handdator

Visa fullständig version : TMA Swedish Bike Meet June 1-3 2012



Bikebandit
2012-03-17, 11:44
http://www.highchaparral.se/en/events/till-minne-av-swedish-bikemeet/

Hoppas att förra årets olyckliga händelsen inte upprepas och alla har det rolig vc;

Bikebandit
2012-03-28, 14:26
Dags att visa intresse W; Någon från Skåneland ska köra dit ?? Jag har några tyska vänner som anländer i Skåne fredag ​​morgon och kom till mitt hus för frukost. Vi ska köra tillsammans till SBM på eftermiddagen. Ni som vill följa med är välkomna thb;

tyskjävel
2012-03-28, 16:42
Hej Bikebandit!
Vi planerar köra dit på lördag eftermiddag. Kommer tyvärr inte iväg tidigare! Blir kanske nån öl på kvällen + gemensam hemresa?

Vajtan
2012-03-28, 18:57
Här är en till som planerar...:I:....länge sen jag var på Chappen så det kanske är dax nu...

Bikebandit
2012-03-28, 19:19
tyskjävel
Hej Bikebandit!
Vi planerar köra dit på lördag eftermiddag. Kommer tyvärr inte iväg tidigare! Blir kanske nån öl på kvällen + gemensam hemresa?

Absolut .. Vi kan möta dig där och vi kan köra tillsammans på väg hem thb;


Vajtan
Här är en till som planerar.......länge sen jag var på Chappen så det kanske är dax nu...

Skulle vara kul att träffa dig och andra medlemmar från forumet D;

xbones
2012-03-28, 19:30
Här är en till som planerar...:I:....länge sen jag var på Chappen så det kanske är dax nu... Tjena! Conny har redan bokat stuga o jag o frugan ska tälta på deras tomt.

Goodvibrations
2012-03-30, 09:30
Självklart ska jag dit, blir nog to-söthb;

Stefan
2012-03-30, 10:28
Ska också dit. Stuga bokad för min del också.
Vi åker fredag till söndag.

Bikebandit
2012-03-30, 14:30
Skulle vara roligt om vi kunde träffas någonstans för en öl eller två thb;

tyskjävel
2012-03-30, 16:22
...eller tre.thb;
Dags för att skaffa ( ett litet ) tygmärke, så vi har enklare att se vem som är med på forumet kanske???
Eventuellt med nickname på också?
Eller finns det redan ngt sånt???

Bikebandit
2012-03-30, 17:11
Hämtar mitt nästa vecka .. beställt något att prova frv;

http://harleyforum.se/showthread.php?3961-Vore-det-inte-kul-med-ett-klisterm%C3%A4rke-quot-eller-n%C3%A5%C2%B4t-Support-HF-quot

tyskjävel
2012-03-30, 17:50
uuuups - då har jag missat nåt. Jag tycker det räcker med ett litet frontmärke. ( med Nickname kanske? ).
Andra tycker kanske annat...?
Satt bara och funderade om det inte skulle göra saken enklare att träffas på större träffar etc....

Bikebandit
2012-03-30, 18:55
Yea well TJ något bör hända ...kan inte hålla på med att vandra runt parkeringen och frågar killarna om de är med forumet eller inte po;

Stefan
2012-03-31, 11:27
Man kanske kan bestämma en plats och ett klockslag på träffarna där man kommer med forumtröjan.
Då bör man ju se vilka som tillhör forumet.

cc storm
2012-04-17, 15:21
Halloj.

som Jari sa så är stuga bokad från fredag och jag tycker vi kan försöka med att träffas någonstans vid ett klockslag så får vi se hur det blir.
thb;

xbones
2012-04-17, 18:47
På med Forumhoodisarna så ser folk. Ska beställa frontmärke med nickname o ha på hoodisen.

Vajtan
2012-04-17, 20:10
Här är en till som planerar...:I:....länge sen jag var på Chappen så det kanske är dax nu...

...och där sket det sig kapitalt...måste "jobba" den 2;a juni, eller jobba å jobba, utbildning, fanns 2 datum å välja på, det första är jag bortrest å det andra är samma helg som TMASBM...suck! rnt;

xbones
2012-04-17, 20:22
...och där sket det sig kapitalt...måste "jobba" den 2;a juni, eller jobba å jobba, utbildning, fanns 2 datum å välja på, det första är jag bortrest å det andra är samma helg som TMASBM...suck! rnt; Det är synd Vajtan:(

tyskjävel
2012-04-18, 09:09
Ska vi bestämma träff kl. 19:00 på lördag då? Var precis???

Stefan
2012-04-18, 19:54
Vet alla var pizzerian är?
Mitt emot receptionen vid huvudingången.
Där kan vara ett bra ställe och kanske passa på att äta och ta nån bärs. br;

tyskjävel
2012-04-18, 20:40
Låter bra!
Om tiden passar alla som tänkte komma säger vi kl. 19:00 vid "mafiatorta - kiosken" mitt emot huvudentre´n.
Vi ses!

xbones
2012-04-18, 21:19
Beställde idag frontmärken från linken Bikebandit la in. Dom ska jag ha på Forumhoodisenthb;

Bikebandit
2012-04-18, 22:43
Låter bra!
Om tiden passar alla som tänkte komma säger vi kl. 19:00 vid "mafiatorta - kiosken" mitt emot huvudentre´n.
Vi ses!

thb;

Stefan
2012-04-19, 01:15
Beställde idag frontmärken från linken Bikebandit la in. Dom ska jag ha på Forumhoodisenthb;

Var finns den länken xbones?

Bikebandit
2012-04-19, 01:43
@Stefan http://harleyforum.se/showthread.php?3961-Vore-det-inte-kul-med-ett-klisterm%C3%A4rke-quot-eller-n%C3%A5%C2%B4t-Support-HF-quot/page2


Här är företagets kontaktuppgifter E.mail brodyrteam@swipnet.se
Tel. 0451 62850

Bara nämna Harley forum när du ringer dem..............

tyskjävel
2012-04-19, 09:01
Ska fa mina den 28. april hoppas jag...?!

Bikebandit
2012-04-19, 13:21
Jag kommer att köra förbi verksamhet idag och beställa dem åt dig thb;

tyskjävel
2012-04-19, 14:29
Kanon! Tack så mycket!

Bikebandit
2012-05-27, 13:25
Dags att börja tänka på nästa vecka...finns det några Snapphanar som köra dit fredag ?

Jag kommer att vara på väg fredagseftermiddagen runt 16:00 - 17:00 Kanske vi kunde träffas o kör dit tillsammans..MPD;MPD;MPD;MPD;

Tyskarna kunde inte komma, men de sa att de kommer 15 juni istället br;

RilleHD666
2012-05-27, 15:46
Det blir inget för min del. Ska hjälpa sönerna på fotbollsmatcher på lördag.

Bikebandit
2012-05-29, 21:49
Oroa dig inte, det finns andra helger som Öland slutet av juni thb; ..

Jag tänker på att bojkotta alla stora arrangerade mc biker träffs nästa år på grund av alla deras löjligt prishöjningar ..500-850kr per pers. ++++ allt annat ..blir dyrt om man planerar att delta i många träffs under året.

Jag ska Back to basics och försöka planera ett fåtal regionala/interregionala forum körning/camping helger och göra något annat än sitta i ett fält och bli full. :I:

JohnnyRocker
2012-05-30, 08:30
Jag ska Back to basics och försöka planera ett fåtal regionala/interregionala forum körning/camping helger och göra något annat än sitta i ett fält och bli full.
:cool: håller med Back to basic, blir det i stil Born Free?

xbones
2012-05-30, 17:08
Oroa dig inte, det finns andra helger som Öland slutet av juni thb; ..

Jag tänker på att bojkotta alla stora arrangerade mc biker träffs nästa år på grund av alla deras löjligt prishöjningar ..500-850kr per pers. ++++ allt annat ..blir dyrt om man planerar att delta i många träffs under året.

Jag ska Back to basics och försöka planera ett fåtal regionala/interregionala forum körning/camping helger och göra något annat än sitta i ett fält och bli full. :I:Vi får väl ordna körningar o träffar med olika Forumgrupper o regioner! Jag kanske kan fixa en träff på vårat land med körning runtomkring,och någon kan ordna på annat håll osv. Behöver inte vara så organiserat utan lägga in en inbjudan på forat. Tält o egen dryck med tages osv. Gratis inträde o inga 1% folk! Ide?

Bikebandit
2012-05-30, 17:11
Exactly xbones thb;

Stefan
2012-06-01, 00:00
Låter bra!
Om tiden passar alla som tänkte komma säger vi kl. 19:00 vid "mafiatorta - kiosken" mitt emot huvudentre´n.
Vi ses!

Glöm nu inte 19.00 vid pizzerian på lördag ni som ska dit. På med Forumtröjorna!

Bikebandit
2012-06-03, 22:59
Ok where the fuk was everyone ????? rnt; Jag var där kl 19:00 och såg ingen .. Bengts special pizza var bra ändå och Fia gillade den ost pizza, efter ett par öl gick vi och kollade alla stugorna.... ingen lycka där heller så vi gav upp ;b; Såg inte ett forum tröja hela helgen. Hade min västen på ifall .. men fortfarande ingenting....................

Körde till HC lördag, regnade det mesta av vägen från Skåne, men när vi kom till HC solen visade sig och det förblev så under resten av helgen. Träffade Tyskjävel lördag kväll för en timme, men han var tvungen att köra hem igen. Det fanns inte så många folk där i år, kanske vädret, inträde eller på grund av mängden polisen som var närvarande ? Fia och jag hade en bra tid under de förhållanden bortsett från när vi åkte söndag..en adjö present, c0p poliskontroll vid entrén och 1500kr böter för fel storlek registreringsskylt.
7305 7306 7307 7308 7309 7310 7311 7312 7313

Troll
2012-06-04, 06:30
Tråkigt med böterna BB en av anledningarna att jag inte åkte ditt ryktet om alla poliser. De kunde ge fan i alla oss normala knuttar och koncentrera sig på de tungt kriminella.
Vad jag förstår har de höjt avgiften på HC oxå inte roligt och allt för att någon idiot inte kan hålla styr på sig själv.

Nä tacka vet jag
http://harleyforum.se/showthread.php?4490-N%C3%A5gon-som-ska-till-Fyns-MC-Festival
http://www.fynsmcfestival.dk/
Inga poliser (åtminstone väldigt få) , 300 kr inträde, bra band, trevligt folk, och frukost ingår ro;

Bikebandit
2012-06-04, 07:57
Yea.. alltid var 2-300kr, men i år var det 500kr per skalle även om man kom dit lordag men största besvikelsen var att när killar säger att de ska dit, kommer inte och tar upp ingen kontakt i forumet eller via telefon om sitt beslut...speciellt när en av de främsta orsakerna till att åka dit var att träffa dem vkn;

tyskjävel
2012-06-04, 12:14
Inte helt oförväntat - och inte för första gången heller.
Säkerligen visade klart.se några droppar regn någonstans i Sverige på lördag eftermiddag....scr;
Och så var det inte 25 grader varmt....

Skitsamma - trevligt att träffa Fia och Dig i alla fall!

Stefan
2012-06-04, 17:59
Jag dök upp på pizzerian runt kl 20 (försov mig...wa;) Tyvärr så var det ingen kvar där.
Åt en pizza och drack en öl, men frös som fan i den kalla nordanvinden så det blev tillbaka till stugan igen.

Priset förr var 160:- för hela helgen och det hade de höjt till 500:- nu för att kunna betala för snutarna.
200 för camping + inträde, 300 till snutarna som vi redan betalar med våra skattepengar.

Enligt info var det 1570 betalande och snutarna kostade 900 000:- så det blir enkel matte. 300x1570 = 471 00:- De gick back som fan.
De flesta av de som jobbade där sa att det här nog var spiken i kistan för den här träffen.

Fredagen var väldigt trevlig och blöt både invertes och utvertes :D
Lördagen var bara jobbig tyckte jag. Bakfull och trött. Har mig själv att skylla...

JohnnyRocker
2012-06-04, 18:26
BB, förstår dig helt och fullt. rnt;

Hade ungefär samma upplevelse på CBS i Norrtälje, men där kan du komma och festa/campa samt se utställningen för 200 pix, parken full av balla hojar och ett bra drag på festplatsen, kom dit nästa år lovar vara där har varit det sedan 1978ish oavsett väder. Visserligen hörde jag om hot att flytta campen från Twinclubs klubblokal baksida till annan plats men dem är proffs på ordna bikerträff så det oroar inte mig, så var det ju förr också nema problema.

Hjälmen av för dig, Fia och Tysken, undrar om jag inte är en förklädd Snapphane i 99-kläder ro;

Bikebandit
2012-06-04, 18:38
@stefan Jag klandrar inte polisen direkt för den dåliga helgen, minns du vad som hände där förra året ? kanske det är därför det var så många polis där denna gång. Jag har varit med många swedish bike meets och det var alltid trevligt och roligt tills förra året där någon knivhöggs till döds..

Bikebandit
2012-06-04, 18:50
Hjälmen av för dig, Fia och Tysken, undrar om jag inte är en förklädd Snapphane i 99-kläder

thx;

Jag hoppas i slutändan Snapphanar gruppen kommer att vara en rolig allweather go anywhere grupp , det redan finns en bra kärna av folk som har träffat och kör.
Du skulle vara välkomna thb;

JohnnyRocker
2012-06-04, 19:05
GP; and thx; det finns ett ordspråk i Sverige som du kanske hört - "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!". Jag kan respektera att man inte vill köra i dåligt väder men inte att man säger att man skall komma och sedan inte gör det, not cool!

Har en Bro i gänget som jag respekterar han säger så här varje gång vi planerar någon repa "Jag är på om det inte regnar, för då är jag sjuk, det vet jag redan nu!" man kan ju inte annat än respektera det, eller! lol;

tyskjävel
2012-06-04, 19:35
Tyvärr blir det allt vanligare att helt enkelt inte höra av sig om man inte längre vill komma.
Det händer om och om. Ärligt talat: Dålig stil tycker jag!

Känns lite fel för de som kör i mer eller mindre dåligt väder för att träffas. Blev 26 mil i lördags när det gäller mig -
hann nästan inte pga jobbet - men jag hade ju sagd att jag kommer.

För eller sen slutar man helt enkelt att planera ngt "gemensamt" - så enkelt är det!
Synd tycker jag - men också sant.

Tack och lov finns det några som håller sina löften - och det är alltid trevligt att träffa dom.
Blir säkerligen lite mer "småträffar" framöver.

Troll
2012-06-04, 19:35
thx;

Jag hoppas i slutändan Snapphanar gruppen kommer att vara en rolig allweather go anywhere grupp , det redan finns en bra kärna av folk som har träffat och kör.
Du skulle vara välkomna thb;

Håller helt med BB

hasse diesel
2012-06-04, 20:34
Bara 99% like it :D
Vi får väl ordna körningar o träffar med olika Forumgrupper o regioner! Jag kanske kan fixa en träff på vårat land med körning runtomkring,och någon kan ordna på annat håll osv. Behöver inte vara så organiserat utan lägga in en inbjudan på forat. Tält o egen dryck med tages osv. Gratis inträde o inga 1% folk! Ide?

Troll
2012-06-04, 20:39
Bara 99% like it :D

Bra idé av xbones

GP;

Bikebandit
2012-06-04, 20:51
Om Westcoast gruppen faktiskt dyker upp på den planerade dagen ? nh; lol;

xbones
2012-06-04, 22:20
Om Westcoast gruppen faktiskt dyker upp på den planerade dagen ? nh; lol;
Jodå BB. Tyvärr så blev HC avbokad av dom flesta av olika anledningar. Vet inte om nån från Westcoast var där. Men nästa blir ju HF träffen o vi blir 6-7 iaf härifrån.