handdator

Visa fullständig version : Vilken hjälm för min lilla skalle?

883r
2012-04-17, 22:26
Finns det någon där ute som har tips på märke el hjälm som är lite mindre, var på 24mx idag och provade ett gäng hjälmar i XS vissa satt bättre än andra, hittade en som funkar men det bästa vore ändå en lite mindre hjälm.

Finns det några märken som gör hjälmar i XXS eller är det barnhjälmar som gäller? :I:

Mössa under hjälmen är ju ett alternativ också, men det känns som det kommer bli jävligt varmt i sommar?

Någon som har nå tips?

Simona_HD
2012-04-17, 22:39
Ja, jag har oxå liten skalle och jag skaffade mig en Arai Astro Light som går ner till xxxs om man vill. Det är en integral finns i olika lacker och den har mycket bra ventilation och är liten och slimmad. Skit snygg tycker jag för du ser inte ut som en "boll" :p Den är speciellt utformad för barn och kvinnor. Det är en bra säker hjälm. Jag köpte min i en bike butik nära mig .... man måste prova sig fram.
http://i217.photobucket.com/albums/cc22/cosmicmiss/Privatestuff/3Arai_Astro_Light_Black.jpg

Janne
2012-04-17, 23:05
Man kanske ska tipsa herr 883r om Handelsboden som ligger ett stenkast från din arbetsplats ;)
Alternativt AVA mc som ligger i Masmo alternativt MC-varuhuset på Norra Stationsgatan.

RÄTT storlek på hjälmen är viktigt, för stor hjälm kan bli livsfarligt vid en krasch.

JohnnyRocker
2012-04-18, 07:04
Fler bra ställen :D MC Boden Lindhagensplan (medelutbud, bra service), Din MC Bredden (medelutbud, medelservice), Lelles Uppsala/Boländerna (störst utbud, ojämn service), priserna ligger ganska lika i vårt område billigast är nätet tex Lelles.

Noyen
2012-04-18, 18:39
Bl.a Arai har väl olika skalstorlekar för att hjälmen ska passa bra.Billigare hjälmar skulle enligt en försäljare ha
en skalstorlek för alla storlekar.man bara fyller hjälmen med mer material istället.