handdator

Visa fullständig version : Sportster -04 Larmhelvetet går inte att få av.



FLH77
2012-04-19, 21:38
E då dags att vårstarta gummans spruttster, men jag får inte av larmet.

Batteriet fullladdat, samt nytt i pucken.

Nån som har en aning om vad som e fel?

883r
2012-04-19, 23:11
Kan det vara samma som det är på bilar, att om batteriet varit dött ett tag så blir dom typ avprogrammerade, mottagaren och sändaren känner inte av varann?
Ingen aning, en tanke bara.

robbbull
2012-04-20, 07:59
Hadde samma jävla strul föra våren fullladdat bat nytt i puckenfrv;Det visa sig att det var tändningslåset för min dog i bland också när hon stog på tomgång köpte nytt tändningslås och felet var löst:DSen tycker jag att det där JÄVLA LARMET är så känsligt nu när jag skruva i vintras så räckte det att bara komma åt eller tappa ner en mutter på larm dosan så hoppa det i gångrnt;Skulle vilja ta bort skiten men det är visst inte så lätt som på dom tidigarewa;

Tundra Trotter
2012-04-20, 08:33
Kan du inte "knappa" bort larmfunktionen ? repa senare ? .

robbbull
2012-04-20, 10:48
Jo jag tror det ska gå att koppla bort ljudet:I:Men jag nojar för framtiden då elen kannske börjar strula o det där skiten börjar strula även om ljudet är bort så går det inte att starta hojenwa;Jävla ny modigheter förbannade helveternt;På B.S.A n har jag en vippknapp AV-PÅvc;

883r
2012-04-20, 12:21
Är det inte samma säkring till larmet som till lampan fram? Då man ju alltid dra ut den när man skruvar med hojen.

Nickep
2012-04-20, 12:51
Testa o stäng av det med kod i stället för dosa. Om du nu har ett sådant larm. På dom lite nyare så ska tändningen vara påslagen när du kopplar bort batteriet. Annars kan det strula när du kopplar på grejerna igen. Brukar då funka att stänga larmet med koden o sen slå av tändningen. När du sen slår på tändningen igen så bör dosan funka om du har batteri kvar i den. Funkar bra på 06 o framåt. Kanske för din del med. Lycka till......

Henrik Forslund
2012-04-20, 13:33
Det verkar ju bökigt med larm. Igår fick jag uppleva det själv när vi var några som åkte. 2 av 4st flipprade ur totalt.

Christer
2012-04-20, 15:12
Hade samma problem när jag skulle starta upp för ett par veckor sen. Var tvungen att avaktivera larmet.

FLH77
2012-04-20, 17:37
Nu va det fixat.
Efter konsultation med Harley GBG så visade det sig att nya batteriet inte var exakt likadant som det gamla, va tydligen jävligt noga.
Hursomhelst, satte i det gamla igen å då funka det.
Tack för alla inlägg och svar.

admin
2012-04-20, 17:56
Nu va det fixat.
Efter konsultation med Harley GBG så visade det sig att nya batteriet inte var exakt likadant som det gamla, va tydligen jävligt noga.
Hursomhelst, satte i det gamla igen å då funka det.
Tack för alla inlägg och svar.

Kanon. Då har man lärt sig nåt nytt igen! thb;
(bra att ni skriver lösningen för andra som kan råka ut för samma saker)

Tko
2012-04-20, 20:27
Apropå lära, har läst i instruktionsboken att autoaktiveringen av larmet på min Fat Boy -04 ej går att avaktivera. Finns det nåt sätt att göra det ändå? Är lite struligt när man tex stannat och tankat och sen ska iväg igen att larma av med dosan. Polarn har en Nightrod -08 tror jag, hans larm har ju närvarodetektor och det känns som en smart lösning. Kanske går att byta på min till ett sånt larm, nån som vet?

Ladder
2012-07-23, 16:02
Tjena

Fick som FLH77 problem med att få avakteverat larmet för ett tag sen, bytte batteri i dosan utan resultat.
Kollade runt lite info på nätet och fick tipset att hålla in knappen på dosan i 10-15 sekunder, det händer tydligen ibland att dosa och larm inte hittar varandra och då återställer man det hela igenom att hålla in knappen ett tag. Lycka Till :-)