handdator

Visa fullständig version : Montering i Skåne



untamed
2012-03-11, 16:18
Finns där någon eller något företag som kan montera ihop dom sakerna man vill ändra på sin NRS?
Jag e själv kass på att mecka med hoj, men vet vad jag vill ha. Vill helst inte gå in på det själv, då jag e rädd att det blir fel.
Tänkte om jag kunde beställa delarna så kan någon annan sätta på allt...

Lars Nilsson
2012-03-11, 16:42
Du får nog specifiera lite iaf.
Motor?
Ombyggnad av ram osv?
"detaljer"?

ThE DoG´s
2012-03-11, 17:40
Det finns en utanför hörby som tydligen skall vara ganska bra, han genomför service och sånt med.
http://www.mcmontage.com/

Det är bara att ta kontakt o höra vad han säger. (Har inte använt han själv)

Json
2012-03-11, 17:53
http://www.lmdcycles.com Prova att kolle Med Micke. Han kan vara lite svår att få fatt i men han är bra att ha att gör med. Kolla ifall han kan ordna fram de grejer du vill ha det kan löna sig.

//magnus

Pontus
2012-03-12, 11:13
Har du kollat med Bikeline i Malmö, eller Gibsons i Svedala.

Gibsons kan garanterat hjälpa dig. De kan bygga en hel hoj åt dig från första muttern.

whiskeythrottle
2012-03-12, 11:59
att skruva själv med hojjen är ju halva nöjjet tycker jag. Efter att man vänt sig till mc firmor några gånger så märker man sen att själv är bäste dräng. Finns ingen som bryr sig om din hoj mer än du själv. Sen blir sakerna gjorda snabbare än om man lämnar iväg hojjen. Ska du lämna in så kolla för tusan upp hur länge du blir av med hojjen.

untamed
2012-03-12, 14:10
Tack för hjälpen grabbar...

Det som jag ska göra på den är följande:
Byta bakdel/skärm samt blinkers/broms lampor.
Kanske sits, om jag måste pga bakdelen.
Sätta på svarta "skydd" på gafflarna.
Sänkas bak/fram.
Byta styre.
Koppla in ett 12volts uttag under sits.

Detta kanske inte är några svåra saker att utföra, men eftersom jag inte vet själv, så vill jag inte chansa typ... Vill helst inte stå där när jag är färdig med allt och har 5 skruvar extra i handen och undra var dom ska vara :)

whiskeythrottle
2012-03-12, 21:25
blinkers fixar du ju själv, jag har ju för fan lagt upp en guide steg för steg här på forumet. Jag har aldrig dragit el på nån annan hoj. Gjorde det själv på min night rod å det blev kalas. Du kan inte misslyckas typ.

De andra sakerna kan du också skruva själv. Men fan du börjar ju för sent, nu är ju våren här. Du borde ta det till hösten istället.

Gör som du vill men du kan fixa allt det där själv. Bara att ta bilder å skriva vart varje skruv ska sitta, inte svårare än så. Ska du lämna iväg å låta nån annan göra det där kommer de ta minst 10-15k i bara arbete. Mc firmor tar 800kr i timmen om du inte visste det. Inte värt asså.

untamed
2012-03-13, 12:52
thb;

Whiskeyt.. Du höjer verkligen motivationen på folk :)
Får nog testa själv först, så får vi se vad som händer.. Löser det sig inte så ringer jag upp nån av dessa som är med i denna tråden..