handdator

Visa fullständig version : Nån som vet?



thek
2012-03-18, 18:38
När jag varvar på fullt så smäller de av bara fan å slår ut rätt goa flammor ur avgassystemet?nån som vet varför,å vad gör man?känns ju inte riktigt som att de ska va så ...

ElMilagro.
2012-03-18, 20:14
Även när den är varm?

thek
2012-03-18, 20:20
Ja..märkte de efter jag kört så varva jag på för att höra skön-sången å vid maxvarv efter jag släppte gasen så small de å en ganska duktig låga kom ut...oförbrännd bensin tänkte jag?sen tänkte jag ju om de e skadligt?

pidde
2012-03-18, 20:43
Det kan vara en liten läcka på avgaset.Vid flänsen mellan topp o avgasrör eller mellan avgas o ljuddämpare.Eller utgämningsröret om du har ett.

thek
2012-03-18, 20:45
Har ju haft av de å skruvat tillbaks de med nya packningar..kan ju behövas tajta till lite..kan motorn ta skada?

Hagis
2012-03-18, 21:05
Polaren hade samma problem när han bytte sitt avgassystem på sin plastraket! Det är förvisso inte det du har gjort, men det flammade utav fan när han vred på! Det var pga fel blandning i förbränningen och ut (lambdasonen och powercomand löste det)

thek
2012-03-18, 21:10
Hmmm..ännu mer å undra över..har ju supertuner på å vet inte hur allt e inställt eftersom jag köpte den med allt fixat...kanske behövs ställas in..Tack för alla svar:men va e svaret på om de e skadligt lr ej??

Hagis
2012-03-18, 21:18
Nä det är väll inte direkt skadligt, men jag skulle nog åtgärda det så snart som möjligt för du lär ju sota igen det mesta! Och i värsta fall så står ventilerna snart så fel att du slår sönder dom! MEN det är svårt att veta vad som är fel när man inte kan kolla själv. Men jag skulle som sagt försöka fixa det så snart som möjligt, men jag är lite paranoid över miss ljud och liknande så jag river fortare än fortast om jag hör något som inte verkar stämma :D

thek
2012-03-18, 21:23
Låter kul..lr inte....Får ta en titt imon helt enkelt..

Hagis
2012-03-18, 21:26
Ge det någon dag till, jag kan ha fel! Finns säkert en hel mängd folk som har bättre koll än jag!

thek
2012-03-18, 21:31
Här inne borde folk veta allt men fäldigt få som svarar..trist...ska testa tajta åt avgassystemet å se..kan ju få in tjuvluft där,läste om de i mcm om jag inte minns fel...tycker hojen går riktigt gött å har inte märkt av något förrens jag stod i friläge igår å gasa..

Hagis
2012-03-18, 21:35
Det låter som en bra plan! Tror det kan räcka! Oavsett vilket så hoppas jag på det bästa för dig och återkom gärna med info när du löst det!
Jo fast jag tror även folk bor i sina garage just nu! Folk är ju kåta som bockar på att komma ut och halka i vägdammet och gruset ;) Men ett tips, kryssa i rutan under där man skriver in texten "Publicera till Facebook" så når du betydligt fler! Man måste ju då ha ett Facebook för att kunna hålla koll på ev svar!

thek
2012-03-18, 21:45
Hoppas jag med..orka skruva mer..nu skall de enbart köras...skruvar å skriver imon...thanx for the support..over and out and ..

Båging
2012-03-22, 01:26
Slå mej en signal kan vi försöka reda ut det.... 0510-22710, www.mek1.se

:)