handdator

Visa fullständig version : Trajor på forumet.



Noyen
2012-04-14, 06:58
Har sett några Trajor på forumet,isåfall borde de väl vara ok med andra märken här också eller ?
Har inget emot detta men trodde Harleyforum var för harleys så man bara undrar :I:

Janne
2012-04-14, 08:10
Har sett några Trajor på forumet,isåfall borde de väl vara ok med andra märken här också eller ?
Har inget emot detta men trodde Harleyforum var för harleys så man bara undrar :I:

Instämmer

xbones
2012-04-14, 08:15
Ja, Harleyforum ska væl vara Harleyforum,eller? Tror inte dom har Harley på några Trajaforum.

Tundra Trotter
2012-04-14, 09:31
Ja , dom där Anglofilerna är ju inte normala . Luktar gör dom oxså .LM;

Jerry_shovel
2012-04-14, 09:35
H.d

admin
2012-04-14, 10:25
Det är absolut ett Harleyforum. Har man tex ett bekymmer eller frågor gällande sin H-D är detta "the place". Sen kan det vara att någon medlem äger en Harley och nåt annat, helt ok att lägga upp den andra hojen i Garaget oxo om man vill det. Garaget har ca 505 hojar varav tre Trajjor så ser inte det som ett direkt problem i dagsläget.

Forumet är även för custombyggen som är ett luddigare område. Finns i mina ögon grymt snygga byggen som inte är baserade på H-D / S&S / Ultima / Revtech motorer och visst kan man få visa upp dessa i rent hantverkssyfte. Men att kapa bakskärmen och montera på ett aphäng på en Virago 535 och kalla det custom är dömt att misslyckas här inne :D

Forumet är öppet för alla och förbjuda saker är jag inte mycket för, och alla är välkomna eftersom forumet säkert kan motivera icke-hd ägare att byta till en H-D. Tror att gemene man fattar att det kan svårt att få svar på tekniska frågor här inne gällande övriga märken.

ViLa
2012-04-14, 10:56
If it aint a Harley, it aint shit......

Axman
2012-04-14, 12:48
två hjul och motor borde räcka för att ha kul men namnet på sidan bör ju vara en ledtråd till huvudämnet :)

admin
2012-04-14, 14:43
två hjul och motor borde räcka för att ha kul men namnet på sidan bör ju vara en ledtråd till huvudämnet :)

thb;

Tundra Trotter
2012-04-14, 17:11
två hjul och motor borde räcka för att ha kul men namnet på sidan bör ju vara en ledtråd till huvudämnet :)

thb;

Viljar
2012-04-14, 17:18
Är ett chopperbygge med S&S knölsnurra en Harley?

Lars Nilsson
2012-04-14, 17:40
Är ett chopperbygge med S&S knölsnurra en Harley?

NEJ

admin
2012-04-14, 17:45
Är ett chopperbygge med S&S knölsnurra en Harley?

En custom. Denna debatt har vi haft förr utan att komma längre :D finns hur många variantet som helst. Harley-kloner eller vad man nu ska kalla övriga är såklart välkomna här inne för att förtydliga det hela. De flesta här inne har nog en känsla för vad som passar i forumet. Det har ju gått bra hittills!

Därför heter forumet: Harleyforum.se - Sveriges ledande forum för Harley-Davidson & Custom

Lars Nilsson
2012-04-14, 17:50
En custom. Denna debatt har vi haft förr utan att komma längre :D finns hur många variantet som helst. Harley-kloner eller vad man nu ska kalla övriga är såklart välkomna här inne för att förtydliga det hela. De flesta här inne har nog en känsla för vad som passar i forumet. Det har ju gått bra hittills!

Därför heter forumet: Harleyforum.se - Sveriges ledande forum för Harley-Davidson & Custom



Är inte en trajachopper en custom?
Är en X-wedge chopper tillåten?
Det är ju inte ens en HD kopia

tyskjävel
2012-04-14, 17:57
HD forumet är säkerligen tänkt för att snacka om HD.
Men så finns det kanske de som har precis "börjat" köra hoj - dvs.; Inte PENGAR för att skaffa sig en HD.
Men de drömmer kanske om det, precis som vi gjorde nån gång i tiden?
Låt de inspireras här - det är kanske de som köper DIN hoj när DU vill bli av med den...?!
Varför inte skaffa ett eget "underforum"?
Under Custom o byggen finns det redan ett underforum "medlemsbyggen"
Underforum "andra märken än HD" skulle ge alla de ett forum, som byggde nåt annat.
Sen ska alla de posta där - OCH BARA DÄR!
Den som tänker sig köra riskokare i all evighet ska söka sig ett annat forum!
Det är min åsikt.
( Började på 70 talet på CB 750 )

admin
2012-04-14, 18:06
Absolut Lars. Som jag skrev ovan, inga hojar är förbjudna här inne men en S&S, Ultima, Revtech känns mer relevanta härinne då delar, fästen m.m passar med H-D mer än ex Triumph. Många har ju ex trimkomponenter från tillverkarna ovan på sin originalharley, eller rent av bytat ut sin H-D motor mot någon av dessa i sin original Harley.

Forumet är för Harley-Davidson i första hand och det är vad flertalet härinne har.

Jerry_shovel
2012-04-14, 23:33
H.d

xbones
2012-04-15, 01:56
Kom på ett bra namn till ett forum för dom som inte har hd men ändå hänger här! Namn: jag & min pimpade plagiat-moppe.
;) *asgarv* Vet fan inte vad du menar men syntet H-D passar väl???