handdator

Visa fullständig version : Förgasaren glappar



pieces
2012-03-27, 17:43
Tjenare, är det normalt att förgasaren ska gå att röra upp och ner, alltså att insugsröret går att svänga upp och ner i infästningen till cylindrarna eller ska det vara helt stumt? (sportster 98)

mellqvist
2012-03-27, 17:51
Det är normalt. Förgasaren sitter med en gummibussning mot insuget men ska hållas relativt stum med vevhusventilationsbultarna som håller fast originalluftburken.

Rätta mig gärna om jag har fel, men du bör ändå kunna se hur det sitter med egna ögon om du kollar noga.

pieces
2012-03-27, 17:58
Jag bytte precis luftburk så jag har inte längre några ventilationsbultar som håller allt stadigt, men då är spelet upp och ner fullt normalt med andra ord?

Girlie Bike User
2012-03-27, 20:35
Njaa, normalt så går det trögta att flytta insuget upp och ner, kolla spänningen på de 4 insexbultar som håller insugsklämmorna på plats. Vad är förgasaren upphängd i om du tagit bort vent.bultarna och hur har du löst ventilationen?

pieces
2012-03-27, 20:55
Menar du 4 stycken totalt? 2 på varje cylinder? Har känt på dem och de sitter som berget..
Förgasaren hänger inte uppe i något alls, i ventilationen har jag för tillfället två små tygtrasor ;) Filar lite på hur jag ska göra med den..

Girlie Bike User
2012-03-27, 23:26
Ja det stämmer, men du måste ha ett fäste till förgasaren annars ramlar den väck och du kan inte blockera vevhusventilationen uppe i topparna, då kommer du få problem.

pieces
2012-03-27, 23:59
Ja jag insåg det jag med nu, det får bli ett kit från bikeline med externt vevhusfilter och fäste. Klantigt :D

pieces
2012-03-28, 00:00
Och dyrare än man tänkt sig från början, som vanligt :)