handdator

Visa fullständig version : Ny gubbe på forumet



gasselurra
2011-03-27, 13:17
Hej, vill bara kort presentera mig. Gubbe 55 bast från Huddinge, åker på en superglide från 99. Det som fortfarande är original på knarren är tanken, allt annat är antingen modifierat eller bytt mot något roligare.:cool:

admin
2011-03-27, 19:00
Tjenare "gubben" och välkommen hit.

Din beskrivning av hojen låter spännande, MEN var är bilderna ;)

admin
2011-03-27, 19:03
Ber om ursäkt, de fanns ju bilder i ditt album :)

Ser du bra ut. Har du själv moddat baken?= Är det 200mm däck, custom sving, skärm etc??

Fetpöjken
2011-03-27, 19:14
Välkommen!!! :)

gasselurra
2011-03-27, 20:08
Det första jag gjorde var att köpa en fast Tolle krona med 5graders rake, för att bredda gaffeln. Den är ju smal (överallt) från början.
Byte av styre och blinkers kom sedan. Därefter blev det sadeln som byttes ut, + att rensa bort jox som pakethållare, packväskor m.m. 21 tums framhjul kom på också.
Sedan blev jag totalt fixerad på mitt bakhjul, maffiga 130 brett ;-), funderade under ett år vad jag skulle göra åt det, samtidigt som jag den säsongen inte kunde se annat än bakhjul på alla hojar jag såg, till mina hojkompisars glädje. Fick faktiskt utstå en del spott å spe från dom. Fick senare ett tips att det fanns ett breddningskit på bike line där man kunde få in 200 brett eller om man sne-ekrade kunde få in 250mm. Då det kostade en bra slant och jag fick leva på blodpudding och luft ett par månader för att få råd att införskaffa kittet. Pratade med en jäkligt duktig polare om detta och han sa att det borde gå att montera 240mm utan att sne ekra. Sagt och gjort, vintern 09-10 plockades bakdelen ner, ramen breddades under röven, för att behålla original skärmstag, 18X8,5 tums fälg införskaffades, ny bakskärm från custom chrome. Sedan började jakten på millimetrar. Att gå från belt till kedja var ett måste. Bromskiva hittades på en marknad, Eskils, ISR broms ok köptes in, och min duktiga kompis fick idéen att montera drivning och broms på samma sida. Har inte sett det tidigare på en Super Glide, eller på en hoj med traditionell swing. Utgående axel i lådan byttes mot en längre och transen flyttades ut. Ingick i kittet. Vi fick dit ett 240X40X18 bakdäck och det sitter 3mm förskjutet till höger och märks absolut inte när men kör. Blev förbannat nöjd med resultatet. I år är det framdelen som får sig en överhalning. Var på Tolles "öppna hus" strax för jul och köpte en Tolle high tech (polerad såklart) framgaffel, polerat 4kolvs ISR ok med skiva. (Ja det blev blodpudding igen, istället för julskinka). nya bilder på detta kommer så fort alla bitar sitter på plats.

Hagis
2011-03-27, 20:33
Välkommen, kul o springa på folk från samma del av landet :)