handdator

Visa fullständig version : konstant bromsljus



Chrille
2012-03-27, 22:04
har lyckats klanta till det vid byta av styre på min softail, så nu lyser bromsljuset hela tiden, hittade här på forumet vad felet var, tack alla som skrivit om det, men vad göra för att det skall funka igen? limma på en liten plastbit på bromshandtaget??

gronvit
2012-03-27, 22:14
Fattar inte vad felet är?
Men har du delat på bromsdelen och gashandtagsdelen eller?

Chrille
2012-03-27, 22:30
felet är beskrivit här
http://www.harleyforum.se/showthread.php?1534-Bromsljus-på-Nightster&highlight=bromsljus
ja, jag har delat på på bromsdelen och gashandtagsdelen, och tydligen ska det sitta nån liten j-a del på bromshantaget som bryter strömmen till bromsljuskontakten, och har man lyckat bryta av den så lyser bromsljuset konstant.

Henrik Forslund
2012-03-27, 22:45
Nja börja med att prova
Plocka isär delen för bromshandtaget och sedan för gashantaget så det blir mellan rum på grejjerna. Sätt på tändningen o kolla om bromsljuset e släckt.

Är det släckt nu, då återmonterar du igen, MEN sätt en kartongbit i glipan mellan bromshantaget och sitt stopp vid fullt utsläppt läge. Sätt sedan ihop det igen. Det bör nu fungera som tänkt.

Utan kartongbiten så blir bromshantaget fast utan spelrum mot bromsljuskontakten.

Fungerar inte detta så är det någonting annat som hänt.

Chrille
2012-03-28, 17:26
lossnar jag på hantagsöverfall och strömbrytarhus så det blir rum mellan sakerna så lyser bromsljuset, det ör ju en brytare med funktionen att om den är intryckt är bromsljuset släckt, drar man i bromshandtaget åker brytaren utt och bromljuset lyser, eller??

Henrik Forslund
2012-03-28, 17:51
Den fungerar tvärtom. Lyser när den blir intryckt. Därav behövs spelrummet vid ihopmonteringen. Ta isär handtaget o slå på tändningen så ser du direkt. Sen kan du trycka in brytaren med fingret för o testa.

Canario
2012-03-29, 16:23
jag förstörde min också vid byte av styre så om du behöver en ny kostar den kontakten nästan 1000:- på HD så jag köpte min från bikline för 150:-

Chrille
2012-03-29, 21:25
Fenrik! vet inte hur det är på en Sporster men på min Softail är funktionen att vid intryckt brytare inget bromsljus, när man drar in bromsgreppet åker brytaren ut och bromsljkuset lyser. Och sätta en kartongbit imellan, njae..... jag ör iofs en solskensåkare men tvättar hojen ibland, då lär inte kartong bli så bra. Tryckte in en bit från ett kreditkort och då funkar det, skall bara hitta nåt bra lim så den fastnar.

Henrik Forslund
2012-03-30, 08:50
crille, du har missuppfattat mig.
kartongbiten (4mm tjock) ska bara sitta där när du monterar ihop handtaget (för att få spelrum). När allting sitter åtdraget och fast som du önskar ska kartongbiten tas bort. Det är inget jag hittar på, det står följdaktligen så i verkstadshandboken.
Lycka till.