handdator

Visa fullständig version : spårkänslig...



supersport01
2012-03-22, 23:53
är det någon som har någon förslag på vad som kan påverka spårkänsligheten på bågen, tycker och tror att jag kollat det mest självklara. Har bytt till bredare krona med 4 graders rake.

Jämför med min andra båge så är det stor skillnad på just spårkänsligheten.

Tundra Trotter
2012-03-23, 08:00
Kolla om fram resp bak sulan ligger i linje . Dyna ? = kolla en extra gång och då "tilt" på driv paketet . Om ok , kolla " fall in " . Byt däck .

TCKalle
2012-03-23, 11:09
är det någon som har någon förslag på vad som kan påverka spårkänsligheten på bågen, tycker och tror att jag kollat det mest självklara. Har bytt till bredare krona med 4 graders rake.

Jämför med min andra båge så är det stor skillnad på just spårkänsligheten.

Jag tror att det kan bero på rakekronan, mindre försprång borgar inte för stabilitet

supersport01
2012-03-23, 15:46
ja det är en Dyna, skall kolla det, tilt begrep jag nog vad det är, men vad är "fall in" ? Bakdäck är bytt och fram är bra.
Skall se om jag kan få till ett större försprång oxå.

Tack för hjälpen till er båda.

Uppdatering:

Var ute och mätte försprånget, och så vitt jag kan se så är det ju det negativt!!! verkar skumt, om jag inte tolkat Tolles instr. helt fel. Kan det göra så mycket med 4 graders rake?
Om negativt så kan det förstås förklara att den är som den är.

CC10
2012-03-23, 19:46
Utan att blanda in försprång mm.mm så kan jag bara säga att min Dyna (LowRider) blev mycket spårkänsligare när jag monterade en bredare och rakead krona, toksänkte oxå i samma veva så det kan ha inverkat....men som sagt gick den bätre på vägen i original, men som man brukar säga ska man va fin får man lida.....