Visa fullständig version : Förutom mc
FortyEight
2012-04-12, 21:23
...
Xbones, jag blir fullkomligt förfärad över att du talar så om människor.Det kanske var lite hårt kommenterat,därför tog jag bort detso; Men det var ju ändå sanning eller hur? Finns ju på youtube på samma sidor som din film. För dom som undrar så kommenterade jag allt skräp o till o med omkomna som ekspeditioner lämnar efter sej. Inget ont menat med det!
Tycker det är en häftig "sysselsättning" (i brist på bättre ordval)
Har sett en del dokumentärer i denna fråga och kan förstå tjusningen i riskerna!
Vill bara tillägga att det börjar bli bättre i skräp frågan (om jag uppfatta den rätt) Volontärgrupper ser till att det (på vissa berg) nu städas och det får var o en göra själv! Gör man inte det blir det dryga böter! Detta gäller även sin egen avföring!
Jag har tyvärr ingen miljon över men Kör så det ryker och håll oss gärna uppdaterade! Tex via bloggen :) vore kul o följa dig på ditt äventyr! Det är tyvärr det närmsta min kropp orkar motions mässigt :)
Ønskar lycka till med projektetthb; Be careful up there!
Har alltid haft en fascination för just Everest, och har tänkt ta mig dit nångång. Klättrar inte själv men bara att ta sig dit är nog en riktig höjdare. Läst mycket om det osv.
Tackar,I will, att köra hoj är ju inte heller direkt riskfrittMPD; Det är ju sant. Det finns ju massa oberäkneliga medtrafikanter därute.
Lokalbefolkningen ränner väl som backaharar upp o ner på kullen ?Eller?
Bikebandit
2012-04-18, 00:22
Har du försökt klättra andra berg först till exempel norra sidan av Eiger ?
http://4.bp.blogspot.com/-t0WqaA4lVSo/T1GDoAV01GI/AAAAAAAACq0/c76a_WXSOkA/s1600/329-Eiger.jpg
Bikebandit
2012-04-19, 21:54
I just asked out of interest if you have attempted any other mountains..which ones ?? If you can do the Eiger in 3 hours then thb;
tyskjävel
2012-04-19, 22:10
Luis Trenker skulle kanske ha tyckt om den här diskussionen.
Det gör inte jag - och den hör inte hit.
Om vi diskuterar andra hojar än HD på forumet - det är en sak.
Men det här på ett HD forum? Inte ens som "off topic" - tycker jag.
Hej admin - vkn; - stäng!
Lycka till med idioter som sponsrar en miljon!
Någon sugen på att sponsra min motorcykel körning kanske... pk;?
Bikebandit
2012-04-19, 22:24
Jag minns honom .. from the age of real mountaineers with just a rope and a pickaxe...and a pipe to smoke half way up thb;
http://www.virtual-history.com/movie/cigcard/62/large/046.jpg
tyskjävel
2012-04-19, 22:35
..utan en miljon budget som ska tiggas ihop på HD forumet...thb;
tyskjävel
2012-04-19, 23:18
Kom med ett seriöst förslag - gärna PM.
Har aldrig varit emot riktiga äventyr - "utvandrade" till Sverige med hela familjen t.ex. -thb;
Ville inte vara "kaxig", varken emot en annan man - eller emot ett berg.
Ville inte heller "kränka" någon.
Reagerade bara på ditt inlägg med "klädmärke" - kom gärna med förklaring.
Mycket möjligt att jag missuppfattade något.ha;
Däremot har jag blivit för gammal för att inte säga det jag tycker - eller för att lära mig nåt annat - även om inte alla tycker om det.
Kvittas om det gäller man eller berg.
Nomen est omen - TYSKJÄVEL ;)
tyskjävel
2012-04-20, 01:35
Vanligtvis så vill de som tycker om dig hjälpa till på vägen om du verkligen vill ge dig på en sån här sak, Du behöver inte tigga, visa att du är en man och en bra person så lovar jag dig att du blir helt sponsrad. allt som är kvar är Man up! visa vem du är, håll tungan rätt i mun, dont forget to smile
Vill du eller någon på allvar testa på högluft klättring så slicka ett pm
... jag säger hejdå i den här tråden...
Bikebandit
2012-04-20, 02:13
Vill du eller någon på allvar testa på högluft klättring så slicka ett pm
När jag var en pojke jag gjorde högluft saker men på ett annat sätt än din 6335633663376338
..............och jag hade min äventyr .. lycka till med din W;
ThE DoG´s
2012-04-20, 06:29
@BB S.A.S eller Red Devils?
Tundra Trotter
2012-04-20, 08:38
Glöm inte varma mössan och skithuspappret . För antingen fryser du eller så är du skitnödig . Lycka till . re;
Bikebandit
2012-04-20, 14:51
@BB S.A.S eller Red Devils?
http://www.youtube.com/watch?v=BU9-1qe-sjU&feature=related6343
The Parachute Regiment (Red Devils) 1979-1982