrande gentlemen på customhoj, det var attityden jag hade åsikter om.
Och gamla gubbar som surnat sedan åratal tillbaka och fått en så tråkig attityd att dom alltid måste "prata med den ansvarige", eller "med chefen", och inte kan nedvärdera sig till att få tips av en ungtupp, dom är inte bara farliga för sig själva, utan även för sina medtrafikanter.
Tack och lov är dom ytterst sällsynta!
Trevlig helg! br;
Lars Nilsson
2012-04-20, 23:56
Det hände en rolig grej förra året.
Jag hade besiktigat hojen och är på väg hem med blankt papper när snuten springer ut och stoppar mig.
Jag har ett ACAB märke på hojen o det glodde de surt på.
Han började då tjafsa om ljudet, som va alldeles för högt enl honom.
Jag plockade då fram besiktningspapperna och visade honom att den blivit godkänd 5 min innan.
Då började han en jakt på fel på hojen och när han såg mitt ryggmärke så sprang han in i bilen och satt där i 5 minuter innan han kom tillbaka igen.
Har du några vapen på dig blev nästa kränkande fråga och innan jag hann svara ville han visitera mig.
Fortfarande inget att sätta dit mig för.
Du hade tur den här gången sa han då.......
Då brast det lite för mig och jag sa till honom att jag läst att 95% av alla poliser är inkompetenta enligt en artikel jag läst nånstans och att jag var ledsen att inte kunna hjälpa honom i hans pinnjakt.
Vid tillfället stod ett par personer till på platsen förutom polisen annars hade man väl åkt i gatan , men nu halvskrek han bara: KÖR!
ACAB
Always
Det där tycker jag faktiskt är en lite tråkig attityd. :(
Det finns faktiskt ett fåtal riktigt bra poliser, även om dom är få, som sliter arslet av sig för att du och jag ska kunna sova gott om nätterna.
Jag är inget fan av uppkäftiga och dryga snutjävlar, jag tycker bara det är fel att dra alla över en kam...
Det där tycker jag faktiskt är en lite tråkig attityd. :(
Det finns faktiskt ett fåtal riktigt bra poliser, även om dom är få, som sliter arslet av sig för att du och jag ska kunna sova gott om nätterna.
Jag är inget fan av uppkäftiga och dryga snutjävlar, jag tycker bara det är fel att dra alla över en kam...
ACAB
Always
Nä de går väl inte att dra alla poliser över en kam,lika lite som att dra alla hojåkare över en kam.Hur skulle samhället se ut
om de inte fanns snutar egentligen.Den som ägde den stulna hojen tyckte väl inte de va så roligt heller att få hojen stulen.
JohnnyRocker
2012-04-21, 08:43
Canario: ..men som alltid i naturen så vinner den starkaste till slut
Bro, vet inte om du syftar på den sk. populistiska tesen ur Evolutions teorin,
men om det är så skall det nog vara - " .. mest lämpade överlever".
För övrigt anser jag att alla människor oavsett bakomliggande faktorer skall tänka igenom konsekvenserna av det egna agerandet i varje ögonblick, gör man inte det så är naturlagarna (om man nu tror på Evolutionsmodellen) självmarkerande.
Jag funderar egentligen mer över hur passageraren som överlevde (visserligen inte denna tråd men ändå) den där dödskraschen i Stockholm förra året, tänker och resonerar idag. Vad är hennes egna tankar över de val hon gjorde, alltså inte som språkrör för föraren, hon kan ju faktiskt ge oss övriga något mer än föraren kan i nuläget.
Nä de går väl inte att dra alla poliser över en kam,lika lite som att dra alla hojåkare över en kam.Hur skulle samhället se ut
om de inte fanns snutar egentligen.Den som ägde den stulna hojen tyckte väl inte de va så roligt heller att få hojen stulen.
Nu låter du som min svärfarsa! Tro mig den här frågan har vi fått ner många öl till och aldrig blivit klokare än så! :)
Men jag ställer frågan som jag brukar, vilken nytta gör snutfan överlag? Inte mycket! Dom gör inget som folket i sig inte skulle klara av att hantera! Men folk lägger sig ju inte i... nä och varför gör dom inte det? Därför att om man lägger sig i ja då blir man själv dömd! Jag är ett vandrande exempel av det, så det är inte någons kompis kompis sa att en kompis sa.... Jag vart dömd för grov misshandel när jag och tre hojtjejer stoppade ett sexuellt övergrepp! Jag har inte träffat en enda snut som har varit förnuftig eller på något sätt gör min bild av dom positiv! En släkting till mig var gift med en sån där fan som utöver det var muslim! Vi fick sitta vid varsin sida av bordet dom gånger det var släkt träff! Det var nog tur för fanskapet att jag fick veta flera år senare efter att det tog slut mellan dom hur han behandla min kusin! Vid ett tillfälle så bojar dom mig på ryggen och skicka hundfan på mig, dom visste inte ens om jag var delaktig i det som hänt, men jag var på enligt dom "rätt plats vid rätt tillfälle" och min motanmälan mot övervåld försvan helt plötsligt....
Nä fuck ém all
A.C.A.B
Men jag vidhåller ändå, att smita är ett medvetet val.
Det behöver inte vara så att smitaren är påverkad eller saknar körkort, det kan vara så enkelt att vederbörande vill dra snuten för att han tycker att det är kul att bli jagad.
Jag som adrenalin knarkare känner mig träffad.........
Nä fuck ém all
A.C.A.B
All criminals are black :) nu är du där igen :)
Nu låter du som min svärfarsa! Tro mig den här frågan har vi fått ner många öl till och aldrig blivit klokare än så! :)
Men jag ställer frågan som jag brukar, vilken nytta gör snutfan överlag? Inte mycket! Dom gör inget som folket i sig inte skulle klara av att hantera! Men folk lägger sig ju inte i... nä och varför gör dom inte det? Därför att om man lägger sig i ja då blir man själv dömd! Jag är ett vandrande exempel av det, så det är inte någons kompis kompis sa att en kompis sa.... Jag vart dömd för grov misshandel när jag och tre hojtjejer stoppade ett sexuellt övergrepp! Jag har inte träffat en enda snut som har varit förnuftig eller på något sätt gör min bild av dom positiv! En släkting till mig var gift med en sån där fan som utöver det var muslim! Vi fick sitta vid varsin sida av bordet dom gånger det var släkt träff! Det var nog tur för fanskapet att jag fick veta flera år senare efter att det tog slut mellan dom hur han behandla min kusin! Vid ett tillfälle så bojar dom mig på ryggen och skicka hundfan på mig, dom visste inte ens om jag var delaktig i det som hänt, men jag var på enligt dom "rätt plats vid rätt tillfälle" och min motanmälan mot övervåld försvan helt plötsligt....
Nä fuck ém all
A.C.A.B
Fight fire with fire. Bro
Fight fire with fire. Bro
We don´t need no water LET IT BURN ;)
L&R Broder
En sak som slår mig är att trots att många av oss har så totalt olika åsikter och erfarenheter så förekommer inga personangrepp eller andra otrevligheter. :)
Det är nog ganska ovanligt på ett forum!
Och, hur vi än vänder och vrider på det så är vi ändå alla bröder och systrar i slutänden, med ett gemensamt intresse som håller oss samman. thb;
En sak som slår mig är att trots att många av oss har så totalt olika åsikter och erfarenheter så förekommer inga personangrepp eller andra otrevligheter. :)
Och, hur vi än vänder och vrider på det så är vi ändå alla bröder och systrar i slutänden, med ett gemensamt intresse som håller oss samman. thb;
Vi kanske premierar kärleken till våra Harleys mer än sandlådefasoner :)
:) Du har så rätt så rätt!
OM jag får spekulera... men jag tror att folk här är öppna för andras åsikter då alla dessa åsikter och även värderingar är en del av hela hoj kulturen! Vi kommer från samhällets alla olika verkligheter men vi respekterar varandra och limmet i det hela är nog vårat stora hoj intresse! För i slutet av dagen så är just hoj intresset det som gör oss alla "samma lika" :)
Men jag håller helt med dig! Känslan som vi alla har byggt upp här på forumet är något helt unikt! Som du påvisar så är det inga personpåhopp och jag har då inte läst någonstans att forum medlemmar kritiserar (negativa påhopp) mot något annat forum eller liknande! Jag tror den enda gruppen som har blivit allt från hyllad till sågad i småbitar är snuten ;)
Keep up the good spirit :)
Vi kanske premierar kärleken till våra Harleys mer än sandlådefasoner :)
Sant, broder! :)
Absolut Niko, peppar peppar. Finns lika många åsikter som scenarion och det är viktigt att man får vädra sina tankar och åsikter.
Tyvärr är det så att medias bild ofta skiljer sig från verkligheten och viktig fakta försvinner som inte kommer fram.
Sunt förnuft är en bra grundregel. thb;
Tyvärr är det så att medias bild ofta skiljer sig från verkligheten och viktig fakta försvinner som inte kommer fram.
Näääää nu måste jag säga ifrån! Media har väll alltid rätt, det som står skrivet är lag! ;)
Hahaha när dom gjorde mig till tidningsrubrik så hade bara en tidning (av alla som skrev från 3 län) rätt ålder på mig ;) Och det stod ändå svart på vitt i alla papper.... har fler exempel men dom känns inte nödvändiga haha....
L&R :)
"Dessa gamla gubbar" med en attityd att dom kan allt, och att ingen under Fader Abrahams ålder ska ge dom några tips, eller, -Gud förbjude, ge dom instruktioner! ;)
Det var lite luddigt uttryckt av mig, jag ber om ursäkt.
Naturligtvis finns det ansvarstagande ungdomar på sporthoj liksom åldrande gentlemen på customhoj, det var attityden jag hade åsikter om.
Och gamla gubbar som surnat sedan åratal tillbaka och fått en så tråkig attityd att dom alltid måste "prata med den ansvarige", eller "med chefen", och inte kan nedvärdera sig till att få tips av en ungtupp, dom är inte bara farliga för sig själva, utan även för sina medtrafikanter.
Tack och lov är dom ytterst sällsynta!
Trevlig helg! br;
De e lugnt Niko;), tänkte bara att alla "gamla gubbar" kanske inte är så farliga och har attityden att de är bäst, vissa kanske t.o.m har dragit snuten i sin ungdom......och jag vet att det finns massor med unga grabbar och gubbar som kör hoj bättre än jag trots att jag kört ganska länge och jag tar gärna tips från ungtuppar....tycker att man blir aldrig för gammal att lära.
Trevlig fortsättning på helgen
De e lugnt Niko;), tänkte bara att alla "gamla gubbar" kanske inte är så farliga och har attityden att de är bäst, vissa kanske t.o.m har dragit snuten i sin ungdom......och jag vet att det finns massor med unga grabbar och gubbar som kör hoj bättre än jag trots att jag kört ganska länge och jag tar gärna tips från ungtuppar....tycker att man blir aldrig för gammal att lära.
Trevlig fortsättning på helgen
Visst är det så, CC10. Långt ifrån alla, oavsett kategori, har den attityden.
De allra flesta är riktigt trevliga, och dessutom väldigt skickliga förare.
Ha det gott! :)
Jag kan absolut rekommendera SMCs utbildningar! Många av dom som jag känner med damtoaletter och som kör bana idag har börjat med kurvkursen och även om dom var jävligt duktiga innan så vart dom sjukt bra efter kursen och alla jag känner som har gjort kursen har efteråt sagt "Fan jag tyckte jag var duktig innan, men satan vad fel jag har haft" :)
Och det går att lära gamla hundar att sitta, men man ska inte glömma bort att det i slutet av dagen ändå är en gammal hund ;)
JohnnyRocker
2012-04-21, 12:31
GP; +1
Vi kanske premierar kärleken till våra Harleys mer än sandlådefasoner
OM jag får spekulera... men jag tror att folk här är öppna för andras åsikter då alla dessa åsikter och även värderingar är en del av hela hoj kulturen! Vi kommer från samhällets alla olika verkligheter men vi respekterar varandra och limmet i det hela är nog vårat stora hoj intresse! För i slutet av dagen så är just hoj intresset det som gör oss alla "samma lika"
Det hände en rolig grej förra året.
Jag hade besiktigat hojen och är på väg hem med blankt papper när snuten springer ut och stoppar mig.
Jag har ett ACAB märke på hojen o det glodde de surt på.
Han började då tjafsa om ljudet, som va alldeles för högt enl honom.
Jag plockade då fram besiktningspapperna och visade honom att den blivit godkänd 5 min innan.
Då började han en jakt på fel på hojen och när han såg mitt ryggmärke så sprang han in i bilen och satt där i 5 minuter innan han kom tillbaka igen.
Har du några vapen på dig blev nästa kränkande fråga och innan jag hann svara ville han visitera mig.
Fortfarande inget att sätta dit mig för.
Du hade tur den här gången sa han då.......
Då brast det lite för mig och jag sa till honom att jag läst att 95% av alla poliser är inkompetenta enligt en artikel jag läst nånstans och att jag var ledsen att inte kunna hjälpa honom i hans pinnjakt.
Vid tillfället stod ett par personer till på platsen förutom polisen annars hade man väl åkt i gatan , men nu halvskrek han bara: KÖR! Ja, det finns ju svin till snutarc0p men alla är ju inte detthb;
Då måste dom som inte är svin ha semester när jag lämnar lägenheten! vc;
Och, hur vi än vänder och vrider på det så är vi ändå alla bröder och systrar i slutänden, med ett gemensamt intresse som håller oss samman. thb; Ja,det är väl så att man ska respektera andras tankar o värderingar! Man får ju tycka o tänka vad fan man vill men här ska man inte brakka på andra det eller hur?! Det här är ju Harley Forum!
Love and Respect thb; same to you Bro! Ska bli jävla sjysst o träffas över en pilsthb; på HFträffen!
Nä fuck ém all
A.C.A.B
Fan Hagis,jag kanske är lika gammal som din svärfarsa ;) :D . Nä jag förstår hur du menar.Haffa kan hålla på med annat än att kolla buller,små skyltar och andra
"bagateller".Ett exempel till:det var väl en husägare som sköt en inbrottstjuv med en hagelpuffra för nåt år sen och blev dömd medan tjuven gick fri,fan inte klokt egentligen.
Ditt exempel är ju bra på hur risigt systemet funkar,att bli dömd för man försöker hjälpa nån,helt sanslöst.
Ja och jag har tyvärr många exempel! Jag ska absolut inte sitta här och säga att jag är någon svärmors dröm! Eller jo det är jag för visso, svärmorsan älskar mig haha... Men jag har gjort mitt men jag har också betalat för det! Jag har gjort mina år bakom lås o bom! Men jag har många exempel på övervåld som jag dels utsatts för själv men själv bevittnat, jag behöver inte luta mig på "en kompis kompis sa att en kompis sa" och jag har mina jävla ärr efter deras påhopp! Jag har fler ärr av dom än jag har av mitt aktiva liv inom idrottsvärlden (med en helt paj kropp) och den icke socialt accepterade världen (enligt vissa)
Men jag respekterar andras åsikter, även om jag vet att den är fel i vissa frågor. Men som någon klok person sa, jag har mina åsikter och du dina och så länge vi respekterar varandra så är gatan lugn! :)
L&R
Ja och jag har tyvärr många exempel! Jag ska absolut inte sitta här och säga att jag är någon svärmors dröm! Eller jo det är jag för visso, svärmorsan älskar mig haha... Men jag har gjort mitt men jag har också betalat för det! Jag har gjort mina år bakom lås o bom! Men jag har många exempel på övervåld som jag dels utsatts för själv men själv bevittnat, jag behöver inte luta mig på "en kompis kompis sa att en kompis sa" och jag har mina jävla ärr efter deras påhopp! Jag har fler ärr av dom än jag har av mitt aktiva liv inom idrottsvärlden (med en helt paj kropp) och den icke socialt accepterade världen (enligt vissa)
Men jag respekterar andras åsikter, även om jag vet att den är fel i vissa frågor. Men som någon klok person sa, jag har mina åsikter och du dina och så länge vi respekterar varandra så är gatan lugn! :)
L&R Heheh, jag är säkert lika gammal som din svärfarsa och har fått ge o ta och har inte alltid varit den snällaste men sista 20 åren har varit ganska lugnt thb; Man blir mognare med tiden tror jag:cool:
Heheh, jag är säkert lika gammal som din svärfarsa och har fått ge o ta och har inte alltid varit den snällaste men sista 20 åren har varit ganska lugnt thb; Man blir mognare med tiden tror jag:cool:
Ja det är skönt att livet lugnat sej ;) Sviter på kroppen efter tidigare grejer får man leva med,man får vara glad att det inte är värre.Skönt att kunna diskutera
olika grejer på forumet och att olika åsikter kan respekteras. thb;
Ha en go helg gubbar (och gummor) så får vi hoppas att vi får dra lite med bågarna snart :D
Ja det är skönt att livet lugnat sej ;) Sviter på kroppen efter tidigare grejer får man leva med,man får vara glad att det inte är värre.Skönt att kunna diskutera
olika grejer på forumet och att olika åsikter kan respekteras. thb;
Ha en go helg gubbar (och gummor) så får vi hoppas att vi får dra lite med bågarna snart :D Go helg på dej självthb;