handdator

Visa fullständig version : Startproblem Sportster 2002, felsökningstips mottages!



admin
2012-03-23, 12:10
Skriver för en polares räkning. Han har asat fram hojen för att starta upp för första gången efter vintern.

Tändning på, dödarknapp i rätt läge. Allt lyser, blinkar och funkar, men stendöd när man trycker på "on". Inget klick ingenting.
Inget elmek har gjorts i vinter på styret.

Batteriet laddat och mäter som det ska.

1. Jag tipsade om att koppla batteriet direkt på startmotorn för att testa denna, men osäker på vilken som är plus/minus.
2. Kan selenoiden bara paja?

Tips på felsökning mottages. Vet inte om bilden hjälper.

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/IMG_1560.jpg

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/IMG_1561.jpg

IDI
2012-03-23, 12:32
jag skulle nog börja med att kolla startkontakten och om strömmen går vidare från den. Oxid kanske?

Loke
2012-03-23, 15:28
Om inet redan gjort, kolla säkringarna.
Annars är det bara att göra som IDI skriver, kolla om det finns ström fram till solenoiden när ni trycker på startknappen. om inte är det bara följa elsystemet vidare.

Nasper
2012-03-23, 15:52
Hade precis samma på båten och då var det solenoiden som behövde bytas...

Black Adder
2012-03-24, 12:06
Ström finns in och ut från startknappen. Solenoiden snurrar när jag kopplar in batteriet direkt. Vet ni om det kan ligga någon annan spärr eller så mellan kontakt på styret och solenoiden eller är det bara ren kabel hela vägen? Med vänlig hälsning, Black Adder

Black Adder
2012-03-24, 12:43
Hittade precis en grå kabel som lossnat, vet inte var den ska sitta. Lampan för friläget har slutat fungera. Jag hatar el!!!!!

JohnnyRocker
2012-03-31, 14:36
Har du fått igång den, nyfiken på hur den blev, bilder thb;

Girlie Bike User
2012-04-05, 08:58
Kolla kabel till neutralkontakten som sitter på höger sida framför främre bälthjul.Kanske den som lossnat .

Sanniz
2012-04-14, 20:42
Jag har en 2005:a, som ibland beter sig likadant. Det brukar hjälpa, att lossa batteriskorna från batteriet och sedan skruva fast dom på nytt. Antingen kan felet bero på oxidering och/eller så sitter dom helt enkelt lösa eftersom sportstern vibrerar.

admin
2012-04-16, 09:48
Enligt säkra källor fungerar nu Sporren i fråga, ägaren var på rätt spår när han reagerade på att något var eftermonterat på kabelhärvan under sadeln.
Hojen puttades bort till en lokal hemmamek som upptäckte att någon tidigare ägare klämt på någon form av extrarelä som ska ha haft med starten att göra från en Softail på befintligt schema?! Detta hemmafix togs bort och återställdes till original och "lillan" startade direkt.