handdator

Visa fullständig version : Ska köpa Night Rod



untamed
2012-03-01, 13:06
Tjena!

Jag ska köpa min första Harley till helgen hade jag tänkt och det blir en Night Rod 2008.
Jag har tidigare kört supersport hojar så är rätt ny på Harley fronten, vilket ska bli kul! :)

Har dock några funderingar kring mitt köp. Tänkte att ni som har varit Harley ägare länge kanske kan svara på?

Är det något spec man ska tänka på innan köpet?
Finns det några saker som ofta brukar strula på dessa MC?
Har läst lite om att alarmet kan vara lite sådär på vissa. (Jag var och kolla på MCn som jag ska köpa i förra veckan, då tog det väldigt lång tid innan han fick stop på tjutandet av alarmet)

Är tacksam för alla tips & svar!

admin
2012-03-01, 13:18
Välkommen hit!

Larmen är lite si och så på alla nyare H-D har jag upplevt. OFTA är det bara batteriet i pucken som behövs bytas.
Ha alltid ett extra nära tillhands. Jag tog för vana att byta varje år på våren oavsett.

untamed
2012-03-01, 13:21
OK, tack.

pipps83
2012-03-01, 13:28
Grattis till ett kommande köp! Åker sj o hämtar min 09a imorrn så då kan vi byta erfarenheter lite längre fram! Är det någon av dom som finns på blocket eller?

admin
2012-03-01, 13:29
Låt inte det skrämma dig, men lär sig snabbt hur just din Harley beter sig. De har ju en själ och kräver kärlek.
Att den larmade i butiken var kanske ett rop på hjälp, köp mig! :D

Pontus
2012-03-01, 13:39
Jag har själv en Nightrod Special 2008 och jag har inte haft några problem med den eller larmet.

Så tipset är väll som alltid att se om den har varit väl omhändertagen. Hur är skicket samt är servicarna gjorda?

Annars kan jag bara varmt rekomendera dig en vrod. Vet inte om det är sant men ryktet säger att just vroddarna brukar ha mindre problem än övriga i Harley familjen.

untamed
2012-03-01, 14:40
Ja va kul, absolut kan vi byta erfarenheter skitbra! :)

Han tog bort den från blocket för nån dag sen, jag ska bygga om den lite hade jag tänkt (framgafflar & bakskärm samt sadel)kommer lägga upp bilder sen för dom som är intresserade.... Där är ett Kess Tech system på, med elektronisk knapp som stänger av ljudet om det stör för mkt, samt Harleys chip trim på.
Vet inte exakt vad "mappa" och "bänka" innebär, men antar att det inte är så viktigt, eller?
Sen ser den ut som att vara från fabrik så omhändertagen den har varit. 1 ägare 600mil.

Dock undrar jag om originaldelarna är något viktigt att ha kvar? Jag tänkte lämna några av delarna till säljaren just så att jag kan få ner priset. Men tönker ta en bild på alla originaldelar bredvid MCn, så att nästa köpare efter mig akn se att det inte varit något fel på MCn (typ krockad) utan mest för att jag inte behöver delarna.
Det är bytt följande: avgassystem, backspeglar, framfälg.

Du kanske har rätt ang det med att den bara skrek KÖP MIG!! Hojjen kände på sig att jag ville ha den ;)

Iaf, tack grabbar för er support, känns redan lite "bättre" inför köpet.. Mindre tvekan så att säga.

admin
2012-03-01, 14:41
Gå med här!

http://harleyforum.se/group.php?groupid=15

Vajtan
2012-03-01, 18:47
Dock undrar jag om originaldelarna är något viktigt att ha kvar?



OBS!! Behåll originalavgassystemet!! Kan vara jävligt bra-å-ha vid besiktning, hårdare bullerkrav nuförtiden! Onödiga pengar att köpa nytt till besiktning......bara ett tips!

admin
2012-03-01, 18:50
Bra tips Vajtan! Bullerkraven är stenhårda nuförtiden.

I övrigt, tycker jag nej. Sälj delarna för att finansiera nya roligare delar.

Night rider
2012-03-01, 19:12
Skaffa dig ett bensin kort med riktigt hög kredit på!!! Du kommer aldrig vilja sluta köra :D

patrik84
2012-03-04, 11:17
Hej hej är ny här på forumetW; hoppar in lite i tråden här, varit och tittat på några n-r spec men kan dessvärre inte något om motorer eller vad man ska titta på! så har lite frågor om någon kan hjälpa mig med svar mottages tacksamt! supertuner vad är det samt vad har det för påverkan på motorn?nackdelar? är det riskabelt att köpa en import från usa? mvh