Logga in

Visa fullständig version : DATOR DELAR

Hagis
2012-04-09, 16:19
Tjena.
Jag har en stationär dator som saknar en del prylar! Bla. en hård disk och ett grafik kort! Är det någon i krokarna som råkar sitta på en gammal spel dator som inte är komplett och skulle kunna hjälpa mig med detta?! Datorn ska bara användas till att redigera HD filmer med HD åkning samt redigera foton i photoshop. Jag kan inte ett smack om att bygga egna burkar så all hjälp är välkommet!

micke993
2012-04-09, 17:22
Båda mina grabbar håller på med datorer,jag kan lyssna med dom,samma by dessutom

sedaii
2012-04-09, 18:08
Har ett helt ok grafkort liggande, om du inte skall spela absolut senaste spelen, blev över när jag byggde sonens dator.
PMa mig din adress så ligger det på lådan omg.

Micke

Hagis
2012-04-10, 18:05
Båda mina grabbar håller på med datorer,jag kan lyssna med dom,samma by dessutom

Tjena.
Man tackar!

har vi sprungit på varandra tidigare tro?

micke993
2012-04-11, 13:20
Tjena.
Man tackar!

har vi sprungit på varandra tidigare tro?
Tror inte det,han skulle kolla, hårddisk på 200 hade han tydligen liggandes,men HD kräver tydligen en hel del,jag kan inte säga att jag är insatt själv,jag bara ropar på supporten då jag har problem,men sen så beror det väl på vad du har för övriga grejer som moderkort osv.ev hade han nån hel dator till övers,men som han sa "han som kan nåt"att HD kräver mycket Photoshop var inga problem,grabben kommer förbi ikväll så kanske jag får höra mer.

mitoman
2012-04-11, 14:20
Blandar ni ihop H-D och HD nu?:)

Axman
2012-04-11, 18:21
Glöm inte HD heller.

Så nu har vi H-D, HD och HD
Harley Davidson, Hard Drive och High Definition. =)

Hagis
2012-04-11, 20:40
Tror inte det,han skulle kolla, hårddisk på 200 hade han tydligen liggandes,men HD kräver tydligen en hel del,jag kan inte säga att jag är insatt själv,jag bara ropar på supporten då jag har problem,men sen så beror det väl på vad du har för övriga grejer som moderkort osv.ev hade han nån hel dator till övers,men som han sa "han som kan nåt"att HD kräver mycket Photoshop var inga problem,grabben kommer förbi ikväll så kanske jag får höra mer.

Datorn kommer bara användas för att köra Pinnacle HD programmet och photoshop. Den kommer inte användas till att surfa runt eller spelas något på utan kommer vara en ren "arbets" dator! Så hårddiskens storlek är mer eller mindre bara för systemet och programmena, jag kommer lagra allt material och färdiga filmer på en extern hd!

Jag tror vi är lika hemma på datorns innehåll, har inte en aning om vad det är för moderkort osv. och jag har tyvärr ingen support att ropa på :/ Jag har flera film redigerings program men jag har inte lärt mig dom ännu, pinnacle är ett väldigt basic program men väldigt tungt. :( I värsta fall får man vänta tills vintern och försöka hitta en färdig från butik men dom är så satans dyra. Men jag är tacksam för all hjälp jag kan få!

"Så nu har vi H-D, HD och HD
Harley Davidson, Hard Drive och High Definition" glöm inte ADHD ;)

micke993
2012-04-11, 20:50
Datorn kommer bara användas för att köra Pinnacle HD programmet och photoshop. Den kommer inte användas till att surfa runt eller spelas något på utan kommer vara en ren "arbets" dator! Så hårddiskens storlek är mer eller mindre bara för systemet och programmena, jag kommer lagra allt material och färdiga filmer på en extern hd!

Jag tror vi är lika hemma på datorns innehåll, har inte en aning om vad det är för moderkort osv. och jag har tyvärr ingen support att ropa på :/ Jag har flera film redigerings program men jag har inte lärt mig dom ännu, pinnacle är ett väldigt basic program men väldigt tungt. :( I värsta fall får man vänta tills vintern och försöka hitta en färdig från butik men dom är så satans dyra. Men jag är tacksam för all hjälp jag kan få!

Jag skickar PM//Micke

Axman
2012-04-11, 21:05
Säg till om du behöver hjälp. Kan försöka identifiera de olika delarna åt dig. Sedan så kan man fjärrstyra datorn om du kommer så långt att du fått igång windows på den för att få till de sista bitarna.

Hagis
2012-04-12, 08:02
Micke 993, fick det :)
Axman, ja får jag bara igång datorn så kan jag installera allt. Mjukvaran är jag mer hemma på än hårdvaran! Det är en gammal spel dator och han som ägde den tidigare är en sån där "spel nörd" så grejerna som är i den idag bör klara dom program jag har för avsikt att köra men inte dagens tunga spel. :)

Axman
2012-04-12, 15:23
Jag tänkte faktiskt på hårdvaran! Det är inte alltid alla drivrutiner finns med i Windows men bara windows är inne så kan jag på distans lura ut vad det är för hårdvara i den åt dig. :)

53/74
2012-04-12, 20:22

för att inte nämna HD (högsta Domstolen) där vi alla skall svara till slut!

Hagis
2012-04-12, 22:28
Ahhh okej! SBS på denna sida av skärmen haha
Ja det är lite saker som fattas men åter igen, all hjälp är välkommen!

Jag tänkte faktiskt på hårdvaran! Det är inte alltid alla drivrutiner finns med i Windows men bara windows är inne så kan jag på distans lura ut vad det är för hårdvara i den åt dig. :)

SEDAII:
Ett jätte tack för grafik kortet! Fick det idag :)

53/74
Undviker gärna den instansen! Prövat dom andra och fick inte ens passera gå! :/